...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Go¶ci
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyk± azjatyck±
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl±darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgło¶ nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Zaawansowana obsługa klawiatury
(Glitchfinder's Key Input Module)



Większo¶ć osób zauważyła ¶wietn± funkcję jak± jest obsługa klawiatury. Możliwo¶ć przechwycenia klawisza i wprowadzenia co nam się żywnie podoba. Wrazm z nowszymi wersjami programu, ta fonkcja została w jaki¶ sposób ograniczona do kilku klawiszy gamepada (strzałki, ABC XYZ LR), natomiast nie brakuje twórców, którzy chc± wykorzystać w pełni cał± klawiaturę. Tym wła¶nie jest poniższy skrypt - zaawansowana obsługa klawiatury, która umożliwia przechwycenie każdego klawisza z klawiatury.

Instalacja
Sposób instalacji jest bardzo prosty, należy otworzyć edytor skryptu ruby (skrót: F11), następnie przed main, utworzyć nowy moduł i nazwać np: Glitchfinder keyinput. Tam należy wkleić poniższy kod. Zapisać i gotowe!

Skrypt



Keys.press?(numer)
Przycisk naci¶nięty - sprawdza czy wprowadzony przycisk, został naci¶nięty.
Keys.trigger?(numer)
Przycisk przyci¶nięty - sprawdza czy wprowadzony przycisk, został ponownie naci¶nięty. Różnica między t± opcj± a poprzedni± jest taka, że między wci¶nięciem występuje drobna przerwa.
Keys.repeat?(numer)
Przycisk powtarzalny - sprawdza czy wprowadzony przycisk jest nieustannie naciskany.
Keys.release?(numer)
Przycisk puszczony - sprawdza czy wprowadzony przycisk nie jest już wci¶nięty.
Polecenia należy wprowadzić za pomoc± wywołaj skrypt, a następnie podać jedne z powyższych poleceń. Każdy klawisz posiada swój własny kod (numer), dla przykładu, literka P posiada 0x50, dlatego jak chcemy sprawdzić czy klawisz P został naci¶nięty, wstawiamy polecenie zdarzenia:
ustaw warunek, skrypt,
Keys.press?(0x50)





Autor: Glitchfinder

Tekst: Reptile
Email: reptile@o2.pl