...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 38 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Tsukuru Archive
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Subiektywnie o Tekstowych Grach Fabularnych i nie tylko



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Ezechiel Jones i klątwa czarnej świni

Autor: Crashykk (Crasher)

RPG Maker: VXAce
Wersja: Pełna
Gatunek: JRPG
Język: Polski
Rozmiar: 35,8 MB
Ocena: 4/10

Informacje dodatkowe:
Gra konkursowa

DOWNLOAD


Ezechiel jest sławnym podróżnikiem. Jeździ sobie po świecie, zabiera jakieś antyczne wazy, gapi się na jakieś gruzowiska. Po wielu przygodach powraca do domu na zasłużony odpoczynek. Otwierając drzwi, zauważa karteczkę, na której jest napisane o Legendarnej Złotej Patelni. Bohater, nie tracąc czasu, wyrusza w podróż do Rembet, by ją zdobyć.
Tak nam się rozpoczyna tytuł Ezechiel Jones i klątwa czarnej świni, z miejsca okrzyknęty chińską podróbką znanego wszędzie, tylko nie na Twierdzy, Kejbla. I rzeczywiście, takie jest pierwsze wrażenie. Dlaczego? A, no na przykład z powodu chodzących sobie po świecie gry przeciwników. W Kablu były to Konrady - toksycznie różowiaste, heheszkowo kojarzące się z popkulturą internetową rozdziawione miny. Tutaj są natomiast stare memy, które są... absurdalnie wyglądającymi twarzami kojarzącymi się z popkulturą internetową. Skojarzenie się po prostu samo nasuwa. Również eksperesje bohatera, wyrażane za pomocą tekstowych emotek, są podobne do tych z tamtej gry. Na szczęście, wraz z postępem fabuły, to się zmienia, inspiracja zanika w gąszczu rzeczy bardziej oryginalnych. Pojawiają się minigierki - na przykład z podlewaniem roślinek na czas, a i fabuła, mimo swej absurdalności - no hej, odbieramy przecież trzem świniom złotą patelnie - bierze nieco inny styl. Zwłaszcza cutscenka rozwalania baru (obrazek 4) wygląda ciekawie, zwłaszcza jak na limit czasowy. Warto się przedrzeć przez te pierwsze pozory, dlatego, że reszta nie jest tak zerżnięta jak się wydaje.
System walki jest najzwyklejszym systemem walki pod Makerem. Tylko tutaj nie ma zwykłych teł tylko są te ochydne, rozmazane, rodem z pierwszej wersji VX-a. Auć. Do wyboru mamy trochę uzbrojenia, o różnej mocy i w różnych cenach. Z początku wydaje się, że są one dla jaj, żeby zapchać sklep, ale... nie, można się do nie doekspić, tylko trzeba znaleźć ukryte ekspowisko. Wtedy końcowe walki powinno się dać przejść nieco lżej.
Grafika - z paczki Time Fantasy jest bardziej pikselkowata, co nadaje jest ciekawej stylistyki, ale też mocno uwydatnia nie pasujące do tego stylu, dodane przez autora, pojedyncze grafiki. Menusy, pomimo że schludne, wydają się dziwnie... sterylne, zwłaszcza z tą czcionką. Stockowa muzyczka całkiem nieźle pasuje do tego, co aktualnie się dzieje na ekranie, mimo, że niektóre utwory są trochę dziwne.. I tak brawa dla autora, że nie wziął większości muzyki z jakiejś ulubionej gierki i nie wsadził do gry myśląc, że będzie pasowała. Mapki... spełniają swoją rolę. Wyglądają schludnie, nie są jakieś super, ale spełniają swoją funkcję. Po prostu dobre mapki, nie jakieś cudotwórstwo.
Co ja mogę więcej powiedzieć... mimo, że gierka nawet sympatyczna, nie jest aż taka dobra jak reszta omawianych tu konkursówek z KC. Stąd 4 na 10.


Bohater właśnie wyrusza sprzedać jakieś RPG-owe śmieci, bo ten, potrzebuje tego, no, armora.

Dungeon, który bohater przeczesuje razem z tajemniczym typem.
Typowy przeciwnik, jakiego można spotkać w grze - stary mem.
...ale... ja chciałem tylko jajecznicę zamówić....


Tekst: almostnoruby
email: almostnoruby@live.com