...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Go¶ci
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyk± azjatyck±
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl±darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgło¶ nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Blokada obrazków


W starszych wersjach programu, użytkownik miał prawo możliwo¶ć wyboru, czy wy¶wietlony obrazek ma być w stałym miejscu, czy pod±żać za bohaterem. W wersji RPGXP owa opcja została usunięta, co niektórym może przeszkadzać.

Skrypt za pomoc± jednej linijki pozwala na zablokowanie wy¶wietlanych obrazów, a w razie potrzeby ich odblokowanie.

Cechy skryptu:
  • nałożenie blokady na obrazek, już więcej nie będzie chodzić razem z bohaterem
  • możliwo¶ć odblokowania by ponownie poruszał się wraz z ekranem
  • prosty w użyciu
Instalacja
Sposób instalacji jest bardzo prosty, należy otworzyć edytor skryptu ruby (skrót: F11), następnie przed main, utworzyć nowy moduł i nazwać np: lockpicture. Tam należy wkleić poniższy kod. Zapisać i gotowe!

Skrypt



Polecenia:
Do zablokowania i odblokowania obrazków służ± 2 polecenia:
  • lock_picture(numer) - zablokowanie obrazka o danym numerze,
  • unlock_picture(numer) - odblokowanie obrazka o danym numerze,
Polecenia należy wpisać w Poleceniach zdarzenia > Skrypt


Autor: KK20

Tekst: Reptile
Email: reptile@o2.pl