...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl?darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
ZAYKOWORKS





Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Pływanie


Witam w mojej poradzie!
Jest to moja pierwsza porada:)

Czy nie zastanawialiście się że postać powinna umieć pływać?

To zaczynamy!

0. Zrobimy to na przykładzie wybrzeża.
1. Musimy zrobić odpowiednie grafiki:
1.1. bierzemy character swojego bohatera i kopiujemy dwa razy
1.2. Na pierwszym obcinamy grafikę po kolana i przesuwamy o tyle pikseli w dół o ile ją ześmy ją obcieli
1.3. Na drógim obcinamy po szyję i przesuwamy w dół.
1.4. Importujemy do gry
1.5. Mamy gotową grafikę!!!
Opcionalnie1. Jeśli nie robimy na wybrzeżu to musimy ustawić autotitlesy: 2.1. Wchodzimy do bazy danych i do zakładki titlesety
2.2. Jeśli na naszym titleset'cie jest autotitles 032-T_Ocean01 to zamieniamy go na 025-Ocean02,a jakieś inne nie potrzebne na 026-Ocean03 i 027-Ocean04
2.3. Jeśli na naszym titleset'cie nie ma 032-T_Ocean01, albo jeśli 032-T_Ocean01 nam się spodobał to jakieś 3 nie potrzebne autotitles'y zamieniamy na 025-Ocean02, 026-Ocean03 i 027-Ocean04.
3. Trzeba ustawić parę rzeczy:
3.1. Jesteśmy w bazie danych. W zakładce titlesety:
3.2. Cały czas robimy na autotitlesach: 025-Ocean02, 026-Ocean03 i 026-Ocean04.
3.3. W blokowaniu ustawiamy wszystkie na kółko, a w zaciemnieniu na tak (takie dwie kreski falowate)
3.4.Mamy titleseta!
4. Robimy jakąś MEGA-WYPASIASTĄ planszę albo zwykłą (jak kto woli) ale:
4.1. Umawiamy się (i tak ma być!!!) że główna woda to 027-Ocean04!!!
4.2. Pomiędzy lądem a główną wodą ma być:
4.2.1. Bliżej lądu 025-Ocean02.
4.2.2. Bliżej wody 026-Ocean03.
5.1. Na każdym 025-Ocean02 (możemy skopiować) robimy eventa (zdarzenie): zmień grafikę bochatera na zwykłą grafikę Warunek startu zdarzenia: zwykłe dotknięcie
5.2. Na kazdym 026-Ocean03 robimy eventa: zmień grafikę bochatera na po kolana Warunek startu zdarzenia: zwykłe dotknięcie
5.3. Na kazdym 027-Ocean04 robimy eventa zmień grafikę bochatera na po szyję (płynącego) Warunek startu zdarzenia: zwykłe dotknięcie6
6. Wlaśnie zrobiłeś efekt pływania!


Autor: Blaszek
email: tom.bl@neostrada.pl
Pobierz:
  • Pływanie