...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGVX || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker VX

Pogoda, pora dnia i godzina


Wstęp

Zdarzeniówka Pogoda, pora dnia i godzina składa się z trzech elementów które muszą zostać umieszczone na jednej mapie ponieważ bez jednego ze zdarzeń cały przebieg celu jaki ukazuje zdarzeniówka może zostać zmieniony. Zdarzeniówka ma na celu ukazać: pogodę, pore dnia, godzine i ich zmiane co jakić czas. Co do wykonania nie jest ono trudne, ale jest tego dużo (...) Postaram się opisać krok po kroku jak zrobić rtw opcje w swojej grze jak i przykłady jak powinno to wyglądać w projekcie. Zatem zabieramy się do pracy!

Wykonanie

1. Otworzyć własny projekt gry i stworzyć następujące zdarzenia:

> Na początek będziesz musiał/a stworzyć nowe zdarzenie o nazwie np. Pora dnia i w nim stwotzyć: Zmienną która będzie losowała pomiędzy liczbami: 1,3

> Następnie stworzyć 3 warunki ze zmienną Pora dnia 1,2,3... (lub inną nazwą, ale musi być to zmienna taka jaka, którą stworzyliśmy na początku w zdarzeniu)

> Potem w tych trzech warunkach musimy potworzyć pory dna np. ranek, połódnie, wieczór. i na samym końcy Przełącznik który będzie odpowiadał za przejście na następną stronę

> Kolejną żeczą którą musimy zrobic to przejść na drugą stronę i tak potworzyć idętyczne zdarzenia jak na pierwszej stronie (te co zostały opisane we wcześniejszych punktach) tylko musimy dodać na drugiej stronie opcje czekaj np. 900 które będzie decydować o zmianie pory dnia co jakiś czas. I tą opcje czekaj dodajemy po zmiennej która losuje pomiędzy liczbami: 1, 3

> Powinno to wyglądać tak:

STRONA.1

< >Zmienna:[0001: Pora dnia] = Losowa liczba ( 1.3 )
< >Warunek: Zmienna [0001: Pora dnia] == 1
< >Zmiana barwy ekranu:(50,50,50,0), @60, Czekaj
< >Przełącznik: [0001: Połódnie]=OFF
< >Przełącznik: [0001: Wieczór]=OFF
< >Przełącznik: [0001: Ranek]=ON
< >
: Koniec Warunku
< >Zmienna:[0001: Pora dnia] = Losowa liczba ( 1.3 )
< >Warunek: Zmienna [0001: Pora dnia] == 2
< >Zmiana barwy ekranu:(25,-130,-130,150), @60, Czekaj
< >Przełącznik: [0001: Wieczór]=OFF
< >Przełącznik: [0001: Ranek]=OFF
< >Przełącznik: [0002: Popołódnie]=ON
< >
: Koniec Warunku
< >Zmienna:[0001: Pora dnia] = Losowa liczba ( 1.3 )
< >Warunek: Zmienna [0001: Pora dnia] == 3
< >Zmiana barwy ekranu:(-100,-100,50,110), @60, Czekaj
< >Przełącznik: [0001: Ranek]=OFF
< >Przełącznik: [0002: Popołódnie]=ON
< >Przełącznik: [0003: Wieczór]=ON
< >
: Koniec Warunku
< >Czekaj: 50 klatek
< >Przełącznik: [0021:Przejście] =ON
< >


STRONA.2 (WARUNEK ZDARZENIA, Przełącznik 0021: Przejście)

