...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 10 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Wykuwanie broni


Mój pierwszy skrypt w Twierdzy Rpg Makera to wykuwanie broni. Po pierwsze tworzymy umiejętność o nazwie „Kowalstwo”. Opis może brzmieć np. Umiejętność, dzięki której mogę wykuwać bronie. W zakładkę używalne dajemy „nie używalne”. Resztę można zostawić tak jak jest. Teraz wchodzimy do klasy i dodajemy nowo zrobioną umiejętność wojownikowi na poziomie 1. Następnie tworzymy przedmiot o nazwie „Bryłka metalu”. Podobnie jak w umiejętność zamieniamy zakładkę używalne na „nie używalne”. Jak wiadomo teraz trzeba dać jakoś bohaterowi bryłkę metalu. Więc tworzymy jakiegoś człowieka o dowolnym wyglądzie. Teraz można napisać coś w stylu „Proszę o to trochę metalu wykuj coś sobie z nich.” Później postać daje przedmiot bohaterowi. Resztę można na razie zostawić bez zmian. Dalej tworzymy naprzeciwko siebie dwa, w których grafikę wybieramy . Na warunek startu wybieramy naciśnięcie przycisku. Zdarzenia pierwsze nazywamy kuźnia 1 a drugie kuźnia 2. W kuźni 1.

Zakładka 1

<>Warunek: [Bryłka metalu] posiada
<>Wiadomość: Dobra zaczynam.
<> Przełącznik: [001: Artdico: Powitanie] = ON
Inne zdarzenie
<>Wiadomość: Niestety z niczego nawet Salomon
nie wykuje a ja nie mam już żadnych materiałów.

Zakładka 2

Przełącznik [001: Artdico: Powitanie] jest ON
Warunek startu zdarzenia auto start.
<>Wiadomość Najpierw biorą kawałek metalu.
<>Zmiana przedmiotów: [Bryłka metalu] - 1
<>Zmienna: [0001: Kontakt] = Losowo (1..4)

Zakładka 3

Przełącznik [001: Artdico: Powitanie] jest ON
Zmienna [0001: Kontakt] jest większa lub równa 1
Warunek startu zdarzenia auto start.
<>Błysk ekranu: (255,255,255,255), @10
<>Czekaj: 2
<>Pokaż animacje walki[M]: [kuźnia 2], [Ogień2]
<>Wiadomość: Wykułem Miecz z brązu.
<>Zmiana broni: [Miecz z brązu] + 1
<> Przełącznik: [001: Artdico: Powitanie] = OFF
<>Zmienna: [0001: Kontakt] = 0
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz
<>Krok w dół
<>Zatrzymaj zdarzenia równoległe

Zakładka 4

Przełącznik [001: Artdico: Powitanie] jest ON
Zmienna [0001: Kontakt] jest większa lub równa 2
Warunek startu zdarzenia auto start.
<>Błysk ekranu: (255,255,255,255), @10
<>Czekaj: 2
<>Pokaż animacje walki[M]: [kuźnia 2], [Ogień2]
<>Wiadomość: Wykułem Miecz z żelaza.
<>Zmiana broni: [Miecz z żelaza] + 1
<> Przełącznik: [001: Artdico: Powitanie] = OFF
<>Zmienna: [0001: Kontakt] = 0
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz
<>Krok w dół
<>Zatrzymaj zdarzenia równoległe

Zakładka 5

Przełącznik [001: Artdico: Powitanie] jest ON
Zmienna [0001: Kontakt] jest większa lub równa 3
Warunek startu zdarzenia auto start.
<>Błysk ekranu: (255,255,255,255), @10
<>Czekaj: 2
<>Pokaż animacje walki[M]: [kuźnia 2], [Ogień2]
<>Wiadomość: O nie coś mi nie wyszło, ale udało mi
się odzyskać kawałek metalu.
<>Zmiana przedmiot: [Bryłka metalu] + 1
<> Przełącznik: [001: Artdico: Powitanie] = OFF
<>Zmienna: [0001: Kontakt] = 0
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz
<>Krok w dół
<>Zatrzymaj zdarzenia równoległe

Zakładka 6

Przełącznik [001: Artdico: Powitanie] jest ON
Zmienna [0001: Kontakt] jest większa lub równa 4
Warunek startu zdarzenia auto start.
<>Błysk ekranu: (255,255,255,255), @10
<>Czekaj: 2
<>Pokaż animacje walki[M]: [kuźnia 2], [Ogień2]
<>Wiadomość: O nie coś mi nie wyszło i nadodatek
straciłem kawałek metalu.
<> Przełącznik: [001: Artdico: Powitanie] = OFF
<>Zmienna: [0001: Kontakt] = 0
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz
<>Krok w dół
<>Zatrzymaj zdarzenia równoległe


No to już w zasadzie koniec, mimo że wygląda to skomplikowanie jest raczej proste w razie problemów piszcie na maila


Autor: WietnamX
email: wietnamX@interia.pl
Pobierz:
  • Wykuwanie broni


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024