...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Roguald

Autor: BeVoo

RPG Maker: 2003
Wersja: Pełna
Gatunek: RPG
Język: Polski
Rozmiar: 1,50 MB
Ocena: 4/10

Informacje dodatkowe:
- nie wymaga programu

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Kolejna niestandardowa produkcja, całkowicie odmienna od typowych RPGów.
Roguald, przeniesie nas do roku 1990, gdzie gry na NES'a zdobywały swoją popularność i podbijały serca młodych graczy.


Ku mojemu zdziwieniu, byłem święcie przekonany iż skupiamy się tutaj na wybijaniu literek, które są odpowiednikami potworków. A fabuła ogranicza się do tego, by przetrwać w labiryncie, przepełnionym wieloma wrogami i znaleźć wejście do poziomu niżej.
Jak to pozory lubią mylić fabuła skupia się tutaj na bohaterze o imieniu Roguald. Który musi się przedostać przez ciemne korytarze i odnaleźć mityczny artefakt Oko Oarorao.
Co ciekawe, kiedy zejdziemy do kolejnego poziomu, zawsze znajdziemy się w innym miejscu, niż przed zapisaniem stanu gry. Wejścia tutaj są zrobione całkowicie w losowym systemie, więc nigdy nie wiadomo gdzie poniesie gracza kolejne zejście.

Mechanicznie, jak wspomniałem powyżej, skupiamy się na zbieraniu punktów siły, która zapewni nam przetrwanie w walce z potworami. Co do samych pojedynków, odbywają się ona całkowicie w losowym trybie jak teleportowanie się do nowych poziomów. Mianowicie, należy naciskać, lub trzymać strzałkę w kierunku potwora, aby go zaatakować, jeśli tego nie zrobimy, on po kontakcie z graczem, zada mu obrażenia.
Bohater, posiada punkty życia, punkty siły i punkty doświadczenia. Zarówno punkty życia jak i punkty siły zdobywamy dzięki eksplorowaniem labiryntu w którym jest porozrzucane jedzenie, oraz mieczyki, które zwiększą siłę bohatera.
Należy pamiętać że pomimo nie mamy żadnego ograniczenia czasowego, na odnalezienie wejścia, musimy zwracać uwagę na punkty życia, które są co jakiś czas odejmowane, a my musimy szukać pożywienia w labiryncie.
Dodatkowo, zapisywanie gry też jest zredukowane i możemy tylko zapisać postępy w rozgrywce, znajdując cheeckpoint (ikonkę stołu), które są rozmieszczone po całej mapie.

Graficznie, na początku mamy do wyboru, jakiej grafiki chcemy użyć w momencie startu rozgrywki.
Pierwotnie, Roguald jest zbudowany w czarno-białych odcieniach, bez żadnych kolorowych wstawek, czy RTPowych zjawisk. Do wyboru mamy 3 możliwości:
1. Czarno białe piksele
2. Kolorowe piksele
3. Standardowe zasoby RTP.
Jakiej opcji nie wybierzemy, nie będzie ona miała większego znaczenia dla rozwoju rozgrywki. Po prostu, taki bajer, dorzucony przez autora. Sama grafika w momencie trwającej rozgrywki, skupia się na ciemnym ekranie, ograniczającym pole widzenia gracza. Co uważam za dobry ruch ze strony autora, ponieważ nadaje to dodatkowego klimatu i tajemniczości, co możemy spotkać za zakrętem.
Sama konstrukcja map jest bardzo prosta i intuicyjna, nie są tu zbyt ambitne konstrukcje, ale też nie są przesadzone w stronę całkowitej klapy. Uważam że są wykonane poprawie.
Co do całkowitej oprawy wizualnej, jeśli autor miał zamiar iść w lata 90'te i wywrzeć na graczu klimat gry wydanej na NES, uważam że się udało. Kolejna gra z niestandardowym zastosowaniem graficznym, a zarazem prostym do wykonania pomysłem dla samego autora. Duży plus.

Muzycznie, tutaj usłyszymy dźwięki z podstawowego RTP, ale jako ogólna oprawa dźwiękowa, nie nasłuchamy się tutaj za wiele. Niemniej, zauważyłem iż przy wyborze grafiki jaką chcemy wykorzystać w grze, oprawa dźwiękowa, jest przez autora wpasowana do każdej z grafiki. Więc oprawa wizualna jak i dźwiękowa, współpracują tutaj ze sobą.

Jak powyżej widać, wypowiadam się z bardzo pozytywnej strony o grze, ale nie przekłada się to na ocenę. Jest to spowodowane tym iż od około 9 poziomu wzwyż, gra zaczyna się ścinać i to dosyć intensywnie. Nie mam pojęcia czym to jest spowodowane, czy ilością zdarzeń na mapie, czy czymś innym, niemniej jest to bardzo odczuwalne i przez to rozgrywka jest praktycznie niemożliwa. Smutne że przez taki błąd gra została całkowicie skopana.

Podsumowując, dla niektórych będzie to coś fajnego, a dla niektórych totalny gniot. Ja włączałem grę trzykrotnie i się do niej przekonywałem. Pierwsze wrażenie miałem negatywne, ponieważ zostałem wrzucony w środek ciemnego lochu z grafiką wykonaną na kolanie, gdzie nie wiem co mam ze sobą robić, jaki jest ogólnie cel tego wszystkiego i po co zbieram te dziwne ikonki.
Gra, pomimo swojego prostego wykonania, które zarazem jest dosyć niestandardowe, zwraca na siebie uwagę w sposób pozytywny. Gdyby nie ten nieszczęsny błąd o którym wspomniałem wyżej, myślę że gra na swój sposób jest projektem na który warto zwrócić uwagę.

W którą strone iść.
Nigdy nie wiadomo gdzie iść bo i tak trafie gdzieś indziej.
R.I.P
Nietoperz nadlatuje.


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl