...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 13 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Walka zręcznościowa


Oto moja kolejna porada na temat:Walki zręcznościowej... Zapewne wielu (acz kolwiek nie wszyscy) Zadaje sobie pytanie: O co tu chodzi... (Ja napoczątku też) Tak więc walka zręcznościowa jest to system walki żeczywistej, bez wchodzenia w standardowy system... Jak załapiecie o co w tym biega to już nigdy nie ujżycie tamtego systemu... hyba że się wam ten nie spodoba (w co wątpie, no ale ludzie są dziwni :D)

Dobra ten system który chce opisać będzie na tyle rozbudowany aby emocje podczas walki były wielkie... A jednocześnie tak banalny abyście mogli bezproblemu załapać co i jak...

Uwaga! Na jednego stwora (w tym systemie) czy przeciwnika będzią potrzebne: Dwa przełączniki,
Trzy zmienne.


Niezniechęcajcie się tym bo efekt jest naprawde świetny !!! !!! !!!

OK zróbcie sobie narazie postać (chce wam pokazać jak się robi że po naciśnięciu "ENTER" rozmawia się z postacią, a "Z" Atakować ją) W pierwszej stronie robicie:

Zdarzenie startuje na Dotknięcie bohatera !!!

<>Warunek: Przycisk A ("Z" W grze) został naciśnięty
<>Przełącznik: [0001: Walka] = ON
<>
: Koniec
<>Warunek: Przycisk C ("ENTER" W grze) został naciśnięty
<>(Teraz wpisujecie tutaj gadkę jaką tam chcecie
<>
: Koniec
<>

I tak ma wyglądać pierwsza strona... mam nadzieje że narazie rozumiecie ;)

Druga strona odpowiada za całą walkę tak więc:

Zdarzenie startuje na przełącznik:
0001: Walka jest ON
I na dotknięcie bohatera
UWAGA! Zdarzenie ma mieć utawiony ruch do bochatera !!! W końcu musi na niego nacierać :D:D:D


(Teraz robimy atak... Chcę wam również pokazać jak można zrobić unik oraz kontre od przeciwnika)

<>Warunek: Przycisk A został naciśnięty
<>Zmienna [0003: Losowa kontra] = Losowo (1..3)(To 1..3 pokazuje ile może być
kombinacji po ataku takich jak: Nietrafienie, zwykły atak, specjalny atak,
kontra bezpośrednia, czar itp.)
<>Warunek: Zmienna [0003: Losowa kontra] == 2
(Załóżmy że teraz bohater atakuje)
<>(Teraz pokazujemy animacje ciosu lub czaru...czego tylko chcecie)
<>(Teraz wróg musi "odlecieć")
Ruszaj zdarzeniem: To zdarzenie (Przeciwnik) (Ignoruj ruch niemożliwy)
: <>Zmiana szybkości: 6
: <>Krok do tyłu
: <>Krok do tyłu
: <>Zmiana szybkości: Zależy czy to gracz czy przeciwnik (Normalna
prędkość gracza = 4 A innych zdarzeń = 3 czyli w naszym przypadku = 3)
<>Mienna: (0001: HP przeciwnkika) +=1 (Dodajemy tą zmienną... ona robi za siłe ataku
gracza)
<>Skok do etykiety: 1 (A dlaczego ? Dowiecie się później)
<>
: Koniec
(Teraz robimy następną możliwość ataku ale tym razem bohater obrywa)
<>Warunek:Zmienna [0003: Losowa kontra] == 2
<>Pokazujemy animacje oberwania
<>Gracz odlatuje :D
<>Zmiana HP:Bohater - (załóżmy) 50
<>Skok do etykiety: 1
<>
: Koniec
(Teraz robimy unik)
<>Warunek: Zmienna [0003: Losowa kontra] == 2
<>Odegraj SE: '015-Jump', 80 100 (według mnie najlepiej)
<>Skok do etykiety: 1
<>
: Koniec
<>
: Koniec
(Teraz jeżeli bohater rozpoczoł walkę i przeciwnik podchodzi do niego a bohater
i nic mu nie robi to trochę za głupio tak więc trzeba coś z tym zrobić)
<>Czekaj: 5
Zmienna: [0002: Czy trafił ?] = Losowo (1..2)
<>Warunek:Zmienna [0002: Czy trafił ?] == 1
<>Pokaż animacje: Jak nasz bohater obrywa czy jak tam chcecie
<>Bohater odlatuje
<>Zabranie HP
<>
: Koniec
(Teraz robimy ewentualność że przeciwnik nie trafił)
<>Warunek: Zmienna [0002: Czy trafił ?] ==2
<>Odekraj SE: Spudłowania bądź uniku
<>Czekaj: 5
<>
: Koniec
<>Etykieta: 1
<>

(Ta etykieta służy do tego że po zadaniu ataku przeskakuje wszysdko a nie odrazu robi kontre jak chcecie (chodź nie polecam) to możecie to usunąć)

Trzecia strona:
Startuje na zmienną: HP przeciwnika większa lub równa: I tu ustalacie ile HP ma mieć przeciwnik W warunku startu dajecie:RÓWNOLEGŁE ZDARZENIE !!!

Oto komendy:
<>PrzełącznikL [0001: Walka] = OFF
<>Pokaż animację (śmierci przeciwnika)
<>Czekaj: 10
<>Przełącznik: [0002: Trup] = ON
<>


I to koniec strony

Czwarta strona:
Startuje na przełącznik trup bez grafiki bez niczego
I już...

Oczywiście w samej walce możeci robić różne szanse na cios ale to już zależy od waszej wybujałeś wyobraźni :D

Wiem wiem wiem... kila osób (a może i wszyscy) Nie kapują o co w tym wszysdkim chodzi...

Tak więc zapraszam do pobrania skryptu o tym systemie walki !!! Dziękuje za przeczytanie tego !!!

(Mam nadzieje że wszysdko napisałem :D A jak nie to se skrypt ściągnijcie :D PS--->Możecie tego systemu używać w swoich grach :D To oczywiste :D:D:D )


Autor:Revan (Uzjel)
email:kamilzoom@tlen.pl (uzjel1@tlen.pl)
GG: 6797924
Pobierz:
  • Walka zręcznościowa


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024