...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Roślinka


Dzisiaj zobaczymy jak wyhodować własną roślinkę w rpgmakerze xp. Należy zacząć od stworzenia cztery przedmiotów:
Nazwa: Doniczka. Cena: 200. Opis i ikona: Dowolny. Reszta bez zmian.
Nazwa: Ziemia z super nawozem. Cena: 0. Opis i ikona: Dowolny. Reszta bez zmian.
Nazwa: Zasadzone ziarenko. Opis: Dowolny. Reszta bez zmian.
Nazwa: Roślinka Używalne: Menu. Typowe zdarzenie: 3:zrywaj. Opis i ikona: Dowolny. Reszta bez zmian.


Uwaga potrzebne są jeszcze dwa przedmioty, ale można użyć tych już stworzonych ziarno życia i zioło lecznicze. Dostępne w standarowym wyposażeniu rpgmakera. Dobra a więc nasz bohater ma zdobyć na początku trzy przedmioty może je dostać od dobrej wróżki kupić w sklepie lub po prostu znaleźć na ziemi. To początek następnie tworzymy trzy typowe zdarzenia.

1) nazwa: łącz, funkcja równoległe zdarzenie, przełącznik: (pierwszy przełącznik, który używa nasza postać)
Warunek: [ziarno życia] posiada
Warunek: [Doniczka] posiada
Warunek: [Ziemia z super nawozem] posiada
Zmiana przedmiotów: Zmiana [ziarno życia]- 1
Zmiana przedmiotów: Zmiana [Doniczka] -1
Zmiana przedmiotów: Zmiana [Ziemia z super nawozem] -1
Wiadomość: (dowolna informacja, że połączono przedmioty)
Zmiana przedmiotów: Zmiana [Zasadzone ziarenko] +1


2)nazwa: rośnij, funkcja równoległe zdarzenie, przełącznik: (przełącznik, którego wynikiem są opady deszczu)
warunek: [Zasadzone ziarenko ] posiada
czekaj: 200
czekaj: 200
czekaj: 200
Wiadomość: (informacja, że roślinka kiełkuje)
Zmiana przedmiotów: Zmiana [Zasadzone ziarenko] -1
Zmiana przedmiotów: Zmiana [Roślinka] +1


No i mamy wreszcie wyhodowaną roślinkę, ale przecież chyba nie będzie po prostu nam zajmowała miejsce w plecaku musi do czegoś służyć. A więc robimy trzecie ostatnie już typowe zdarzenie.
3) nazwa: zrywaj, funkcja brak
Wiadomość: Czy mam zerwać z niej zioła?
Pokaż wybór: Tak, nie
Opcja[tak]
Wiadomość Dobra zyskałem 4 zioła lecznicze, jedno ziarenko życia i jedną doniczkę.
Zmiana przedmiotów: [zioła lecznicze] + 4
Zmiana przedmiotów: [ziarenko życia] + 1
Zmiana przedmiotów: [Doniczka] + 1


Opcja[nie]
Wiadomość: Ty tu jesteś szefem.
Zmiana przedmiotów: [roślinka] +1
Koniec


I tak w kółko sadzimy, rośnie, zbieramy. Oczywiście warto by ktoś sprzedawał, dawał towary potrzebne do hodowli roślinki.
No i po długiej drodze dobrnęli my do końca mam nadzieje, że porada będzie zrozumiała. Jak komuś się nie chce przechodzić całego skryptu to można skorzystać z zapisu gry. Miłej zabawy.


Autor: WietnamX
email: wietnamX@interia.pl
Pobierz:
  • Roślinka