...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 21 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPG95 || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker 95

Minigra - skrzynka


Dzisiaj chciałbym pokazać jak zrobić prostą minigierkę polegającą na przesuwaniu skrzyń na odpowiednie miejsca, co może uruchamiać jakieś np. ukryte wejścia itp. W nowszych makerach takie rzeczy robi się już z użyciem zmiennych, w RM95 poradzimy sobie inaczej.

Przesuwając skrzynię, będziemy też za nią przesuwać bohatera który będzie wchodząc na odpowiednie zdarzenia chwilowo uruchamiane przez przełącznik w zdarzeniu ze skrzynią, będzie uruchamiał to co potrzeba dzięki czemu uzyskamy efekt jakby skrzynia wciskała przycisk w ziemi. Choć tak naprawdę samo zdarzenie skrzyni niczego nie będzie wciskał...

A teraz do rzeczy, jak co zrobić.

Potrzebować będziemy 2 przełączniki ogólne i po jednym na każdy przycisk.
Te ogólne nazwijmy sobie tak:
  1. suniemy skrzynię
  2. zła strona
No więc po kolei.

Pierwsze zrobimy skrzynię - będzie to zwykłe zdarzenie, dajcie mu jakąś tam grafikę skrzyni czy innej beczki i warstwę normalną.

Warunek możecie dać albo na przycisk albo na dotknięcie.
W poleceniach dajemy tak:
Blokada ruchu bohatera - dla pewności
Przełącznik 1 ON
Ruszaj zdarzeniem - krok od bohatera
Ruszaj bohaterem - krok w przód
Przełącznik 1 OFF
Odblokowanie

Teraz trzeba przygotować punkt w który naszą skrzynię będziemy przesuwać.
Każdy taki punkt będzie obejmował po 13 zdarzeń. Poukładanych tak:
  1
 121
12321
 121
  1

Teraz co będzie się znajdować w poszczególnych zdarzeniach.
[1]: Brak grafiki itp, warunek dotknięcie, tylko 1 strona, w poleceniach: Przełącznik 2 OFF
[2]: Brak grafiki itp, warunek dotknięcie, 3 strony:
1 strona - pusta
2 strona warunek startu Przełącznik 1, w poleceniach dajemy to co ma się dziać gdy skrzynia znajduje się na przycisku
np przełącznik ON który będzie pokazywał ukryte przejście itp.
3 strona - start na Przełącznik 2 - reszta pusta
[3]: Brak grafiki (ewentualnie przycisk, ale ten polecam zrobić na tilesecie i narysować normalnie na mapie), warunek dotknięcie, 2 strony
1 strona w poleceniach dajemy Przełącznik 2 ON
2 strona - start na Przełącznik 1, w poleceniach dajemy to co ma się dziać gdy skrzynia zostaje zepchnięta z przycisku
np ukrycie tajnego przejścia itp + Przełącznik 2 ON

To tyle jak na razie, możliwe że kiedyś rozwinę jeszcze ten temat, na razie brakuje jeszcze wciskania przycisków przez bohatera (w końcu też swoje waży), ale to szczegół, i brakuje jeszcze możliwości kładzenia miejsc na skrzynie obok siebie, na razie każde musi być oddalone od siebie - jest możliwość by położyć kilka przycisków obok siebie, ale to wymaga lekkiej modyfikacji zdarzeń, na razie zostawmy to tak jak jest...

To tyle, zrobiłem też demo.
W demie wciśnięcia przycisków ustawiają przełączniki na OFF (0 i 3), to sposób na zrobienie aktywacji więcej niż
1 przycisku na pokazanie jednego sekretu.
Sekret jest zrobiony na pierwszej stronie eventu, a następne strony po przez warunki o przełącznikach, blokują jego pojawienie, ponieważ oba przełączniki są na ON - ustawione na początku w zdarzeniu intro.

No to wsio
Jakby były pytania - słać mejle, z przyjemnością wytłumaczę co i jak.



Autor: Dragon Kamillo
Email: k.maciejewski@poczta.onet.pl
Pobierz:
  • Minigra-skrzynka


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024