...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Rozdawanie statystyk


Witam was na mojej poradzie, jak zrobić rozdawanie statystyk za pomocą specjalnych punktów które dostajemy za poziom.

...::: 1. Zmienne :::...

Oczywiście, wszystko odwołuje się do zmiennych - na każdego Aktora będziemy potrzebować 3. I łącznie będziemy potrzebować aż 1 przełącznika. W każdym razie, zaczynajmy. Pierwsze co zróbmy to nazwijmy zmieenne. Załóżmy iż chcemy zrobić system rozdawania statystyk dla 4 postaci - czyli podstawowego maksimum. Więc przygotowujemy 12 zmiennych. Nazywamy je kolejno:
001: Poziom Aktor 1
002: Poziom Aktor 1 Zaliczony
003: Statystyki Aktor 1
004: Poziom Aktor 2
Itp. Itd. Aż dojdziemy do:
012: Statystyki Aktor 4

Skoro zmienne mamy już nazwane, czas zabrać się za samo rozdawanie statystyk... Ale jeszcze przed tym... Tworzymy nowe zdarzenie na mapie, na autostart. Ustawiamy tam zmienne Poziom Aktor X - zaliczone na 2 (czyli Poziom - Zaliczone od wszystkich aktorów). Oznacza to że nie dostaniemy statystyk dopóki nie osiągniemy poziomu 2 (oczywiście równie dobrze można ustawić 3,6,77,78,99,1 [Jeżeli ustawimy 0 dostaniemy statystyki dwukrotnie na pierwszym poziomie, jeżeli -1 trzykrotnie, -2 czterokrotnie itp.]).Teraz ustawiamy przełącznik 1 na ON, tworzymy nową stronę: Pustą ale z warunkiem przełącznika 1 ON po lewej. Skoro łatwe rzeczy mamy już za sobą czas zabrać się do tych poważniejszych.

...::: 2. Typowe zdarzenia :::...

Aby korzystać z tego systemu rozdawania statystyk należy utowrzyć 1 typowe zdarzenie które musi być niezależnie od ilości aktorów do których ma odnosić się ten system + 2 typowe zdarzenia na każdego aktora.

.: a) Sprawdzanie Poziomu
To jest to zdarzenie które zawsze musi być niezależnie od ilości aktorów. W niej sprawdzany jest poziom aktorów tzn. przepisywany na zmienne. Jest to naprawdę krótke typowe zdarzenie a ma wyglądać mniej więcej tak:

Zmienna: [001: Poziom Aktor 1] = [Chaz]Poziom
Czekaj: 1
Zmienna: [004: Poziom Aktor 2] = [Alys]Poziom
Czekaj: 1
Zmienna: [007: Poziom Aktor 3] = [Mani]Poziom
Czekaj: 1
Zmienna: [010: Poziom Aktor 4] = [Hahn]Poziom
Czekaj: 1

Koniec zdarzenia. Czekaj: 1 są po to by gra nie "lagowała".

.: b) Punkty Statystyk 1-4
To są zdarzenia zaliczające dany poziom i dodające odpowiednią ilość statystyk. Aby takie stworzyć należy:

Warunek: Zmienna [002: Poziom Aktor 1 Zaliczony] <= Zmienna [001: Poziom Aktor 1]
Odegraj SE: 'o56-Right02', 80, 100
Zmienna: [003: Statystyki Aktor 1] += 5
Zmienna: [002: Poziom Aktor 1 zaliczony] += 1
Koniec
Czekaj: 1

Tak by wyglądało to zdarzenie dla aktora pierwszego (standardowo w wersji PL: Chaz ANG: Aluxes). Teraz stwórzmy nowe zdarzenie dla aktora drugiego. Będzie wyglądało niezwykle podobnie...

