...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

2 języczna gra


Czy kiedykolwiek chciałeś/aś stworzyć może grę, w której użytkownik miałby wybór w jakim języku chciałby zagrać? Jest to możliwe, jednak niestety - bedzie 2x więcej pisania. Stara to jest sztuczka jak świat, lecz o dziwo, nikt jej jeszcze nie zastosował....

Dobra, może zaczniemy jednak od samego początku.... Wybór języka gry proponował bym wstawić jakoś na samym początku, no to tworzymy: Nowe Zdarzenie w którym wpisujemy polecenie zdarzenia "text" (wiadomość) typu: "Wybierz język gry" czy coś takiego.... Następnie, dajemy kolejne polecenie pokaż wybór. W Opcji 1 podajmy jakiś język, np. Angielski, w Opcji 2 podajmy inny język, np. Polski. Zaznaczmy sobie: Gdy wybrano anuluj wynierz Opcję 2

Tak to powinno mniej więcej wyglądać:

<> Wiadomość: Wybierz język gry
<>Pokaż Wybór: Angielski, Polski
:[Angielski] opcja
<>
:[Polski] opcja
<>
:koniec
<>

OK, teraz pod napisem :[Angielski] opcja są tam nawiasy: <> - oznaczają, że można tam wcisnąć jakieś kolejne polecenia, więc i tak też zrobimy...Klikamy w te nawiasy pod tym napisem [Angielski] opcja wstawiamy teraz polecenie Zmień Przełącznik - Przełącznik 0001 podpiszmy sobie np. Angielski aby wiedzieć co to za przełącznik.... Przełącznik 0001 - o nazwie Angielski ustawmy na ON.

No i to by było na tyle jeżeli chodzi o wybór języka, teraz przejdźmy do zdarzeń, jak powinny wyglądać. Na samym początku wspomniałem że będzie 2x więcej pisania. Nie da się niestety ukryć.... To prawda.

Jak zdarzenie powinno wyglądać, aby się wyświetlały 2 języki... Powiedzmy, że chcemy zrobić dziadka, który chce nam coś powiedzieć....

Robimy Nowe zdarzenie, ustawiamy Grafike zdarzenia na jakiegoś gostka, a w poleceniach zdarzenia wstawmy polecenie: Ustaw Warunek, wyskoczy nam okno. Pięknie.... Na stronie 1 tego okna co nam wyskoczyło zaznaczamy: Przełącznik, ustawiamy nasz przełącznik, który podaliśmy przy wyborze języka - czyli w tym wypadku to będzie przełącznik o numerze: 0001 z nazwą Angielski - ustawmy to coś na ON i na samym dole mamy taką "opcję" ustaw inne zdarzenie, jeżeli warunek się nie spełni - zaznaczmy to coś, następnie OK

No to się nam utworzyło: <> Warunek: Przełącznik jest [0001 - Angielski] == ON
<>
: Inne zdarzenie
<>
: koniec
<>


Pod <> Warunek: Przełącznik jest [0001 - Angielski] == ON mamy miejsce na polecenia.... Tam wpisujemy wiadomości po angielsku, natomiast pod : Inne zdarzenie wpisujemy tę samą wiadomość tylko po Polsku.


Jak widać, nie jest to aż takie skąplikowane... Jednak jest więcej pisania. Przygotowałem, małą gierkę pokazową jak to mniej więcej ma wyglądać, zachęcam do pobrania....


Autor: Reptile
email: reptile@o2.pl
Pobierz:
  • 2 języczna gra