...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 24 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGVX || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker VX

Wykorzystanie Terenu


Wstęp

Zdarzeniówka "Wykorzystanie Terenu" posiada w sobie kilka różnych funkcji, które możesz zastosować w swoim projekcie. Zdarzenia nie mają ze sobą połączenia, więc jeśli jedna z rzeczy przypadnie Ci do gustu, a druga nie. Nie będziesz zmuszony importować wszystkich zdarzeń, lecz tylko te które Cię interesują.

PONIŻEJ LISTA DODATKÓW JAKIE ZOSTAŁY ZAMIESZCZONE W ZDARZENIÓWCE

[1.] WULKAN (Warunek z użyciem stopera, co kilka minut powoduje podniesienie poziomu lawy)
    [Lawa]: W wulkanie zostało zbudowane zdarzenie, gdzie co 2 lub 1 minutę podnosi się poziom Lawy. Kiedy Czas się kończy z mapy znika pewna część terenu po którym mógł chodzić bohater. Jeśli bohater stał na terenie, który zostanie zalany lawą, Bohater zostaje zbity.

    [Przesuwanie Głazów]: Możliwość przesuwania głazów po dotknięciu bohatera, aby spadły do szczeliny i zatamowały strumień lawy.
[2.] GÓRY (Warunek z użyciem stopera, musisz przeżyć 1 minutę, aby móc kontynuować podróż)
W górach możesz poruszać się tylko w kierunku Lewym, lub Prawym i przez czas 1 minuty, lecą w bohatera głazy, których należy unikać, oraz pod stopami bohatera co kilanaście sekund, wynużają się Kolce, które również mogą zadać dodatkowe obrażenia
    [Skały]: W stronę Bohatera w Pionowym pasie, co jakiś czas z różnych stron lecą skały, których bohater musi unikać, aby nie zdałay mu obrażeń.

    [Kolce]: Co kilkanaście sekund pod nogami bohatera zostają wynużone kolce, jeśli wejdziesz na kafelek gdzie kolce sa pokazane zadają bohaterowi Obrażenia.
[3.] NURK (Warunek z użyciem stopera)
Daje możliwość pływania bohaterowi w wodzie, oraz nurkowania pod wodą.
    [Pływanie]: Bohater może pływać w wodzie, oraz ma możliwość wyjścia na ląd (wymagane jest narysowanie charsetu, pokazującego pływającego bohatera)

    [Nurkowanie]: W (ciemnych) miejscach na wodzie, pozwala na zanurkowanie i zwiedzanie lokalizacji pod wodą.

    [Tlen]: Bohater w trakcie pływania ma 15 sekund by zwiedzać podwodne lokacje, musi się wynurzyć w powieszchnie, aby zregenerować tlen i móc dalej kontynuować podróż.
[4.] SKOK (Warunek z użyciem klawisza)
Bohater znajdując się na mapie dostosowanej do skakania, posiada automatyczny ruch który jest skierowany w górę/dół (zależy w którym zostanie ustawiony skok) i musi w odpowiednim momencie wcisnąć klawisz "ENTER/SPACJA", który pozwoli wykonać skok do dalszej cześci mapy. Jeśli nie zdołasz w odpowiednim momencie skoczyć, spadasz w przepaść i zaczynasz podróż od początku.

[5.] LAS
W lokacji zostały zamieszczone różne kafelki po których wejściu, gracz zostaje otruty, ogłupiony, lub zostają mu zabrane punkty HP.
    [Trująca Trawa]: Po dotknięciu bohaterowi zostają odebrane punkty HP
    [Trująca Roślina]: Po dotknięciu bohaterowi zostaje odebrana duża ilości punktów HP
    [Ogłupiająca Roślina]: Po dotknięciu, bohater zostaje ogłuszony na kilka sekund (sterowanie ruchu ulega zmianie)
    [Gęste Zarośla]: Szybkość poruszania bohatera zostaje znacznie zmniejszona w trakcie poruszania się przez zarośla
    [Zboże]: Gracz posiada możliwość ukrycia się w zbożu, aby uniknąć przeciwników lub innych efektów.
    [Ataki Wiatru]: Co jakiś czas przez mapę przelatują poteżne ataki tornad które zadają obrażenia bohaterowi
[6.] LODOWA JASKINIA
    [Ślizganie]: Bohater po wejściu na pola lodu, ślizga się i nie ma możliwości ruszania się kiedy jest w trakcie ślizgania. Jeśli poślizg trwa w kierunku górnym, bohater odzyskuje możliwość poruszania, kiedy zatrzyma się na obiekcie lub ścianie.

    [Zapadanie się pod Lodem]: Bohater stając na kafelek lodu powoduje iż zostanie on pęknięty i musi uważać by ponownie na niego nie stanąć. Kiedy bohater stanie już na pękniętym kafelku, zapada się do niższego poziomu jaskini.
[7.] RUINY
Lokacja została podzielona na różne zadania które należy wykonać by móc kontynuować podróż.

    [Wciskanie ukrytych guzików w ścianie]: bohater musi w odpowiedniej kolejności wcisnąć klawisze, by otworzyć przejście. jeśli wciśnie klawisze w innej kolejności, będzie musiał wciskać je od nowa.

    [Ukryta Ścieżka]: Gracz musi przejść wyznaczony szlak ścieżki, aby wejście zostało otwarte, np. okrąg (od prawej do lewej), w innym wypadku przejście się nie otworzy.

    [Magiczna Jaskinia]: Bohater znajduje się w jaskini w której jest możliwość wejścia w 4 kierunkach (Góra, Dół, Lewo, Prawo), musi iść w odpowiednim kierunku według schematu aby wydostać się z jaskini. np. (Dół, Góra, Dół). W przeciwnim wypadku będzie cały czas teleportowany w tą samą lokalizacje.
ZAKOŃCZENIE
Starałem sie pokazać wam w jak najbardziej (różnoraki) sposób jak można wykorzystać teren i ustawić funkcję do wykorzystania w którym obecnie znajduje się bohater. Funkcje jakie tutaj pokazałem starałem się wykonać jak najbardziej "estetycznie" i starać się oszczędzać używania kodu, aby to w miare było przejrzyste.

Projekt nie posiada dużej ilości zdarzeń i przedewszystkim nie są one skąplikowane. Pamiętaj, zawsze możesz pobrać Grę Demo i zapoznać się z projektem jak wyglądają zdarzenia... Na jakiej zasadzie to wszystko funkcjonuje

Gdyby były Pytania proszę pisać na adres mailowy, lub (bardziej rekomenduję), kontakt na discordzie Twierdzy. Zastrzegam umieszczania Zdarzeniówki "Wykorzystanie Terenu" na innych forach poza Twierdzą.


Autor: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl
Pobierz:
  • Gra demonstracyjna: wykorzystanie terenu (Rubin)


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024