...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 4 )
Forum
Księga Go¶ci
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyk± azjatyck±
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl±darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgło¶ nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Przedmiot: harpun


Witam!
Jako, że nudziło mi się dzisiaj, stworzyłem ciekaw± zdarzeniówkę. Zapewne słyszeli¶cie o takim sposobie walki jak ABS, i w jednym z nich, mianowicie w XAS ABS był przedmiot "Hookshot" czyli harpun, dzięki niemu mozna było przeskoczyć przepa¶ć, zawalony most czy rzekę przecinaj±c± drogę. Tyle gadania, zabieramy się za zdarzeniówkę.

Tworzymy nowy przedmiot, nazwijmy go "harpun", je¶li komu¶ nie chce się tego robić niech weĽmie przedmiot np 'card', ale lepiej jest mieć nowy przedmiot z własn± grafik± ;], je¶li chcemy, możemy dodać również animację jak nasza postać wyrzuca harpun w stronę kołka czy czego tam ma sie złapać.

Tworzymy zdarzenie
Warunek: Gracz jest odwrócony twarz± w (zależy gdzie jest kołek, je¶li mamy przeskoczyć przez rzekę w lew± stronę to warunek ma być ustawiony że postać ma patrzeć w lewo itd) Lewo >ustawiamy stronę, w któr± postać musi patrzeć, bo jak stoimy plecami do kołka to raczej w niego nie trafimy ;] < (tutaj znowu warunek) Warunek: [Harpun] posiada>czyli musimy mieć harpun < Ruszaj zdarzeniem: Gracz <>Skok >ustawiamy gdzie ma skoczyć postać możemy urozmaicić to jak±¶ animacj± ; ]

Jedyn± wad± jest to, ze jak mamy animację, to musimy zrobić ich kilka, ponieważ naż harpun będzie leciał dalej niż jest kołek, więc robimy osobne animacje, z długo¶ci± wyrzutu harpuna odpowiednio dostosowan± do odległo¶ci gracza od kołka.

Poniżej znajdziecie link do przykładu uzycia, mojej zdarzeniówki. Życzę miłego omijania przeszkód! :D


Autor: Shirkan
Email: shirkan164@gmail.com
Pobierz:
  • Przedmiot: harpun