...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Berek!


Witam was w mojej poradzie. W tej poradzie przedstawie wam jak zrobić żeby w makerze można było siębawić w ganianego ale nie takiego normalnego. To będzie berek na 2 graczy! Po pierwsze musimy zrobić sterowanie dla drugiego gracza. Wejdźmy w baze danych i w typowe zdarzenia. Nazwijmy to zdarzenie 'Chodzenie WASD', funkcje na 'Równoległe zdarzenie' a przełącznik sami wybierzcie (najlepeij żeby sie nazywał 'Zezwalam na WASD') Teraz w poleceniach robimy:

<>Warunek: Przycisk R został naciśnięty (R to W)
<>Ruszaj zdarzeniem: [imię 2 bohatera]
: : <>Zmiana szybkości: 4
: : <>Krok w górę
<>Czekaj: 1
<>
: Inne zdarzenie
<>Warunek: Przycisk X został naciśnięty (X to A)
<>Ruszaj zdarzeniem: [imie 2 bohatera]
: : <>Zmiana szybkości: 4
: : <>Krok w lewo
<>Czekaj: 1
<>
: Inne zdarzenie
<>Warunek: Przycisk Y zosatł naciśnięty (Y to S)
<>Ruszaj zdarzeniem: [imie 2 bohatera]
: : <>Zmiana szybkości: 4
: : <>Krok w dół
<>Czekaj: 1
<>
: Inne zdarzenie
<>Warunek: Przycisk Z został naciśnięty (Z to D)
<>Ruszaj zdarzeniem: [imie 2 bohatera]
: : <>Zmiana szybkości: 4
: : <>Krok w dół
<>Czekaj: 1
: Inne zdarzenie
<>
: Koniec
<>
: Koniec
<>
: Koniec
<>


Tak to wszystko powinno wyglądać. Teraz gdzieś na mapce zróbmy zdarzenie 2 gracza (tylko taki sam charset jak 2 bohatera w bazie danych), ustawiamy warunek startu zdarzenia na 'Zwykłe dotknięcie' i w poleceniach zdarzenia robimy:

<>Wiadomość: Gracz numer 1 został złąpany.
<>Zmiana położenia zdarzenia: To zdarzenie, [na środek mapki (pewnie myślicie teraz po co to? a po to żeby 2 gracz
mógł troszke uciec)]
<>Przełącznik: [najlepiej żeby miał nazwe 'Zostałeś złapany']


Teraz zróbmy w zdarzeniu 2 strone i na niej zaznaczmy w lewym górnym rogu 'Przełącznik' i wybierzcie ten który został potwierdzony w 1 stronie. Tu też robimy charset 2 bohatera i Warunek startu zdarzenia na 'Zwykłe dotknięcie' W poleceniach zdarzenia robimy:

<>Wiadomość: Złapałeś przeciwnika! Teraz gracz numer 2 goni (lub coś w tym rodzaju)
<>Teleport: [na środek mapki] Brak zaniknięcia
<>Przełącznik: [ten o nazwie 'Zostałeś złapany] = OFF


To tyle. Mam nadzieje że się spodoba. Jak coś to gadajcie na:


Autor: Patioz
email: patioz@o2.pl
GG: 8559300
Pobierz:
  • Berek