...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Złodziej


Napewno wielu z was grało kiedyś w Baldurs Gate lub Icewind Dale. Nie jestem jakimś wielkim fanem tej serii, ale podoba mi sie klimat panujacy w tej grze. Najbardizej podobały mi się umiejętności złodzieja. Postanowiłem zrobić takie umiejętności w RPG Makerze. Powiem wam jak to zrobić. No to do roboty. Podstawowymi umiejętnościami złodzieja są : Krycie się, forsowanie zamków i wykrywanie pułapek. Po kolei omówie każdą z nich.

Krycie się - krycie sie pozwala najczęściej na przenikanie obok strażników. Kiedy użyjemy tej umiejetności zostaniemy ukryci do czasu aż użyjemy umiejętności ujawniania. Teraz powiem jak to zrobić :

1. Tworzymy nowe zdarzenie o nazwie 'Krycie się'
2. W tym zdarzeniu ustawiamy animacje jakiegoś dowolnego czaru.
3. Dalej w tym samym zdarzeniu ustawaimy przezroczystość na 220 (lub inaczej wedlug wlasnego uznania) i ustawiamy typ łączenia na negatyw (robimy to w 'ruszaj zdarzeniem')
4. Towrzymy przełącznik 'Niewidzi' i ustawaimy go na ON.

5, Od razu tworzymy kolejne typowe zdarzenie o nazwie 'Ujawnianie się'
6. Tworzymy tam taka samą animacje jak w punkcie 2.
7. Zmieniamy przezroczystosc na 255 (czyli brak przezroczystosci) i łączenie na Normalne.
8. Zmieniamy przełącznik 'Niewidzi' na OFF.


Mamy juz 2 typowe zdarzenia. Teraz trzeba je podporządkować do umiejetności :

1. Wchodzimy w baze danych, w zakładce Umiejętności tworzymy dwie nowe pozycje.
2. Jedną nazywamy Krycie się, ustawiamy wszystkie parametry na 0, wybieramy jako używalne w menu, a pod typowym zdarzeniem wybieramy 'Krycie się'
3. Drugą zaś nazywamy Ujawnianie się i ustawiamy wszystko na 0, używalne w menu, typowe zdarzenie - 'Ujawnianie się'

Mamy już umiejętności i typowe zdarzenia do nich. Teraz tylko musmy zrobić na mapie zdarzenie które ma być strażnikiem. Wokół strażnika ustawaimy zdarzenia startujace na 'dotkniecie bohatera'(zdarzenia stawaimy tak jakie ma byc pole widzenia strażnika) i powiadamiajace o tym ze nie mozna przejsc (można tam zrobić wiadomość lub teleport). Teraz robimy drugą strone zdarzenia startującą kiedy przełąćznik 'Niewidzi' jest ON. Działa to tak że kiedy wejdziemy na event cofnie nas do tyłu. Natomiast kiedy użyjemy umiejetnosci 'krycia się' to można spokojnie przejść po tych eventach. A kiedy wyjdziemy poza pole widzenia strażnika możemy już się ujawnić opcją 'Ujawniania się'.

Mam nadzieje że wszystko jasne. Tak więc umiejetnosc krycia i ujawniania mamy za sobą. Teraz przystąpimy do kolejnej umiejętności, którą jest wykrywanie pułapek. Zaczynamy...

1. Tworzymy nowe typowe zdarzenie i nazywamy je 'wykrywanie pułapek'
2. W tym zdarzeniu robimy przełącznik 'wykrywa pułapki'
3. Otwieramy zakładke umiejętności, tworzymy nową umiejetność i nazywamy ją 'Wykrywanie pułapek'
4. Ustawiamy wszystko na 0, wybieramy używalne w menu i typowe zdarzenie 'wykrywanie pułapek'

* Pułapką może być zatruta strzała albo inne dziadostwo które odbiera HP albo coś innego. Sami wymyślcie coś oryginalnego.

To tyle jeśli chodzi o baze danych. Teraz należy zrobić zdarzenie na mapie. Powiedzmy ze mamy na mapie szafe. Ustawiamy na niej zdarzenie z tilesetu o wygladzie owej szafy. Tworzymy drugą strone tego zdarzenia startującą po właczeniu przełącznika "wykrywa pułapki,'o wygladzie takim samym, czyli własnie tej szafy tylko o zabarwieniu czerwonym. OK. Mamy wpradzie już umiejetność i zdarzenie. Teraz po uzyciu tej umiejetności objekt który jest pułapką (czyli ta szafa) zmienia kolor na czerwony. Ale chcemy zrobić tak aby po 10 sekundach znowu odzyskał naturalny kolor. Tworzymy wiec na tej samej mapie zdarzenie startujące na 'równoległe zdarzenie' i na przełącznik 'wykrywa pułapki' W zdarzeniu robimy 'czekaj: 100', a potem przełącznik 'wykrywa pułapki' na OFF. Takim sposobem po użyciu umiejetności pułapka zmieni kolor na czerwony, a po 10 sekundach odzyska swój zwykły kolor. To sprawe pułapek mamy już z głowy. Teraz zostało tylko forsowanie zamków. Zaczynajmy...

Chcemy aby po nacisnieciu przycisku enter okazało się ze szuflada jest zamknięta. Natomiast po nacisnieciu przycisku Z bohater sforsuje zamek.

1. Tworzymy na mapie szafke.
2. Tworzymy na niej zdarzenie w ten sposób aby bohater na nim stanął.
3. Zdarzenie startuje na nacisniecie przycisku.
4. W zdarzeniu ustawaimy wiadomość z powiadomieniem o tym ze szafka jest zamknieta (można dodać efekty dzwiekowe)
5. Po tej wiadmosci tworzymy przełącznik 'zamknięte' i tworzymy druga strone zdarzenia startujacą na ten przelacznik i na 'zwykłe dotknięcie'
6. Na tej stronie tworzymy warunek 'jeśli przyciska A został nacisnięty' (4 strona warunków).
7. W warunku ustawiamy odgłos forsowania i wiadomośc o udanym lub nieudanym forsowaniu.
8. Dalej w warunku tworzymy przełącznik 'sforsowane' (jeśli udało się sforsować jeśli nie udało się to nic nie robimy)
9. Tworzymy kolejną strone zdarzenia startującą na nicisniecie przycisku i przełącznik 'sforsowane'
10. Potem tworzymy już tylko układ : wiadomość o znaleznionym przedmicie + dodanie tego przedmiotu.


To wszystko. Mam nadzieje że udało wam sie to zrobić. Ja już żegnam się z wami i ide robić kolejny skrypt.

* Umiejętności przydziela się w zakładce klasa lub poprzez zdarzenia.


Autor: Bloody Rose
email: tomek2811@o2.pl
Pobierz:
  • Złodziej