...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Go¶ci
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyk± azjatyck±
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl±darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgło¶ nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Komenda w menu


Dobrze, to moja pierwsza lekcja w RUBY, ale mam nadzieje przydatna.

No to tak.

Najpierw Znajdujecie sobie cos takiego jak Window_Status i kopiujecie sobie to. Wklejacie to pod Window_DebugRight.

Zmieniacie nazwę na Window_rpg. A w ”¶rodku" jest takie co¶:

class Window_Status < Window_Base

Zmieniacie Window_Status na Window_rpg

Jeszcze w 22 jest [b]@status_window = Window_Status.new(@actor) zamieniacie Status na rpg

Teraz kopiujecie Scene_Status i robicie to samo ( zmiana nazwy, i klasy ) ( wklejacie nad Main )

Teraz wchodzicie w Scene_Menu i znajdujecie tam:


Dodajecie cos takiego s7 = "Rpg"

Następnie w tym @command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3, s4, s5, s6,])

Po s6, dodajecie s7 Czyli wygl±da to tak:



No. Teraz zjeżdżacie do 144 linijki i macie cos takiego


Kopiujecie i w 167 linijce wklejacie zamieniaj±c 3 na 6. Wyglada to tak:


No teraz zjeżdżacie do 212 i macie tam:


Kopiujecie, wklejacie w 217 i zmieniacie 3 na 6 i
$scene = Scene_Status.new(@status_window.index) na
$scene = Scene_rpg.new(@status_window.index)

Teraz wchodzicie w Window_rpg. Znajdujecie def refresh i mażecie wszystko do 64 lini ( wszystko pod spodem def refresha ).
Teraz możecie tam umieszczać zmienne, texty, czy co tam chcecie. Przypominam jak:

Text

self.contents.draw_text(x, y, w, h, "Od tego co tu napiszecie juz nie jestem ja")

Zmienne

Pod [b]def refresh[/b] wstawiacie
zmienna = $game_variables[1].to_s
Gdzie [b]zmienna[/b] tam nazwa zmiennej a gdzie [1] tam Id zmiennej w programie.

Teraz gdzie chcecie wstawiacie

self.contents.draw_text(x, y, w, h, "Opis zmiennej")

self.contents.draw_text(x, y,w, h, zmienna)
Gdzie [b]zmienna[/b] tam nazwa zmiennej.

x - Współrzędna X
y - Współrzędna Y
w - szeroko¶ć tekstur> h - wysoko¶ć tekstu ( domy¶lnie 32 )


Gdy wł±czycie gierkę wszystko biedzie ¶migać ( o ile dobrze zrobili¶cie to ) Ale pozostaje jedna kwestia. Nasza komenda "wcina" się na kreskę od Czasu gry. No to trzeba ja obniżyć.

W Scene_Menu skaczecie do 45 linii. Jest tam cos takiego

@playtime_window.y = 224

Zamieniacie 224 na 240

Teraz dla uelastycznienia wszystkiego w 49 linijce zamieniacie

@steps_window.y = 320
Zamieniacie 320 na 325. Teraz wszystko powinno działać. Jeżeli nie to piszcie to sprawdzę, co i jak.

Teraz uwaga, użyłem przykładowego menu pod tytułem Rpg ale oczywi¶cie możecie to zmienić.
Pozdro, mam nadzieje, że zrozumieli¶cie i wam działa.


Autor:Kushi
Email: kushi@tlen.pl