...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Szczęśliwy numerek


Jak już zdążyliście się zorientować ta porada dotyczy gry w szczęsliwy numerek. Nie musze chyba tłumaczyć na czym ona polega, prawda ? Kupujemy los, losujemy liczbe i jeśli liczba z losu jest taka sama jak ta wylosowana to wygrywamy. OK. Teraz troche o tym jak to zrobić. Żeby zagrać trzeba posiadać los. A więc tworzymy w bazie danych, w zakładce przedmioty dodatkową rzecz, i nazywamy ją los. Teraz musimy zrobić kogoś kto sprzedał by nam ten los. Tworzymy zdarzenie które startuje na naciśniecie przycisku.

Na samym początku musimy zrobić warunek, że keidy gracz posiada jeden los to wtedy sprzedawca nei sprzeda mu drugiego. A więc "ustaw warunek", "rzecz" - los jest w posiadaniu. Pod tym robimy wiadomość "Ma pan już jeden los" lub coś w tym rodzaju. Pod "inne zdarzenie". Robimy następny warunek "jeśli pieniąze są równe lub wyższe 2" (2 to cena jednego losu możną ją zmienić. Pod tym warunkiem robimy Wiadomość o tym jak gracz prosi o los i odpowiedz sprzedawcy. Teraz robimy zmienną. Robimy zmienną numer 001 i nazywamy ją LOS, potem w zmiennej robimy "ustaw" losowy numer pomiedzy 1 a 20 (przykładowo). Potem tworzymy wiadomość "Wylosował pan numer \v[1]" (\v[1] odpowiada wylosowanemu numerowi). Następnie odejmujemy tyle pieniedzy ile kosztował bilet, czyli w tym przypadku 2. Dodajemy przedmiot LOS. Zauważcie że wszystkie te komendy są w jednym warunku. Pod "inne zdarzenie" robimy wiadomość o niewystarczjących środkach finansowych w postaci gotówki, czyli że nie mamy wystarczająćo kasy na los. OK, wiemy już ską zdobyć los. Można poweidzieć że połowa drogi juz za nami. Teraz musimy zrobić zdarzenie, dzieki któremu bedziemy losować liczbe i dowiemy się czy wygralismy. Do roboty ! Robimy wiadomość "czy chcesz zagrać?", pokaż wybór : TAK czy NIE.

Jeśli TAK :
-Warunek "los posiada"
(tworzymy zmienna LOSOWANIE)
- zmienna LOSOWANIE ustaw losową liczbę od 1 do 20 (zakres licz zmiennej losowanie musi odpowiadac zakresowi licz zmiennej los)
- robimy wiadomość "Wylosowany numer to \v[1] , a numer na pana losie to \v[2]"
- tworzymy następny warunek "jeżli zmienna 001 = zmiennej 002"
- pod warunkiem tworzymy wiadomośc o wygranej.
- dodajemy przedmiot lub pieniądze, czyli wygraną.
- pod "inne zdarzenie" stawiamy wiadomość o przegranej.
- wracamy do głónego warunku mówiąćym o posiadaniu losu.
- pod "inne zdarzenie" stawiamy wiadomośc o braku losu.
- została nam jeszcze opcja NIE tam nei wstawaimy nic.

To wszystko. Jeśli czegos nie rozumiecie zobaczcie w samym projekcie. I to by było na tyle. Ten "skrypt" jest bardzo prosty wiec nie powinno być problemów.


Autor: Bloody Rose
email: tomek2811@o2.pl
Pobierz:
  • Szczęśliwy numerek