< >Zmienna:[0001: Pora dnia] = Losowa liczba ( 1.3 )
< >Czekaj: 900 klatek
< >Warunek: Zmienna [0001: Pora dnia] == 1
< >Zmiana barwy ekranu:(50,50,50,0), @60, Czekaj
< >Przełącznik: [0001: Połódnie]=OFF
< >Przełącznik: [0001: Wieczór]=OFF
< >Przełącznik: [0001: Ranek]=ON
< >
: Koniec Warunku
< >Zmienna:[0001: Pora dnia] = Losowa liczba ( 1.3 )
< >Warunek: Zmienna [0001: Pora dnia] == 2
< >Zmiana barwy ekranu:(25,-130,-130,150), @60, Czekaj
< >Przełącznik: [0001: Wieczór]=OFF
< >Przełącznik: [0001: Ranek]=OFF
< >Przełącznik: [0002: Popołódnie]=ON
< >
: Koniec Warunku
< >Zmienna:[0001: Pora dnia] = Losowa liczba ( 1.3 )
< >Warunek: Zmienna [0001: Pora dnia] == 3
< >Zmiana barwy ekranu:(-100,-100,50,110), @60, Czekaj
< >Przełącznik: [0001: Ranek]=OFF
< >Przełącznik: [0002: Popołódnie]=ON
< >Przełącznik: [0003: Wieczór]=ON
< >
: Koniec Warunku
< >Czekaj: 50 klatek
< >Przełącznik: [0021:Przejście] =ON
< >


> Kiedy stwotzymy te zdarzenia przechodzimy do nowego zdarzenia i nazywamy je: Pogoda i w nim tworzymy następujące żeczy opisane w kolejnych punktach

> Tworzywy zmienną o nazwie pogoda która będzie losowała pomiędzy liczbami 1.4

> Następnie tworzymy cztery warunki w których bedzie zamieszczony efekt pogody czyli: (musimy stworzyć warunek zmiennej takiej jaką przed chwilą stworzyliśmy czyli Warunek zmiennej: Pogoda ==1 , 2, 3, 4 (2,3,4 to są już następne warunki). I w tych warunkach musimy stworzyć efekty pogody (czyli pokazanie grafiki i dźwięk)

> Np. w pierwszym warunku stworzymy pogodę ,,deszcz". Więc w jednym z czterecg warunków które stworzyliśmy mysimy zamieścić pogodę deszcz więc w warunku np.1 musimy w nowym zdarzeniu znaleźć opcje pogoda i ustawić opcje: Deszcz intęywność 9... Kiedy to zrobimynastępnie musimy zamieścić dzwięk deszczu czuli otwieramy odegraj dźwięk BGS i musimy znaleźć dzwięk (Rain) jest to dźwięk deszczu. Następnie zatwierdzamy i mamy już efekt pogody z dźwiękiem :)

> Teraz wyjaśnie wam do czego są te przełączniki OFF i ON. Są to przełączniki potrzebne do informacji o pogodzie czyli: po naciśnięciu przucisku (Shift) pokazują się informacje o pogodzie np (jest ulewny poranek). A przełączniki OFF... Bez tego w zdarzeniówce zaszły by błędy czyli (jest ulewny poranek) a potem by wyskakiwało np (Jest piękna słoneczna pogoda), przełączniki OFF z każdej opcji wyłanczają inne przełączniki które zostały wcześniej włączone... Jeżeli chcecie możecie to stworzyć, ale nie musicie ponieważ jest to dodatek do zdarzeniówki (oczywiście mojego autorstwa)...
UWAGA (ta opcja jest tylko dla tych którzy bedą chcieli aby w grze wyświetlały się informacje na temat pogody, opcja nie jest obowiąskowa i bez niej: Pogoda i Pora dnia będą funkcjonować)

> Na końcu warunków musimy stworzyć przełącznik który będzie przechodził na następną strone w zdarzeniu. (wybieramy opcje przełącznik, wymyślamy jego nazwę wybieramy ON i klikamy OK)

> W następnej stronie praktycznie jest to samo tylko są dodane drobne szczegóły W drugiej stronie w zdarzeniówce stworzyłem opcje że pogoda się zmienia co jakiś czas. Więc musimy zrobić to tak:

> Tworzymy kolejną zmienną która będzie losowac pomiędzy liczbami 1.5 (tutaj możecie wybrać jak chcecie ponieważ nie ma to żadnego wpływu na działania zdarzeń) i jakąś ją nazywamy np. Zmiana pogody.