Warunek: Zmienna [005: Poziom Aktor 2 Zaliczony] <= Zmienna [004: Poziom Aktor 2]
Odegraj SE: 'o56-Right02', 80, 100
Zmienna: [006: Statystyki Aktor 2] += 5
Zmienna: [005: Poziom Aktor 2 zaliczony] += 1
Koniec
Czekaj: 1


Jak widać zmieniły się tylko zmienne. Powtarzamy w kolejnych typowych zdarzeniach dla kolejnych aktorów. Jednakże nie będę chamski zamieszczę wygląd wszystkich.
3 Aktor

Warunek: Zmienna [008: Poziom Aktor 3 Zaliczony] <= Zmienna [007: Poziom Aktor 3]
Odegraj SE: 'o56-Right02', 80, 100
Zmienna: [009: Statystyki Aktor 3] += 5
Zmienna: [008: Poziom Aktor 3 zaliczony] += 1
Koniec
Czekaj: 1

4 Aktor

Warunek: Zmienna [011: Poziom Aktor 3 Zaliczony] <= Zmienna [010: Poziom Aktor 3]
Odegraj SE: 'o56-Right02', 80, 100
Zmienna: [012: Statystyki Aktor 3] += 5
Zmienna: [011: Poziom Aktor 3 zaliczony] += 1
Koniec
Czekaj: 1

Tak oto wyglądają zdarzenia Punkty Statystyk z numerkiem od 1-4. Zmienna statystyki określa ile punktów będą mogli rozdać na poziom (można zmieniać do woli). Zmienna Poziom - Zaliczony pokazuje że na tym poziomie aktor dostał już statystyki i zapobiega by aktor nie dostał ich więcej. Radziłbym nie zmieniać na liczbę ujemną lub zero gdyż spowodujemy że aktor będzie otrzymywał statystyki bez przerwy. Jednakże zmiana na liczbę wyższa o dwa poskutkuje tym że aktor nie będzie dostawał statystyk co poziom (np. gdy Zmienna poziom - zaliczony będzie dodawała się 0 2 - statystyki będziemy dostawać co dwa poziomy). Podczas gdy wszystkie zdarzenia które są powyżej (Sprawdzanie poziomu, Punkty Statystyk) były zdarzeniami równoległymi z warunkiem na Przełącznik 1 ON, to...

.: c) Rozdawanie Statystyk 1-4

...już nimi nie są. A więc tworzymy kolejne zdarzenie, które będzie na tyle długie że zapraszam do działu Screen Shots na samym końcu. Tutaj wyjaśnię tylko o co chodzi z tym całym rozdawaniem statystyk. Jak widać za każdy punkt statystyk możemy wykupić dowolną statystykę (np. Siłę) i zwiększyć ją o podaną ilość. Standardowo ustawiłem że Siłę, Zręczność, Inteligencję oraz Zwinność zwiększa się o 1, a Max Hp i Max Sp o 20. Oczywiście, można to dowolnie zmieniać. Ważne jest to by nie zapomnieć o odejmowaniu punktów statystyk właściwemu aktorowi.

...::: 3. Umiejętności :::...

I kolejna prosta rzecz na koniec. Należy stworzyć 4 umiejętności udostępniające nam odpowiednie typowe zdarzenie "Rozdawanie Statystyk". Jeżeli ktoś nie wie jak zrobić taką umiejętność to już opisuje jak stworzyć kolejne umiejętności.

Tworzymy pierwszą umiejętność.
Nazwa: Rozdawanie
Opis: "Pozwala na rozdanie statystyk Chazowi".
Używalność: W Menu.
Typowe zdarzenie: "Rozdawanie Statystyk 1"
SP zużyte: 0

Tworzymy drugą umiejętność.
Nazwa: Rozdawanie
Opis: "Pozwala na rozdanie statystyk Alys".
Używalność: W Menu.
Typowe zdarzenie: "Rozdawanie Statystyk 2"
SP zużyte: 0

Tworzymy trzecią umiejętność.
Nazwa: Rozdawanie
Opis: "Pozwala na rozdanie statystyk Mani".
Używalność: W Menu.
Typowe zdarzenie: "Rozdawanie Statystyk 3"
SP zużyte: 0

Tworzymy czwartą umiejętność.
Nazwa: Rozdawanie
Opis: "Pozwala na rozdanie statystyk Hahna".
Używalność: W Menu.
Typowe zdarzenie: "Rozdawanie Statystyk 4"
SP zużyte: 0

Teraz nie możemy zapomnieć dodać je do klasy do naucznia na poziomie pierwszym i zmienić bohaterom klasy tak by nie było dwóch bohaterów o tej samej klasie.

...::: 4.Screen Shoty :::...

.: a) Zmienne



.: b) Typowe zdarzenia



.: c) Umiejętności



Autor: Sozan
email: sozan5@wp.pl
Pobierz:
  • Rozdawanie statystyk