...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 36 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGVX || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker VX

Tło walki (battlebacks)


Podstawowe tło walki jakie jest użyte w RPG Makerze VX, jakoś nie zawsze do wszystkich przemawia. Czasami wręcz irytuje. Skrypt ten jest bardzo dobrym rozwiązaniem, gdyż za pomoca kilku linijek można zmienić tło walki. Czytaj instrukcję dokładnie, aby uniknąć problemów!

Skrypt składa się jakby z trzech części, otwórzmy zatem edytor skryptów ruby (F11), odnajdźmy na liście Main, teraz należy wstawić nowy moduł (skrót klawiszowy - INSERT ), wprowadź nazwę tytułową, aby się nie zgubić, oczywiście to jest opcjonalne. Nazwijmy to :: Battle Backgrounds

Teraz ponownie wklejamy nowy moduł, tego nazwijmy battlebacks, i tutaj klejmy poniższy kod



Pod tym tworzymy kolejny nowy moduł, nazwijmy ten spriteset_battle, i pod tym wklejmy kolejny kod:



I ostatni fragment, jeszcze raz nowy moduł - nazwa battlebacksprite, i poniższy kod:



W zasadzie kody posiadają polskie komentarze, więc nie powinny sprawić problemów, ale nie zaszkodzi napisać tłumaczenia i tutaj. Gdy mamy tak przygotowany projekt, to wróćmy spowrotem do modułu pierwszego kodu (battleback). Najważniejsza linijka to, to: BB_TYPE = 0

Ona odpowiada za rodzaj tła walki jaki będzie w projekcie, można wybrać jeden z trzech, podając liczbę: 0, 1, 2.
0 - wyświetla mapę standardową, taką jaka jest w RPGVX (jakby ktoś miał potrzebnę powrotu do starego tła walki)
1 - wyświetla aktualną mapę, na której się odbywa walka
2 - wyświetla obrazek tła walki

Jeżeli chcesz używać opcji "2", no to wypada jeszcze przypisać konkretne tło walki, do konkretnej mapy. Patrz nieco niżej, a znajdziesz: M_B_BACK =, a poniżej tego będzie: 1=>"001-grassland"

1 - jest to ID mapy, jedna mapa może mieć 1 tło walki.
001-grassland - jest to nazwa pliku graficznego, który znajduje się w folderze projektu Graphics\System

Podpowiedzi:
Nazywanie obrazków
Nie używaj polskich znaków oraz spacji, aby nie było problemów, bo czasami może się tak zdarzyć.

Skąd wiem jaki jest ID mapy?
Kliknij prawym na mapę >> właściwości, tytuł okna pisze Właściwości mapy - ID:< NUMER >
Ten numerek to jest ID mapy.

Aby dodać nową tło walki dla mapy... to?
To należy napisać kolejną komendę, dla np. mapy ID:030 będzie to wyglądać nastepująco:



Oczywiście po kolejnym nawiasie, należy ponownie powtórzyć M_B_BACK = [...]

A poniżej efekty pracy jakie można osiągnąć:

Tło walki zostało ustalone na: BB_TYPE = 1
Widać wyraźnie aktualną mapę we tle.
Tło walki zostało ustalone na: BB_TYPE = 2
Za pomocą polecenia M_B_BACK, program sprawdza ID Mapy a następnie przypisuje obrazek znajdujący się w folderze Graphics\System



Autor: Claimh
Tekst: Reptile
Email: reptile@o2.pl


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024