...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Go¶ci
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyk± azjatyck±
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl±darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgło¶ nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Misje, pamiętniki, listy


Witam w mojej prostej zdarzeniówcę.
Pokażę wam dzisiaj jak wykonać kilka notatek, aby tworzyły jeden konkretny przedmiot (mam na my¶li np. fragmenty listów, pamiętnika, jaki¶ notatek). No to zaczynamy.

Będzie nam potrzebne:1 przedmiot i 1 typowe zdarzenie i kilka(lub sporo) przeł±czników (np. tylko na jedn± przegródkę (^_^) ), pamiętajmy, że w czasie gry, gdy bohater będzie zbierał dane czę¶ci pamiętnika maj± się wy¶wietlać wiadomo¶ci, że się znalazło (konkretn±) czę¶ć (np.3 czy 4) tego pamiętnika.

W bazie danych, zakładka przedmioty, tworzymy nowy przedmiot o nazwie pamiętnik (czy co tam nas interesuje), powinno to wygl±dać mniej więcej tak:

Używalne: Menu ( w zasadzie może być wszystko, byle nie ,,Nie używalne”)
Cena: 0 (aby nie sprzedawać (^_^) )
Typowe zdarzenie: o tym poniżej
Reszta jak tam chcecie.

Teraz mocno się skupcie, bo to jest najtrudniejsze! Wchodzimy w zakładkę typowe zdarzenia (baza danych > typowe zdarzenia) i tworzymy jakie¶ typowe zdarzenie. Piszemy nazwę np. Pamiętnik, Funkcja: Brak, a w poleceniach (poniżej) ustawiamy takie polecenia:

Ustaw warunek: przeł±cznik Pamiętnik kolesia 1 jest ON
Wiadomo¶ć: Z pamiętnika kolesia 1:
Tutaj tekst...


Następnie ponownie


Ustaw warunek: przeł±cznik Pamiętnik kolesia 2 jest ON
Wiadomo¶ć: Z pamiętnika kolesia 2:
Tutaj tekst...


I tak dalej, aż bohater zbierze cały pamiętnik Skoro teraz mamy typowe zdarzenie, to wracamy do zakładki przedmioty w bazie danych, tam do naszego tego przedmiotu, co na pocz±tku tworzyli¶my. W miejsce gdzie jest napisane Typowe zdarzenie, ustawmy te nasze typowe zdarzenie (pamiętnik) co dopiero stworzyli¶my. Mam nadzieję, że rozumiecie (^_^)

Tak samo można wykonać z misjami, notatnikami i innymi zapiskami.

Na mapce gdzie zdobywacie pamiętnik robicie tak (odpalcie zdarzenie):
Wiadomo¶ć: Otrzymałe¶ pamiętnik kolesia
Zmiana przeł±cznika: Pamiętnik kolesia 1 jest ON


W razie kłopotu pisać na mego maila.


Autor: Mrozik
email: tonieja_20@o2.pl