...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 27 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Walka duchem (spirit)


Witam w mojej poradzie dla prawdziwych szamanów. Tak tak... nie przesłyeszeliście się dla szamanów bo dzisiaj dowiedzie się jak można uczynić sobie za towarzysza jednego z duchów którego będziemy kontrolować za pomocą klawiatury.

Potrzebne będą:
  • 2 przełączniki
  • 8 zmiennych no i...
  • chęci?
Najpierw zajmijmy się za naszego ducha:
Zróbmy zdarzenie o nazwie Duch, Tryb Widmo, brak animacji, na przełącznik
Duch Widoczny = ON, Równoległe.
A w nim ustalamy sterowanie na jakie chcemy (standardowo robiłem W, A, s, D)

Warunek: Przycisk Y został naciśnięty
Ruszaj zdarzeniem: To Zdarzenie
Krok w Dół
Czekaj: 5

Koniec

Warunek: Przycisk Z został naciśnięty
Ruszaj zdarzeniem: To Zdarzenie
Krok w Prawo
Czekaj: 5

Koniec

Warunek: Przycisk R został naciśnięty
Ruszaj zdarzeniem: To Zdarzenie
Krok w Górę
Czekaj: 5


Koniec

I to tyle Jeśli chodzi o ducha. Należy mu nadać jakiś Wygłąd stwora i Nieprzejrzystość (ja ustawiłem na 165).

Teraz robimy typowe zdarzenie Przywołanie Ducha (wszystko zostawiamy) A w nim:

Zmienna [0001: GraczX] = Gracz Współżędna X
Zmienna [0002: GraczY] = Gracz Współżędna Y
Zmienna [0001: GraczX] -= 1 {dzięki temu duch pojawi się zboku}
Zmiana położenia zdarzenia: [Duch], przez zmienne [0001][0002]
Warunek: Przełąćznik jest [0001: Duch Widoczny] == ON
Przełącznik: [0001: Duch Widoczny] = OFF

Inne zdarzenie
Przełącznik: [0001: Duch WIdoczny] = ON


Koniec

Teraz możecie przyzwać swego ducha i nim poruszać.

Teraz zajmiemy się teleportem do gracza. Robimy typowe zdarzenie, ustawiamy na równoległe, na przełącznik Duch Widoczny = ON, nazwijmy je Teleport.

Warunek: Przycisk A {czyli Z} został naciśnięty
Zmienna: [0001: GraczX] = Gracz Współżędna X
Zmienna: [0002: GraczY] = Gracz Współżędna Y
Zmienna: [0001: GraczX] -= 1
Zmiana położenia zdarzenia: [Duch], przez zmienne [0001][0002]


Koniec

Powinno chodzić bez problemowo.

Teraz troche trudniejsze Walka.

Ustawmy na mapie zdarzenie: Atak Ducha, brak animacji, Tryb Zjawy, Równoległe Zdarzenie,a w nim:

Zmienna: [0003: AtakDuchaX] = To zdarzenie Współżędna X
Zmienna: [0004: AtakDuchaY] = To zdarzenie Współżędna Y

To wszystko.

Teraz sama Walka:

Robimy Typowe zdarzenie o nazwie Walka, ustwaiamy równoległe zdarzenie, na przełącznik Duch Widoczny = ON.

Warunek: Przycisk L został naciśnięty
Zmienna: [0005: DuchX]=[Duch] Współżędna X
Zmienna: [0006: DuchY]=[Duch] Współżędna Y
Zmiana położenia zdarzenia: [Atak DUcha], przez zmienne [0005][0006]
Warunek: [Duch] jest odwrócony twarzą w Dół
Ruszaj Zdarzeniem:: [Atak Ducha]
Krok w Dół
Krok w Dół
Krok w Dół

Koniec
Warunek: [Duch] jest odwrócony twarzą w Lewo
Ruszaj Zdarzeniem:: [Atak Ducha]v Krok w Lewo
Krok w Lewo
Krok w Lewo

Koniec
Warunek: [Duch] jest odwrócony twarzą w Prawo
Ruszaj Zdarzeniem:: [Atak Ducha]
Krok w Prawo
Krok w Prawo
Krok w Prawo

Koniec
Warunek: [Duch] jest odwrócony twarzą w Góra
Ruszaj Zdarzeniem:: [Atak Ducha]
Krok w Górę
Krok w Górę
Krok w Górę


Koniec
Czekaj: 1
Pokaż animacje walki: [Atak Ducha], [Tu dajecie animacje do ataku ducha]
Czekaj: 10
Zmienna: [0005: DuchX]=[Duch] Współżędna X
Zmienna: [0006: DuchY]=[Duch] Współżędna Y
Zmiana położenia zdarzenia: [Atak Ducha], przez zmienne [0005][0006]

Koniec

Teraz możemy wypróbować system walki na czymś.

Zróbmy zdarzenie Potwór.
Dajmy Grafike Potwora.
Ustawmy Równoległe zdarzenie.
A w środku:
Zmienna: [0007: PotwórX] = To zdarzenie Współżędna X
Zmienna: [0008: PotwórY] = To zdarzenie Współżędna Y
Warunek: Zmienna [0003: AtakDuchaX] == Zmienna [0007: PotwórX]
Warunek: Zmienna [0004: AtakDuchaY] == Zmienna [0008: PotwórY]
Przełącznik: [0002: ŚmierćPotwora] = On


Koniec

Koniec

Teraz robimy następną strona i ustawiamy że ma startować na
przełącznik ŚmierćPotwora = On


To wszystko


Autor: Patrio
email: patrio777@wp.pl
Pobierz:
  • Walka duchem


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024