...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Go¶ci
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyk± azjatyck±
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl±darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgło¶ nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

FMOD_AUDIER - dodatkowe formaty muzyczne


Witam! Dzisiaj prezentuje skrypt, który wzbogaca RPG Makera o funkcję odtwarzania nowych formatów dĽwiękowych.
Lista obsługiwanych formatów:
AIFF, ASF, ASX, DLS, FLAC, FSB, IT, M3U, MID, MOD, MP2, MP3, OGG, PLS, RAW, S3M, VAG, WAV, WAX, WMA, XM, XMA.
Dodatkowo możliwa jest obsługa dĽwięku tzw. 3-D przy użyciu opcji script na trzeciej karcie.
Wymagania: do projektu należy dodać bibliotekę ruby'ego FMOD. Wymagane biblioteki dll: fmodex.dll, rgss102e.dll lub nowsza.

1. Licencja. Ponieważ skrypt wykorzystuje komercyjne biblioteki, podaję tutaj licencję fmodex, a przynajmniej jej podstawowe założenie:
biblioteka FMOD może być doł±czana do projektów, za których publikację autor nie pobiera opłat. W przypadku projektu komercyjnego, należy kupić licencję biblioteki FMOD. Cena tej licencji wynosi $100.
Niestety, darmowe biblioteki, które testowałem, nie obsługuj± Windowsa XP.

2. Dodawanie gemu FMOD.
W rubym podstawowym instalacja FMOD sprowadza się do jednego polecenia, w RGSS wygl±da to jednak inaczej.
Instrukcja:
1. Pobierz bibliotekę fmodex.dll i wklej do folderu ze skryptem.
2. Utwórz nowy skrypt w script editorze i wklej ten tekst:
Uwaga! Oryginalny skrypt FMOD był przeze mnie edytowany tak, by łatwiej był zarz±dzać odtwarzaniem w pętli, nie należy więc korzystać z wersji pobranej ze strony FMOD.


Ok, gem FMOD został dodany.

3. Skrypt obsługi unikodu.
Do korzystania z FMOD_Audier wymagany jest jeszcze skrypt obsługi utf. Nie wiem, komu przyznać autorstwo, w napisaniu jego pierwszej czę¶ci pomogła mi Ayene z ultimaforum, drug± napisałem, a trzeci± znalazłem w Internecie. :)


4. Skrypt wła¶ciwy.
Czas wkleić wła¶ciwy skrypt:


5. Instrukcja.
Po dodaniu skryptu, podmieniony zostanie moduł Audio. Sprawi to, że użycie w zdarzeniach opcji typu play se, automatycznie go uruchomi, odtwarzaj±c poż±dany plik. Skrypt potrafi odszukiwać RTP kompatybilne z RMXP. Używa on kilku zmiennych:
$bgm - zawiera uchwyt do odtwarzanego Audio bgm
$bgs - zawiera uchwyt do odtwarzanego dĽwięku bgs
$me - tablica z uchwytami do muzyczek me
$se - tablica z uchwytami do dĽwięków se.

Maksymalna ilo¶ć dĽwięków SE/ME odtwarzana jednocze¶nie zależy od pamięci RAM komputera i przeciętnie wynosi około 1048576*128.
Je¶li z jakie¶ przyczyny kto¶ będzie się chciał odwołać do starej metody odtwarzania dĽwięku, informuję, że zapisana została ona w zmiennej Audio_OLD, zatem przykładowe odtworzenie pliku test.ogg wygl±da tak:
Audio_OLD.se_play("test")


Autor: Pajper
Email: dawidpieper@o2.pl
Pobierz:
  • Biblioteka FMODEX.DLL (spakowana w zip)