> Teraz tworzymy pięć warunków zmiennej (liczba warunków taka jaka jest w losowaniu zmiennej) Te warunki zdecydują którą kolumne wybrać ze zdarzeniami (czyli z wyborem pogody). I kiedy ztworzymy te pięć warunków musimy we wszystkich dodać opcje: CZEKAJ która będzie decydować po jakim czasie nastąpi zmiana pogody i potem towrzymy (kopiujemy) zdarzenia które stworzyliśmy w poprzedniej stronie czyli: Zmienna i losowa liczba pomiędzy 1,4 i cztery warunki... i to kopiujemy i wklejamy do każdej kolumny pięciu warunków czyli do: Warunek:Zmiana pogody... ==1, Zmiana pogody... ==2, Zmiana pogody... ==3, Zmiana pogody... ==4, i Zmiana pogody... ==5. i teraz będzie zmieniać sie nam zmienaić pogoda co jakiś czas

> Lecz na samym konńcu warónków na drugiej stronie musimy skopiować przełącznik ten który został omówniny we wcześniejszym punkcie i klikamy na nim Edytuj i zmieniamy z opcji ON na OFF. W tedy zdarzenia na stronach będą przechodzić z pierwszej na drugą strone i z drugiej na pierwszą...

> Powinno to wyglądać tak:

STRONA.1

< > Zmienna:[0002:Pogoda] = Losowa liczba ( 1.4 )
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 1
< >Zmiana pogody:Deszcz, 9,@0, Czekaj
< >Odegraj BGS: "Rain", 100, 100
< >Przełącznik: [0005:Burza]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=OFF
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=ON
< >
: Koniec warunku
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 2
< >Zmiana pogody:Burza, 9,@0, Czekaj
< >Odegraj BGS: "River", 100, 100
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=OFF
< >Przełącznik: [0005:Burza]=ON
< >
: Koniec warunku
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 3
< >Zmiana pogody:Śnieg, 9,@0, Czekaj
< >Odegraj BGS: "Wind", 30, 100
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=OFF
< >Przełącznik: [0005:Burza]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=ON
< >
: Koniec warunku
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 4
< >Zmiana pogody:Śnieg, 9,@0, Czekaj
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=OFF
< >Przełącznik: [0005:Burza]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=ON
< >
: Koniec warunku
< >Przełącznik: [0022:Przejście (2)]=ON
< >


STRONA.2 (WARUNEK ZDARZENIA, Przełącznik 0022: Przejście (2))

