...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl?darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
ZAYKOWORKS





Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Punkty nauki


Witajcie w kolejnej poradzie RUBY; krótka, ale przydatna.
Wchodzisz w Skrypty.
Znajdujesz okienko Window_MenuStatus
Zjeżdżasz do 23 linijki. Będziesz tam miał coś takiego
def refresh pod spodem wklej to zmienna = $game_variables[1].to_s Gdzie [1] tam wpisujesz ID zmiennej w grze np. Zmienna 0005:PN to wpisujesz [5]

Dalej masz kod:

Pod tym wpisujesz


Gdzie w cudzysłowie PN tam dajesz np. Punkty Nauki albo zostawiasz PN.

Pod tym wklejasz


Oczywiście mogłeś inaczej nazwać zmienną i wtedy wpisać, co innego, ale ja ci daję wzór. Parametry też możesz zmieniać tylko to jest instrukcja.

x - współrzędna X
y - współrzędna Y
w - szerokość dla tekstu
h - wys. dla textu ( domyślnie [b]32[/b] )

No a teraz w gierce wstawiasz np. kowala, który powie ci:

Mogę nauczyć cię kuć miecze ( 5PN )
Pokaż wybór:
Tak, Nie
Gdy: Tak
Ok!
Zmień zmienną 0001:PN -5
Dodaj umiejętność kowalstwo

Teraz tworzysz kowadło i dajesz tam
Pokaż wybór: kujesz, nie kujesz
Gdy: kujesz
Warunek: Umiejętność: kowalstwo
Warunek: Przedmiot pręt jest w posiadaniu.
Zmień barwy na czarne
Czekaj: 40
Odegraj SE jakiegoś kucia
Czekaj: 40
Odejmij przedmiot pręt
Dodaj przedmiot miecz
Zmień barwy na zwykłe
Wyświetl wiad.: Stworzyłeś miecz!
Gdy: nie
<>


Pozdro


Autor Kushi
Email: kushi@tlen.pl