...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Stateczek


Witam! Zacznę od tego, że to mój pierwszy skrypt oraz jego opis. W starszej wersji RPG Markera, można było pływać łódką lub latać sterowcem. W RPG Marker XP opcji takiej nie zauważyłem, a że jest to fajna rzecz postanowiłem zrobić ją sam. Ten mój skrypt jest nawet lepszy od wersji w RPG Marker 2000. Dlaczego? Bo nie jest to tylko statek jak poprzednio, ale coś więcej. Nie rozumiecie co? Wiem, wiem... Chodzi o to, że płynąc statkiem, możemy np. łowić rybki (trzeba to odpowiednio przygotować...) lub walczyć z morskimi potworami...

1. Podstawą są dwa charsety: pustej łódeczki oraz z pasażerem czyli naszym Herosem... Robimy plik w paincie 128px na 128px (pikseli). Ma przedstawiać pustą łódeczkę. Drugi plik to łódka z pasażerem. Jak to ma dokładnie wyglądać pozostawiam waszej inwencji ale ja zrobiłem to tak (łódka na pierwszym obrazku jest pusta ale tylko z jednej strony, to zupełnie wystarczy):



2. Następnie trzeba te dwa charsety importować do programu. Potem musimy zmienić nieco istniejący już tileset. Dokładniej mówiąc: włączamy bazę danych (F9) i wybieramy zakładkę tilesety, potem tileset z którym będziemy pracować. Proponuje "011 - Port", wybieramy to i gdzieś tak w centrum nowo otwartego okienka w kategorii "Tilesy samo-twórcze" zmieniamy jeden z istniejących np. "050-roof02" na "32-T_ocean01" (jeden już taki jest ale drugi czyli ten co wybraliśmy jest niezbędny). W kategorii "edycji tilesetów" czyli po prawej pokazał się nowy segmencik wody. Jeden (bo powinny być dwa) musi być "nieprzepuszczalny" czyli musi być zaznaczony na nim "X"(Krzyżyk) , drugi który dodaliśmy powinien być "przepuszczalny" czyli musi być zaznaczone "O" (kółko). Po co to? A no po to, aby można było po wodzie płynąc statkiem. Jeden segment z "X" to woda przed plażą, nie wejdziemy na nią, a drugi to woda po której będzie można chodzić - pływać... Klikamy OK.

3. Teraz przystąpimy do edycji eventa/herosa czyli naszego stateczku... Tworzymy event, będzie miał dwie strony: zanim do niego wsiądziemy i jak już wejdziemy... Pierwszy: ustawiamy grafikę pustej łódeczki i dajemy wiadomość "Czy chcesz wsiąść do łódki" oraz wybór "tak i nie". W zdarzeniach dla opcji "tak" wybieramy "Zmień Grafikę Bohatera" (jest na trzeciej zakładce zdarzeń). Zmieniamy ją na "łódeczkę z pasażerem" oraz włączamy przycisk "wchodzisz do łodzi". Opcji "nie" nie ruszamy... Teraz tworzymy nową stronę i ustawiamy warunek zdarzenia czyli "Przełącznik wchodzisz do łodzi jest ON", grafiki ma nie być czyli po prostu nie ruszamy jej i zostawiamy białe pole... Aha! Wszystko ma mieć "Aktywuj po naciśnięciu przycisku".

4. Teraz edytujemy mapkę. Prościzna. Robimy plażę, ją z jednej strony ograniczamy pasem czegoś czego nie możemy przekroczyć, np. wody z zaznaczonym "X" (wcześniej edytowaliśmy). Ja zrobiłem taki jakby wał przeciwpowodziowy... (wszystko jest w demie). Potem robimy następny pas, większy. Ma być to woda z zaznaczonym "O" (wcześniej edytowaliśmy) można po niej normalnie chodzić ale ten wał przeciwpowodziowy to blokuje :D . Następnie mały pomost, z jednej stronie ograniczamy to jakąś beczką czy coś, a z drugiej strony zostawiamy puste, tak aby można było przejść na wodę... I tu się zatrzymamy. Jeden segment pod wodą (*) robimy nowy event. Pierwsza strona ma być pusta a druga to grafika np. liny. Ma być aktywne tylko jeśli "Przełącznik wchodzisz do łodzi jest ON". Robimy wiadomość "Zacumować?" albo "Wyjść na brzeg?". Potem wybór "tak i nie". Nie ruszamy "nie". W "tak" ustawiamy "zmień grafikę bohatera" na normalnego chara/ludka. I ustawiamy "Przełącznik wchodzisz do łodzi jest OFF". Wszystko "po naciśnięciu przycisku"

5. Wspominałem coś o rybkach/potworach. To normale eventy które są NA wodzie... :D Np. Przeciwnik...

6. Koniec!

Jeżeli wszystko zrozumiałeś(aś) i masz dobrze to powinno chodzić...



Autor: Garrond
email: Szymon.toda@op.pl
Pobierz
  • Stateczek v.2
  • Stateczek v.1


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024