...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Misje, pamiętniki, listy


Witam w mojej prostej zdarzeniówcę.
Pokażę wam dzisiaj jak wykonać kilka notatek, aby tworzyły jeden konkretny przedmiot (mam na myśli np. fragmenty listów, pamiętnika, jakiś notatek). No to zaczynamy.

Będzie nam potrzebne:1 przedmiot i 1 typowe zdarzenie i kilka(lub sporo) przełączników (np. tylko na jedną przegródkę (^_^) ), pamiętajmy, że w czasie gry, gdy bohater będzie zbierał dane części pamiętnika mają się wyświetlać wiadomości, że się znalazło (konkretną) część (np.3 czy 4) tego pamiętnika.

W bazie danych, zakładka przedmioty, tworzymy nowy przedmiot o nazwie pamiętnik (czy co tam nas interesuje), powinno to wyglądać mniej więcej tak:

Używalne: Menu ( w zasadzie może być wszystko, byle nie ,,Nie używalne”)
Cena: 0 (aby nie sprzedawać (^_^) )
Typowe zdarzenie: o tym poniżej
Reszta jak tam chcecie.

Teraz mocno się skupcie, bo to jest najtrudniejsze! Wchodzimy w zakładkę typowe zdarzenia (baza danych > typowe zdarzenia) i tworzymy jakieś typowe zdarzenie. Piszemy nazwę np. Pamiętnik, Funkcja: Brak, a w poleceniach (poniżej) ustawiamy takie polecenia:

Ustaw warunek: przełącznik Pamiętnik kolesia 1 jest ON
Wiadomość: Z pamiętnika kolesia 1:
Tutaj tekst...


Następnie ponownie


Ustaw warunek: przełącznik Pamiętnik kolesia 2 jest ON
Wiadomość: Z pamiętnika kolesia 2:
Tutaj tekst...


I tak dalej, aż bohater zbierze cały pamiętnik Skoro teraz mamy typowe zdarzenie, to wracamy do zakładki przedmioty w bazie danych, tam do naszego tego przedmiotu, co na początku tworzyliśmy. W miejsce gdzie jest napisane Typowe zdarzenie, ustawmy te nasze typowe zdarzenie (pamiętnik) co dopiero stworzyliśmy. Mam nadzieję, że rozumiecie (^_^)

Tak samo można wykonać z misjami, notatnikami i innymi zapiskami.

Na mapce gdzie zdobywacie pamiętnik robicie tak (odpalcie zdarzenie):
Wiadomość: Otrzymałeś pamiętnik kolesia
Zmiana przełącznika: Pamiętnik kolesia 1 jest ON


W razie kłopotu pisać na mego maila.


Autor: Mrozik
email: tonieja_20@o2.pl


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024