< >Zmienna:[0005:Zmiana pogody] = Losowa liczba ( 1.5 )
< >Warunek: Zmienna [0005:Zmiana pogody] == 1
< >Czekaj: 500 klatek
< >Zmienna:[0002:Pogoda] = Losowa liczba ( 1.4 )
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 1
< >Zmiana pogody:Deszcz, 9,@0, Czekaj
< >Odegraj BGS: "Rain", 100, 100
< >Przełącznik: [0005:Burza]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=OFF
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=ON
< >
: Koniec warunku
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 2
< >Zmiana pogody:Burza, 9,@0, Czekaj
< >Odegraj BGS: "River", 100, 100
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=OFF
< >Przełącznik: [0005:Burza]=ON
< >
: Koniec warunku
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 3
< >Zmiana pogody:Śnieg, 9,@0, Czekaj
< >Odegraj BGS: "Wind", 30, 100
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=OFF
< >Przełącznik: [0005:Burza]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=ON
< >
: Koniec warunku
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 4
< >Zmiana pogody:Śnieg, 9,@0, Czekaj
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=OFF
< >Przełącznik: [0005:Burza]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=ON
< >
: Koniec warunku
< >Przełącznik: [0022:Przejście (2)]=OFF
< >
: Koniec warunku
< >Warunek: Zmienna [0005:Zmiana pogody] == 2
< >Czekaj: 600 klatek
< >Zmienna:[0002:Pogoda] = Losowa liczba ( 1.4 )
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 1
< >Zmiana pogody:Deszcz, 9,@0, Czekaj
< >Odegraj BGS: "Rain", 100, 100
< >Przełącznik: [0005:Burza]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=OFF
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=ON
< >
: Koniec warunku
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 2
< >Zmiana pogody:Burza, 9,@0, Czekaj
< >Odegraj BGS: "River", 100, 100
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=OFF
< >Przełącznik: [0005:Burza]=ON
< >
: Koniec warunku
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 3
< >Zmiana pogody:Śnieg, 9,@0, Czekaj
< >Odegraj BGS: "Wind", 30, 100
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=OFF
< >Przełącznik: [0005:Burza]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=ON
< >
: Koniec warunku
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 4
< >Zmiana pogody:Śnieg, 9,@0, Czekaj
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=OFF
< >Przełącznik: [0005:Burza]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=ON
< >
: Koniec warunku
< >Przełącznik: [0022:Przejście (2)]=OFF
< >
: Koniec warunku
< >Warunek: Zmienna [0005:Zmiana pogody] == 3
< >Czekaj: 700 klatek
< >Zmienna:[0002:Pogoda] = Losowa liczba ( 1.4 )
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 1
< >Zmiana pogody:Deszcz, 9,@0, Czekaj
< >Odegraj BGS: "Rain", 100, 100
< >Przełącznik: [0005:Burza]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=OFF
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=ON
< >
: Koniec warunku
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 2
< >Zmiana pogody:Burza, 9,@0, Czekaj
< >Odegraj BGS: "River", 100, 100
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=OFF
< >Przełącznik: [0005:Burza]=ON
< >
: Koniec warunku
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 3
< >Zmiana pogody:Śnieg, 9,@0, Czekaj
< >Odegraj BGS: "Wind", 30, 100
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=OFF
< >Przełącznik: [0005:Burza]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=ON
< >
: Koniec warunku
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 4
< >Zmiana pogody:Śnieg, 9,@0, Czekaj
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=OFF
< >Przełącznik: [0005:Burza]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=ON
< >
: Koniec warunku
< >Przełącznik: [0022:Przejście (2)]=OFF
< >
: Koniec warunku
< >Warunek: Zmienna [0005:Zmiana pogody] == 4
< >Czekaj: 800 klatek
< >Zmienna:[0002:Pogoda] = Losowa liczba ( 1.4 )
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 1
< >Zmiana pogody:Deszcz, 9,@0, Czekaj
< >Odegraj BGS: "Rain", 100, 100
< >Przełącznik: [0005:Burza]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=OFF
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=ON
< >
: Koniec warunku
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 2
< >Zmiana pogody:Burza, 9,@0, Czekaj
< >Odegraj BGS: "River", 100, 100
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=OFF
< >Przełącznik: [0005:Burza]=ON
< >
: Koniec warunku
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 3
< >Zmiana pogody:Śnieg, 9,@0, Czekaj
< >Odegraj BGS: "Wind", 30, 100
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=OFF
< >Przełącznik: [0005:Burza]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=ON
< >
: Koniec warunku
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 4
< >Zmiana pogody:Śnieg, 9,@0, Czekaj
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=OFF
< >Przełącznik: [0005:Burza]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=ON
< >
: Koniec warunku
< >Przełącznik: [0022:Przejście (2)]=OFF
< >
: Koniec warunku
< >Warunek: Zmienna [0005:Zmiana pogody] == 5
< >Czekaj: 900 klatek
< >Zmienna:[0002:Pogoda] = Losowa liczba ( 1.4 )
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 1
< >Zmiana pogody:Deszcz, 9,@0, Czekaj
< >Odegraj BGS: "Rain", 100, 100
< >Przełącznik: [0005:Burza]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=OFF
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=ON
< >
: Koniec warunku
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 2
< >Zmiana pogody:Burza, 9,@0, Czekaj
< >Odegraj BGS: "River", 100, 100
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=OFF
< >Przełącznik: [0005:Burza]=ON
< >
: Koniec warunku
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 3
< >Zmiana pogody:Śnieg, 9,@0, Czekaj
< >Odegraj BGS: "Wind", 30, 100
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=OFF
< >Przełącznik: [0005:Burza]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=ON
< >
: Koniec warunku
< > Warunek:Zmienna [0002:Pogoda] == 4
< >Zmiana pogody:Śnieg, 9,@0, Czekaj
< >Przełącznik: [0004:Deszcz]=OFF
< >Przełącznik: [0005:Burza]=OFF
< >Przełącznik: [0006:Śnieg]=OFF
< >Przełącznik: [0007:Brak]=ON
< >
: Koniec warunku
< >Przełącznik: [0022:Przejście (2)]=OFF
< >
: Koniec warunku
< >Przełącznik: [0022:Przejście (2)]=OFF
< >


