...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 16 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Przedmiot: harpun


Witam!
Jako, że nudziło mi się dzisiaj, stworzyłem ciekawą zdarzeniówkę. Zapewne słyszeliście o takim sposobie walki jak ABS, i w jednym z nich, mianowicie w XAS ABS był przedmiot "Hookshot" czyli harpun, dzięki niemu mozna było przeskoczyć przepaść, zawalony most czy rzekę przecinającą drogę. Tyle gadania, zabieramy się za zdarzeniówkę.

Tworzymy nowy przedmiot, nazwijmy go "harpun", jeśli komuś nie chce się tego robić niech weźmie przedmiot np 'card', ale lepiej jest mieć nowy przedmiot z własną grafiką ;], jeśli chcemy, możemy dodać również animację jak nasza postać wyrzuca harpun w stronę kołka czy czego tam ma sie złapać.

Tworzymy zdarzenie
Warunek: Gracz jest odwrócony twarzą w (zależy gdzie jest kołek, jeśli mamy przeskoczyć przez rzekę w lewą stronę to warunek ma być ustawiony że postać ma patrzeć w lewo itd) Lewo >ustawiamy stronę, w którą postać musi patrzeć, bo jak stoimy plecami do kołka to raczej w niego nie trafimy ;] < (tutaj znowu warunek) Warunek: [Harpun] posiada>czyli musimy mieć harpun < Ruszaj zdarzeniem: Gracz <>Skok >ustawiamy gdzie ma skoczyć postać możemy urozmaicić to jakąś animacją ; ]

Jedyną wadą jest to, ze jak mamy animację, to musimy zrobić ich kilka, ponieważ naż harpun będzie leciał dalej niż jest kołek, więc robimy osobne animacje, z długością wyrzutu harpuna odpowiednio dostosowaną do odległości gracza od kołka.

Poniżej znajdziecie link do przykładu uzycia, mojej zdarzeniówki. Życzę miłego omijania przeszkód! :D


Autor: Shirkan
Email: shirkan164@gmail.com
Pobierz:
  • Przedmiot: harpun


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024