...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Jooble.org - pomożemy ci znaleźć godną pracę (domyślne wyszukiwanie: Game Developer)


Informacje || Pomoc || Zgłoś nowe materiały
Strona >> News

News


15 kwiecień 2021 - 22:53 (Rubin)

Wieczór.
Nieco roboty przy stronie jest. Pracuje nad czymś, co w najbliższym czasie zobaczycie i myślę, że efekty was zadowolą. Natomiast na teraz, mam dla was kolejny poradnik z serii WRPGE, gdzie opisałem w bardzo rozległym kursie Ustawienia - z okna, Typowego Zdarzenia!

Poradnik myślę, że na ten moment, jest najbardziej potężny z obecnych, które zostały dotychczas załadowane. Znajdziecie w nim masę materiału, związanego z bazą danych i z guzikami, które możecie wyklikać w okienku. Natomiast, bardzo ważna informacja. W tym poradniku, zająłem się tylko opisem samego okna z ustawieniami. Występująca w nim funkcje oraz zastosowania, zostały rozpisane na kolojene kursy, tak więc bądźcie cierpliwi!


(Kliknij) Kurs nr.12: Typowe Zdarzenia - Ustawienia





13 kwiecień 2021 - 19:00 (Rubin)

Doberek.
Dzisiaj się odrobinę wydarzyło w naszej społeczności i zostały przeprowadzone bardzo duże rewolucje, jeśli chodzi o kanał discordowy (#Chat).
Ci którzy jeszcze nie mieli okazji zobaczyć, możecie być spokojni, nadal jest to ten sam kanał z tymi samymi użytkownikami, ale nieco się pozmieniało =]. Przejrzyjcie sobie czat, zapoznajcie się na spokojnie z nowościami i przeklikajcie kanały. Więcej info o zmianach, już napisał Reptile docelowo na discordzie.

Z nowości. Na dzisiaj, ląduje zdarzeniówka, do RPG 2k3 którą postanowiłem opublikować, bo sporo osób podpytywało jak wykonać te zastosowanie. Mianowicie, sprawa dotyczy licznika punktów, wyświetlanego na obrazkach.
Żeby się nie rozpisywać. Przedstawiłem dla was w poradniku, jak wykonać licznik, który pokazuje się na obrazkach, a jego wartość wprowadzamy przy pomocy wykorzystania zmiennej!

Licznik przyda się do gier platformowych, lub do zręcznościowych, gdzie biegamy bohaterem, wybijamy potwory, lub zbieramy punkciki. Dodatkowo jako bajery, zaimplementowałem możliwość zmiany pozycji licznika przy wprowadzeniu współrzędnych na zmiennych, możliwość zmiany barwy cyferek, dodawanie punktów przy otwieraniu skrzynki, oraz jedno mini zadanie specjalne =].

Zachęcam do zaklikania i zapoznania się z opisem zdarzeniówki, a dla osób, które będą chciały przetestować, na dole jest możliwość pobrania gry demo, wraz z dostępnym projektem.






11 kwiecień 2021 - 17:15 (Rubin)

Witajcie Twierdzowicze.
Siedząc sobie dzisiaj w spokoju i dłubiąc przy swoich rzeczach, dostałem niespodziewaną informację od McLarena, który podrzucił autorskie charsety przedstawiające Rycerzy białej czaszki do WRPGE!

W paczce jest 10 plików, które prezentują rycerzy jak i szkielety. Niektóre z nich mają miecze na swoich plecach, zaś inne, są ubrane od stóp do głów w potężne zbroje. Muszę przyznać że McLaren, bardzo się postarał i przyłożył do wykonanej pracy, bo owe graficzki prezentują się świetnie!

Zainteresowanych zachęcam do przetestowania szkielecików, oraz gdyby były pytania, (Kliknij) wątek na forum pozostaje do waszej dyspozycji.




9 kwiecień 2021 - 20:00 (Rubin)

Wieczór.
Jedziemy dalej z kontynuacją poradnika z serii WRPGE, gdzie tym razem postanowiłem omówić Wybór mapy.

Polecenia w okienku jak zauważycie, są bardzo podobne do tego, które otwieramy w RPG Makerze. Drzewko map, zmienianie ich lokalizacji, oraz podstawowe funkcję przy pomocy wciśnięcia PPM.
Zachęcam poniżej do zaklikania i zapoznania się z mini poradnikiem.


(Kliknij) Kurs nr.11: Wybór mapy





5 kwiecień 2021 - 11:00 (Rubin)

Witam.
Odrobinę rzeczy na głowie, przeglądałem stronkę i forum rozmyślając co by tutaj zrobić/poprawić/usprawnić, by było lepiej i kilka pomysłów podrzuciłem do redakcji, aby to wspólnie przeanalizować. Zobaczymy co z tego wyjdzie

Na dzisiaj przygotowałem dla was zalegający materiał, który był już na forum a z jakiegoś powodu na twierdzę jeszcze nie trafił. Jest nim zdarzeniówka do WRPGE w której pokazuje, jak zrobić (Kliknij) zaawansowane menu.
Pamiętam jak w 2009r, próbowałem coś podobnego zrobić w RMXP, jednak tam na samych zdarzeniach, bez możliwości wyłączenia ekranu tytułowego bez pomocy skryptów było ciężko.

Wolf na tyle różni się do RM, że od razu w poleceniach zdarzeń możemy ustawić pozycję okienka, dostosować jego rozmiar do ilości poleceń i można ich dopisać, ile fabryka dała.
Z okienka z trzema opcjami: Nowa gra, wczytaj, zamknij, przy pomocy prostych poleceń, możemy je powiększyć o trzykrotną ilość, co widać na poniższym obrazku.
Nie przedłużając, zachęcam do zapoznania się z opisem, oraz do pobrania gry demo i przetestowania zdarzeniówki w edytorze!






3 kwiecień 2021 - 00:21 (Rubin)

Wieczór.
W końcu doczekałem się recenzji mojej pierwszej i mam szczerą nadzieję, nie ostatniej gry. Ciesze się że niektórym się spodobała, oraz dziękuję za cenne uwagi w wątku na forum. Przydadzą się na przyszłość.

Nie musicie się obawiać, nie zpomniałem o kursie do WRPGE i właśnie dzisiaj ląduje kurs nr.10 w którym zająłem się analizą zagadnienia związanym z właściwościami mapy.
Jest to bardzo mały poradnik, jeśli chodzi o samą treść. Natomiast, polecam zerknąć i się z nim zapoznać, bo poczytacie w nim o ustawieniu wielkości mapy, wygenerowaniu grafiki tilesetów, oraz lokalizacji plików w folderze gry.
Yeah!


(Kliknij) Kurs nr.10: Właściwości mapy





1 kwiecień 2021 - 19:30 (HGS)

Ave!
Tu srebrnowłosy ninja z Twierdzy. No więc dziś mamy 1 Kwietnia, natomiast news będzie w 100% autentyczny w swej treści. Zacznę od tego, że poprzedni miesiąc ląduje oczywiście w archiwum. Żegnamy stare, by powitać nowe :) Z nowości mamy nie byle co, ponieważ na Twierdzy pojawiła się właśnie recenzja do gry naszego redakcyjnego kolegi Rubina.

BIT MAN trafia do działu gier wraz z recenzją autorstwa Krisuroku. Dla niewtajemniczonych przypominam, że na naszym forum znajduje się odpowiedni dział do komentowania gry. Ja się będę zwijał pracować nad swoją własną produkcją, o której niebawem pojawi się stosowny news :)

BIT MAN

* * * RECENZJA // POBIERZ GRĘ * * *