...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Go¶ci
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyk± azjatyck±
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl±darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgło¶ nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Szpital (brak Game Overa)


Zapewne każdy kto zrobił swoj± grę w RMXP denerwuje się tym, że po każdej ¶mierci musi zaczynać grę od nowa (chyba że zrobił save ^^ ). Mnie też to denerwowało aż w końcu postanowiłem co¶ z tym zrobić. Udało mi się !! I teraz się chcę podzielić z wami jak tego dokonać...

Wymagania:
-mapa (szpital, ¶wi±tynia itp) [ja nazwałem szpital]

Na pocz±tek wchodzimy w edytor skryptów. To jest najprostrza rzecz, je¶li kto¶ sobie nie poradził niech nie czyta dalej, wogle niech wył±czy komputer bo jeszcze co¶ zepsuje ;) Idziemy dalej...

Chcemy zrobić żeby po ¶mierci gracz miał wybór: 1. bohater (drużyna) idzie na mapę szpital. 2. Kończymy grę. W tym celu do skryptu odpowiedzialnego za wy¶wietlenie okna Game Over dodamy okienko wyboru (po kliknięciu enteru). Starczy teorii. PrzejdĽmy do czynów...

Odnajdujemy po lewej stronie skrypt Scene_End (gdy podczas gry wcisniemy ESC pojawia nam się okienko za które odpowiedzialny jest ten skrypt). Klikamy na niego prawym przyciskiem myszy i wybieramy opcję Kopiuj. Zjeżdżamy na sam dół listy i znowu prawym przyciskiem na skrypt Main, ale tym razem klikamy wklej. Ale nie mog± być 2 skrypty o tej samej nazwie, więc nazwę skryptu zmieniamy na Scene_Nowa. Otwieramy teraz nasz skrypt. I co widzimy ?

class Scene_End

teraz musimy zmienić nazwę skryptu tam gdzie jest napisane class. Zmieniamy j± na Scene_Nowa. Idziemy dalej, a dokładnie jdo lini 13... interesuj± nas tylko te linie 13-16

s1 = "Ekran powitalny"
zmieniamy na co¶ co nam bardziej odpowiada np:
s1 = "IdĽ do szpitala"

s2 = "Windows"
tak samo. co bardziej odpowiada np:
s2 = "Koniec gry"


s3 nam nie będzie potrzebne bo chemy mieć tylko 2 pozycje do wyboru tak więc kasujemy cał± linię 15. Następny krok to edytowanie lini 16 widzimy w nawiasie kwadratowym [s1, s2, s3] ponieważ wcze¶niej skasowali¶my s3 to tu robimy to samo. Kasujemy s3 razem ze spacj± i przecinkiem po s2. Idziemy dalej.

Chodzimy do lini 64: command_to_title, zmieniamy na command_szpital a linię 67 i 68 czyli (when 2 # ??? command_cancel) kasujemy całkowicie. Znowu chodzimy dalej, znajdujemy linię 76

def command_to_title

zmieniamy tak jak przed chwil± na

def command_szpital

kasujemy linie 79-83

a linię 84

zmieniamy na

Skończyli¶my edycję tego skryptu. Żeby wam ułatwić... Tak powinnien wygl±dać skrypt po przeróbkach.

Teraz na li¶cie skryptów odnajdujemy skrypt Scene_Map. Kopieujemy go i wklejamy tak jak ostatnio... Gdy już wkleimy ten skrypt oczywi¶cie musimy zmienić jego nazwę. Nazywamy go Scene_Szpital Znowu zmieniamy: class Scene_Map, na class Scene_Szpital

idziemy do lini 81 gdzie widzimy takei co¶:

musimy to zmienić na

pod spodem dodajemy takie co¶

już tłumaczę o co chodzi
$game_temp.gameover=(false) - Wrpowadza do pamięci gry że żyjemy
$game_map.setup($data_system.start_map_id=3) - zmienia mapę (zamiast 3 należy wpisać numer mapy)
$game_player.moveto($data_system.start_x=17, $data_system.start_y=7) - współżedne na nowej mapie z których wystartuje bohater (mozna podac dowolne liczby zamiast 17 i 7)

dalej...
$scene = Scene_Gameover.new, zmieniamy na $scene = Scene_Map.new Ten skrypt w cało¶ci powinnien (po przeróbkach) wygl±dać tak:

Ostatni± rzecz± jak± musimy zrobić to edytować skrypt Scene_Gameover Otwieramy go. Schodzimy do lini 56: $scene = Scene_Title.new, zmieniamy na $scene = Scene_Nowa.new I to wszystko :D
Teraz uruchomcie grę dajcie się zabić jakiemu¶ stworkowi i sprawdzcie czy działa... Je¶li nie działa zacznijcie od pocz±tku pewnie się gdzie¶ zgubili¶cie ^^ W razie jakich kolwiek problemów piszcie na gg 8581693 albo na maila akws@o2.pl


Autor: Arrgon
Email: akws@o2.pl
Inny kontakt: GG#8581693