...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Rozszerzone Drganie Ekranu
- czyli trzęsienie ekranu w poziomie, pionie i na skos -


W swojej domyślnej wersji RMXP daje nam opcję trzęsienia ekranu. Jednak jest ona dość uboga - głównie dlatego że daje nam możliwość drgania ekranem tylko w osi X - w poziomie. A co jeśli chcielibyśmy aby ekran mógł też drgać w pionie (osi Y) albo i nawet po skosie. Jak się okazuje wcale nie jest trudno dodać do RMXP taką funkcjonalność.

No więc po kolei.
Pierwsze wchodzimy w edytor ruby do klasy "Spriteset_Map"
Tam w około 149 linijce mamy coś takiego: "@viewport1.ox = $game_screen.shake"
Wystarczy że tą jedną linijkę zamienimy na dwie takie:
@viewport1.ox = $game_screen.shake * $game_variables[1]
@viewport1.oy = $game_screen.shake * $game_variables[2]

Tam gdzie mamy 1 i 2 to są numery zmiennych, tutaj dajemy zmienne jakie chcemy wykorzystać...

A teraz jak to będzie działać:
Przed poleceniem trzęsienia ekranu (które wklepujemy normalnie z komend efenta) ustawiamy sobie te dwie zmienne w taki sposób:
  • jeśli obie będą miały wartość 0 - nic się nie stanie, ekran nie będzie drgał
  • jeśli zmienna 1 będzie miała wartość 1 (lub -1) to ekran będzie trzęsł się jak zawsze - domyślnie
  • jeśli zmienna 2 będzie miała wartość 1 (lub -1) to ekran będzie drgał w pionie
  • jeśli zmienna 1 i 2 będą miały wartość 1 (lub -1) to ekran będzie drgał po skosie od lewego górnego rogu do prawego dolnego
  • jeśli jedna zmienna będzie miała wartość 1 a druga -1 to ekran też drgnie w skosie ale od lewego dolnego do prawego górnego rogu.
A jeśli wartości będą większe od 1 i mniejsze od -1 to ekran będzie drgał mocniej.

I w sumie to tyle - można pobrać demo i przetestować jak działają poszczególne ustawienia.


Autor: Dragon Kamillo
Pobierz:
  • Gra demonstracyjna: RPGXP-Rozszerzone Drganie Ekranu


    Tekst: Dragon Kamillo
    Email: k.maciejewski@poczta.onet.pl


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024