...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 12 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

System zamarznięcia


Witam , przedstawiam wam skrypt , a raczej system , który oddaje realia zimy ...
Wiadomo, że zimą jest zimno (-.- )' , więc w tym skrypcie jest dajmy na to
-20stopni C ...
Prawdziwa zima - nie ? :)


Dobra zaczynamy ...
Tworzycie sobie mapkę ...

I dajecie gdzieś na samej górze zdarzenie na procesie równoległym...
Musi mieć dwie strony ...
Stwórzcie przełącznik np. o nazwie : ' MOże marznąć ' oraz zmienną o nazwie
'Poziom zamarzania'
I dajcie ten przełącznik w pierwszej stronie jako warunek zdarzenia [tam w lewym górnym
rogu dla niewiedzących ... ]
I teraz ta strona ma wyglądać tak :


<>Czekaj : 20
<>Zmienna : [0002: Poziom zamarzania] +=1
<>Czekaj : 200
<>Zmienna : [0002: Poziom zamarzania] +=1
<>Czekaj : 200
<>Zmienna : [0002: Poziom zamarzania] +=1
<>Czekaj : 200
<>Zmienna : [0002: Poziom zamarzania] +=1
<>Czekaj : 200
<>Zmienna : [0002: Poziom zamarzania] +=1
<>


Teraz przejdźmy do strony numer 2 ...
Tutaj nie robimy zbyt wiele ...
Już tłumaczę o co chodzi, aby w gierce naszej było, że poziom
zamarzania - 5 to jest poziom maksymalny, to w tej stronie
dajemy warunek zdarzenia :


Zmienna 0002: Poziom zamarzania :
jest
większa lub równa 5


<>


Tak ma wyglądać ta strona, daje właśnie to, żeby zmienna określająca
poziom zamarznięcia bohatera nie szła za wysoko ...


Dobrze, to 1zdarzenie jest ok ...

Teraz obok stwórzcie drugie zdarzenie...

Drugie zdarzenie chyba każdy może się domyśleć, jaki ma cel ...
Jest po prostu obowiązkowe ...


Dobrze też będzie parę stron ...
W pierwszej ustawiamy na równoległe i dajemy tak :


Warunek zdarzenia :
Zmienna 0002: Poziom zamarzania :
jest
większa lub równa 0


<>Ruszaj zdarzeniem:: Gracz
<>:Zmiana szybkości : 4
<>:Zmiana częstotliwości : 6
<>:Zmiana grafiki : Standard bohatera [czyli taki jaki macie zawsze i Kolor też standard]


Dobrze, tworzymy następną stornę, można w sumie skopiować i wklejić pierwszą, bo są bardzo podobne ...


Warunek zdarzenia :
Zmienna 0002: Poziom zamarzania :
jest
większa lub równa 3


<>Ruszaj zdarzeniem:: Gracz
<>:Zmiana szybkości : 3
<>:Zmiana częstotliwości : 3
<>:Zmiana grafiki : Standard bohatera lecz kolor trochę bardziej na niebieski ...


To koniec strony numer 2 teraz kopiujcie i zrobicie stronę 3 :


Warunek zdarzenia :
Zmienna 0002: Poziom zamarzania :
jest
większa lub równa 5


<>Ruszaj zdarzeniem:: Gracz
<>:Zmiana szybkości : 1
<>:Zmiana częstotliwości : 1
<>:Zmiana grafiki : Standard bohatera kolor : 200,2,0


Oczywiście wszystkie zdarzenia są na równoległy ...


Teraz gdy ukończyliście stronę 3, macie już gotowe zdarzenie nr. 2 ...
Teraz robicie kolejne zdarzenie może być znów obok ...


Zawszę w swoich grach stosuję takie systemiki nazywam je BFS " Bug Fix System "
Po nazwie można się domyśleć, że zapobiega bugom w grze ...
Tak ma wyglądać zdarzenie :


<>Warunek : Zmienna [0002 Poziom zamarzania] <= 0 [mniejsza lub równa 0 ]
<>Zmienna p0002 Poziom zamarzania] = 0
<>
Inne zdarzenie
<>
Koniec
<>


Oczywiście zdarzenie na równoległe ...


Zostały nam do zrobienia jeszcze 3 zdarzenia lub więcej, zależy od tego kto wykorzystuje skrypt ...
Tworzycie gdzieś nowe zdarzenie ...


Na proces równoległy :
I tworzycie zmienne dotyczące położeń gracza oraz miejsc przy ognisku ...
np. :


<>Zmienna 0004 Gracz X = gracz współrzędna gracza X
<>Zmienna 0004 Gracz Y = gracz współrzędna gracza Y
<>Zmienna 0004 ogniskoplace1 = zdarzenie przygonisku1 współrzędna X
<>Zmienna 0004 ogniskoplace1 = zdarzenie przygonisku1 współrzędna Y
itd ...

teraz robicie warunki :


warunek :
<>Zmienna 0004 Gracz X = gracz współrzędna gracza X


jest równa zmiennej

<>Zmienna 0004 ogniskoplace1 = zdarzenie przygonisku1 współrzędna X

i tak samo z Y - grekami ...

teraz pod warunkiem, mam na myśli, że jeśli warunek jest spełniony :

<>Przełącznik 003 odmraża się ON

Inne zdarzenie :

<>odmraża się OFF
<>może marznąć ON

I tak robicie zmienne każdego pola przy danym źródle ciepła, np.ognisku ...
razem z warunkami, i musi być tak jak powyżej ...
Teraz robimy następne i chyba ostatnie zdarzenie ...


To zdarzenie to system odmrażania bohatera ...
Więdz tak : dajemy na równoległe, i warunek startu zdarzenia przełącznik 0003 odmraża się ON
To zdarzenie ma tylko jedną stronę ...


A ma wyglądać tak :

<>Przełącznik 'morze marznąć' OFF
<>zmienna '0002 poziom zamarzania'-= 1
<>Czekaj 200 [Jak kto woli ... Wg mnie 200 to dobra liczba ...]
<>zmienna '0002 poziom zamarzania'-= 1
<>Czekaj 200
<>zmienna '0002 poziom zamarzania'-= 1
<>Czekaj 200
<>zmienna '0002 poziom zamarzania'-= 1
<>Czekaj 200
<>zmienna '0002 poziom zamarzania'-= 1
<>Czekaj 200


Teraz ostatnie zdarzenie ...
To jest pole przy ognisku, to jak na to staniesz, to działa to odmrażanie ...
robimy samo zdarzenie na tryb zjawy i stawiamy przy ognisku ...


To by było na tyle !



Autor: Virdos
email: virdos@o2.pl
GG: 9790647
Pobierz: System zamarznięcia


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024