...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Mura no Nazo

Autor: Fifix

RPG Maker: VX
Wersja: Demo
Gatunek: Przygodowa
Język: Polski
Rozmiar: 87 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Mura no Nazo jest jedną z tych nowszych gier, która na dzień dobry pokazuje, żeby zostawić ją w spokoju. Wszystko przez jej rozmiar, bo kto normalny robi grę w rpg makerze, która waży ponad 100MB?! W przypadku MNN jest to trochę więcej niż 100MB, nie miałem ani sił, ani chęci, aby sprawdzać tego typu projekt, a jednak zdecydowałem się dać projektowi (jak i autorowi) szansę - czy będę tego żałował?

Wcielamy się w postać młodego (i bystrego) inspektora. Pewnego dnia Tom otrzymuje tajemniczy list z prośbą o pomoc w pewnym mieście niedaleko lasu. Tutaj już się zaczyna owa zagadka, nie podano nazwy miasta i musimy ją po prostu odgadnąć. Tom wraz z swoją asystentką Lizą postanawiają wybrać się do danego miasta, aby rozwiązać problemy, oraz inne nurtujące zagadki.

Cały projekt jest dość nietypowym, ciężko jest nazwać grą RPG, gdyż jakichkolwiek walk raczej się nie doczekamy. Jesteśmy po prostu zasypani zagadkami. Bardzo szybko się zorientujecie w jaki sposób to wszystko działa (zagadka- do przodu - zagadka - do przodu i tak do nieskończoności).

Projekt jest dobrą przygodówką (mam nadzieję, że autor się nie obrazi o tę nazwę) i rozrywką dla szarych komórek. Przyjemna czcionka, ładne facesety stylowo przeplatające się między podstawowymi zasobami. Nie można na to narzekać, ale dla zaawansowanych makerowców to jednak chyba trochę za mało. Bardziej rzucają się w oczy błędy niżeli "dobre" cechy gry (albo to tylko moje wyczulenie?).

A takich nie daleko trzeba szukać. Sam mapping całej gry jest nie do końca przemyślany. Przeogromne pomieszczenie wypełnione pustką są tego dobrym przykładem. Z jednego pustego miejsca, przechodzimy do kolejnego pustego miejsca, wypełnione kilkoma biednymi zdarzeniami, z którymi nie sposób zignorować...

A gdzie zwiedzanie wiosek, pomieszczeń, lokalizacji, rozmowa z mieszkańcami wioski? Miasto zamieszkane przez duchy czy co? Ale spokojnie to jeszcze jest do przeżycia. Gorsza sprawa jest z tym nieszczęsnym językiem. Gra jest wykonana w angielskim programie, gra jest po polsku (to nic dziwnego), między dialogami przeplatają się jakieś tam hasła angielskie (super), i jeszcze japońskie krzaczki... Z całym szacunkiem, ale nie uśmiecha mi się czytanie 1 linijki tekstu w 3 językach, może dla innych to frajda, dla mnie kiepski pomysł. A na sam koniec: klimatyczna muzyka.

Jasny gwint przecież to jest gra demo! Czy to wszystko koniecznie musi zajmować 90MB? Na myśl o pełnej wersji gry przechodzą mnie dreszcze. Ja rozumiem, że wszyscy chcą, aby projekty wyszły jak najlepiej, w jak najlepszej jakości, żeby były najlepszymi projektami w RM - hitem lata itp. ale to raczej nie tędy droga.

Ale może podsumujmy to wszystko:
Mura no Nazo jest ciekawym projektem, przy którym można dobrze bawić. Jednak jesteśmy zmuszeni rozruszać nasze szare komórki mózgowe, do rozwiązania poszczególny zagadek. Cały projekt domaga jeszcze wielkiego dopieszczenia ze strony autora. Demo w wersji 1.0 a następnie 1.1 to znak, że prace nad grą trwają - pozostaje pytanie: ile wersji poprawkowych wyjdzie zanim dojdzie do pełnej wersji gry? Albo czy pełna wersja gry ujrzy kiedykolwiek światło dzienne? Mam wielką nadzieję, że autor przyłoży się jeszcze bardziej do projektu, dodając coraz to więcej ciekawych zagadek, poprawiając błędy, oraz starał się by ten projekt stał się coraz to ciekawszy... Tylko, aby projekt się nie powiększył jeżeli chodzi o rozmiar muzyczny o(_ _o)

Mimo ciężkiego rozmiaru pliku, odważnych zapraszam do pobrania i przetestowania gry. A w razie znalezionych błędów, czy problemów, pochwały jak i zażalenia skladać na adres autora.
Dzięki!

Gra przygodowa oparta o liczne zagadki.
Jak widać, zagadki posiadają ładne obrazki, a zarazem informacje, o co chodzi.
Niektóre są przesłodkie jak widać.
A większość zasobów opiera się o FSM i podstawowe RTP.


Tekst: Reptile
email: reptile@o2.pl


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024