...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 4 )
Forum
Księga Go¶ci
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyk± azjatyck±
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl±darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgło¶ nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Punkty nauki


Witajcie w kolejnej poradzie RUBY; krótka, ale przydatna.
Wchodzisz w Skrypty.
Znajdujesz okienko Window_MenuStatus
Zjeżdżasz do 23 linijki. Będziesz tam miał co¶ takiego
def refresh pod spodem wklej to zmienna = $game_variables[1].to_s Gdzie [1] tam wpisujesz ID zmiennej w grze np. Zmienna 0005:PN to wpisujesz [5]

Dalej masz kod:

Pod tym wpisujesz


Gdzie w cudzysłowie PN tam dajesz np. Punkty Nauki albo zostawiasz PN.

Pod tym wklejasz


Oczywi¶cie mogłe¶ inaczej nazwać zmienn± i wtedy wpisać, co innego, ale ja ci daję wzór. Parametry też możesz zmieniać tylko to jest instrukcja.

x - współrzędna X
y - współrzędna Y
w - szeroko¶ć dla tekstu
h - wys. dla textu ( domy¶lnie [b]32[/b] )

No a teraz w gierce wstawiasz np. kowala, który powie ci:

Mogę nauczyć cię kuć miecze ( 5PN )
Pokaż wybór:
Tak, Nie
Gdy: Tak
Ok!
Zmień zmienn± 0001:PN -5
Dodaj umiejętno¶ć kowalstwo

Teraz tworzysz kowadło i dajesz tam
Pokaż wybór: kujesz, nie kujesz
Gdy: kujesz
Warunek: Umiejętno¶ć: kowalstwo
Warunek: Przedmiot pręt jest w posiadaniu.
Zmień barwy na czarne
Czekaj: 40
Odegraj SE jakiego¶ kucia
Czekaj: 40
Odejmij przedmiot pręt
Dodaj przedmiot miecz
Zmień barwy na zwykłe
Wy¶wietl wiad.: Stworzyłe¶ miecz!
Gdy: nie
<>


Pozdro


Autor Kushi
Email: kushi@tlen.pl