...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 12 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Quick Time Event (QTE) - Cutscenki


Po raz kolejny napisałem zdarzeniówkę. Napisałem ją głównie ze względu na Fragina ponieważ już n razy musiałem mu to tłumaczyć (więc teraz będę miał spokój). No, ale do rzeczy.
W tej poradzie pokażę jak zrobić takie czarne paseczki wysuwające się z górnej i dolnej krawędzi ekranu. Niby nic trudnego, ale NIEKTÓRZY mają z tym widoczne problemy.

...::: 1. Obrazki :::...

Zacznijmy może od stworzenia paska. W tym celu otwieramy program Paint (lub jakikolwiek inny graficzny), tworzymy nowy obraz. Dalej, wybieramy obraz -> atrybuty i wpisujemy Szerokość: 640, Wysokość: 100. Teraz malujemy całość czarno. Zapisujemy jako Pasek.png i wrzucamy do folderu Pictures w naszym projekcie (importowanie nie jest w tym przypadku konieczne).

...::: 2. Zdarzenia :::...

Właściwie proponuję by przygotować sobie 2 typowe zdarzenia dla wygody, ale można to zrobić także na zwykłych (jak kto woli). W każdym razie, zaczynamy od komendy: Pokaż obrazek.

Numer obrazka: 1
Plik obrazka: Pasek
Współrzędna Y: -100
Przezroczystość: 0

Reszte zostawiamy bez zmian.
Teraz kolejna komenda. Znowu pokaż obrazek.

Numer obrazka: 2
Plik obrazka: Pasek
Współrzędna Y: 480
Przezroczystość: 0

Reszta znowu bez zmian. Teraz wypadałoby pokazać te paski na ekranie. W tym celu używamy komendy: Ruszaj Obrazkiem. Wybieramy:

Numer Obrazka: 1
Przezroczystość: 255

Reszta bez zmian. Po raz kolejny wybieramy Ruszaj Obrazkiem:

Numer Obrazka: 2
Współrzędna Y: 380
Przezoczystość: 255

Dla efektu używamy także komendy Odcień Ekranu. Szary: 255 i reszta bez zmian.
Teraz używamy komendy Czekaj: 20. Jeżeli robicie typowe zdarzenia to teraz przechodzicie do następnego. Jeżeli nie robicie typowych zdarzeń, to tu wstawiacie dialogi czy co to tam chcecie.
Teraz pora zabrać się za usunięcie pasków. Lecimy właściwie do tyłu. Zaczynamy od Ruszaj Obrazkiem:

Numer: 1
Współrzędna Y: -100
Przezroczystość: 0

Znowu Ruszaj Obrazkiem:

Numer: 2
Współrzędna Y: 480
Przezorczystość: 0

Odcień ekranu - Wszystko zostawiamy tak jak jest. Teraz tylko Czekaj: 20 i voila. Możemy testować.


Autor: Xyron
email: smentny@gmail.com
Pobierz:
  • Quick Time Event (QTE) - Cutscenki


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024