...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGVX || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker VX

Łamanie broni


Wstęp

Zdarzeniówka, przedstawiająca funkcje zniszczenia broni gdy zostanie zużyta. Należy dokładnie przeczytać opis, od góry do dołu i zapoznać się z całą jego zawartością.

Wykonanie zdarzeniówki jest w zasadzie proste, tylko jest jeden warunek, należy znać podstawowe zastosowania zdarzeń. Jeżeli tego jeszcze nie opanowaliśmy to bez sensu jest czytanie dalej tego opisu (bo po co?, jak nie mamy o tym zielonego pojęcia). Jeżeli jednak potrafimy to i owo w RPG Makerze, to spokojnie bez żadnych problemów, obaw, możemy czytać opis i spokojnie stworzyć krok po kroku identyczne zdarzenie w swoim projekcie.

Wykonanie

Na początek należy pamiętać a tym, aby w naszej grze mogło funkcjonować zdarzenie łamanie broni, musimy zmienić wygląd/sposób walki.

1. Otwórz własny projekt i stwórz arenę walki.
2. Następnie kiedy arena walk zostanie stworzona, należy stworzyć na niej przeciwnika z którym będziemy walczyć

> Nowe zdarzenie (nazwa: przeciwnik)
> Wygląd zdarzenia - Wybieramy grafikę przeciwnika z którym chcemy walczyć
3. Następnie tworzymy następujące polecenia w zdarzeniu:
> Warunek przycisku: C (i zaznaczamy ,,inne zdarzenie, jeżeli warunek się nie spełni"
> Następnie w warunku tworzymy coś takiego jak animacje uderzenia, naszego bohatera w potwora.
> Ruch potwora przy uderzeniu bohatera, czyli ruszaj zdarzeniem (to zdarzenie), krok do tyłu
> Teraz należy stworzyć polecenie Czekaj: 5 klatek (nie możemy o tym zapomnieć)
> Następnie tworzymy zmienną (nazywamy ją np. HP Potwora) +1
> I teraz najważniejsza zmienna (nazwa np. Sztylet) i ustawiamy na +1. Dzięki temu kiedy zmienna dobije do =10, nasza broń zostanie złamana, zniszczona.
> Potem przechodzimy do (jeżeli warunek się nie spełni) i tworzymy w nim animacje ataku potwora na bohaterze
Czyli, animacja ataku potwora gdy zostanie za atakowany nasz bohater przez niego > Ruch bohatera po ataku potwora. Ruszaj zdarzeniem (Bohater), krok do tyłu
> Teraz tworzymy zmienną (nazwa np. HP Bohatera) +1
> Warunek startu ustawiamy na: Dotknięcie bohatera

Powinno to wyglądać tak:

STRONA 1 (Warunek startu Dotknięcie zdarzenia)

<>Warunek: Przycisk C został naciśnięty
<>Pokaż animacji: [To zdarzenie], [Miecz]
<>Ruszaj zdarzeniem: [To zdarzenie] (Pomiń, Czekaj)
:< >Krok do tyłu
<>Czekaj: 5 klatek
<>Zmienna[0001:HP Potwora] += 1
<>Zmienna[0002:Sztylet] += 1
: Jeżeli nie spełni
<>Pokaż animacji: [Gracz], [Miecz]
<>Ruszaj zdarzeniem: [Gracz] (Pomiń, Czekaj)
:< >Krok do tyłu
<>Czekaj: 5 klatek
<>Zmienna[0001:HP Bohatera] += 1

4. Teraz należy stworzyć drugą stronę w której będzie zadane ostatnie uderzenie gracza w potwora, czyli nasza zmienna (HP potwora) jest równa liczbie 10 - Oznacza to, że bohater musi uderzyć potwora 10 razy po czym zostanie on zabity.

Czyli ustawiamy (Warunek zdarzenia, zaznaczamy zmienną i wybieramy [HP Potwora] i przy wyborze większa, lub równa ustawiamy na 10 (lub na inna cyfrę). Liczba ustawiona tutaj zależy ile razy będziemy musieli uderzyć potwora.

5. Nie możemy zapomnieć o animacji ostatniego ataku. Czyli zwykła animacja ataku bohatera w potwora.

6. Teraz polecenie czekaj, ustawiamy na liczbę 5.

7. I następnie tworzymy przełącznik na następną stronę (ten przełącznik decyduje o zniknięciu/śmierci potwora) nazywamy go (śmierć potwora)
Powinno to wyglądać tak:

STRONA 2 (Warunek startu Dotknięcie zdarzenia)
<>Pokaż animacji: [To zdarzenie], [Miecz]
<>Ruszaj zdarzeniem: [To zdarzenie] (Pomiń, Czekaj)
:< >Krok do tyłu
<>Czekaj: 5 klatek
<>Przełącznik[0001:Śmierć potwora]=ON

8. Teraz tworzymy stronę trzecią i zostawiamy ją praktycznie tak jak jest. Tylko w warunku zdarzenia zaznaczamy przełącznik i wybieramy (śmierć potwora). Grafikę zdarzenia zostawiamy bez żadnych zmian. Pole pozostaje puste.

9. Nie możemy zapomnieć o śmierci naszego bohatera. Czyli na mapie tworzymy nowe zdarzenie (w warunku zdarzenia ustawiamy zmienną [HP Bohatera] na: np.20). Następnie tworzymy tylko i wyłącznie jedno polecenie w zdarzeniu. Koniec gry. Czyli po 20 uderzeniach nasza postać zostaje zabita i wyskakuje ekran końca gry.

10. Nie zapominając na mapie tworzymy kolejne nowe zdarzenie (nazywamy je łamanie broni). W warunku zdarzenia wybieramy (zmiienna:[0002: sztylet]) i w (większa lub równa ustawiamy na np. 20) Czyli gdy użyjemy 20 razy naszego sztyletu, zostaje on połamany. Więc teraz należy w bazie danych ------> Bronie. Stworzyć nową broń taką jak (złamany sztylet) ewentualnie w przedmiotach. I ustawiamy Siła, obrona, szybkość, inteligencja na 0.

Następnie wracamy do naszego zdarzenia (łamanie broni) i tworzymy w nim (usuń broń -1 sztylet), potem dodaj broń (złamany sztylet). Kiedy wybieramy polecenie usuń sztylet, nie możemy zapomnieć o zaznaczeniu polecenia (Usuń broń, jeśli jest założona)

Powinno to wyglądać tak:

STRONA 1 (Warunek startu Dotknięcie zdarzenia)

<>Zmiana broni:[Sztylet] - 1, Wczytano Generalne narzędzia
<>Zmiana broni:[Złamany Sztylet] + 1


Wszystkie jakie są tutaj zawarte polecenia muszą tak wyglądać w projekcie, aby wszystko poprawnie działało

Zakończenie

Niestety już koniec naszej pracy. To już wszystkie zdarzenia jakie powinny znajdować się w naszym projekcie. Myślę że zdarzeniówka wpadła wam do gustu i zastosujecie ją w swojej grze. Jeżeli by były jakieś kłopoty ze zdarzeniówką lub nie dajecie sobie rady z importem (według opisu) do swojego projektu. Piszcie na maila.


Autor: Rubin
email: rubin8@o2.pl
Pobierz:
  • Łamanie broni (Rubin)


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024