> Są to zdarzenia dzięki którym w grze będą: zmieniające się co jakis czas pory dnia...

> Jest jeszcze jedno zdarzenie w zdarzeniówce bez którego pogoda: Burza nie ma żadnego znaczenia. Dzięki temu zdarzeniu podczas burzy będo pojawiać się błyski i dźwięk grzmotów...

> Zatem tworzymy nowe zdarzenie nazywamy je przykładowo (burza). Następnie w opcji warunek zdarzenia ustawiamy opcje: Burza, ponieważ te zdarzenia będą się włanczać w tedy kiedy zostanie włączona pogoda burzy.

> Następnie w zdarzeniu tworzymy zmienną o nazwie np. burza która bedzie losowała pomiędzy liczbami 1.5

> Teraz musimy stworzyc pięć warunków (tworzymy tyle warunków ile jest w losowaniu w zmiennej) w których będą grafiki piorónów i dźwięk...

> Zapewne was dziwi po co tworzymy te warunki skoro możemy to stworzyć bez żadnej zmiennej i bez żadnych warunków, tylko same zdarzenia i już... Jednak te warunki z liczbami są nam potrzebne ponieważ w każdym warunku jest inna opcja czasowa (opcja: czekaj) czyli zdarzenie błysku z dźwiękiem włancza się raz wcześniej lub później, i musimy stworzyć pięć lub mniej warunków (tyle na ile mamy ochotę).aby pioruny nie uderzały (zostały pokazywana grafika błysku i dźwięk) w tym samym czasie tylko w różnych chwilach

> Więc tworzymy Zmienną i pięć warunków aby błysk mógł pokazać się w różnych porach. Tak więc tworzymy w warunku błysk ekranu (na kolor biały) i odegraj SE ,,Thunder5" następnie opcje czekaj: 30 klatek i odegraj SE,, Thunder9"

> I teraz kiedy jest napis w niebieskim kolorze koniec warunku to pod nim tworzymy Czekaj: 80 kaltek (i z następnym warunkiem coraz więcej czasu
czyli: Warunek == 1 Opcja: Czekaj: 80 klatek, Warunek == 2 Opcja czekaj: 120 kaltek, 3 Opcja: Czekaj 140 klatek)... I musimy stworzyć pięć takich idętycznych warónków tylko z różnicą: Warunek:Zmienna[0021:Burza] ==1 lub 2, i opcją czekaj...

> powinno to wyglądac tak:

STRONA.1 (WARUNEK ZDARZENIA, Przełącznik 0005: Burza)

< > Zmienna:[0021:Burza] = Losowa liczba ( 1..5 )
< >Warunek:Zmienna [0021:Burza] == 1
< >Błysk ekranu:(255,255,255,255), @10, Czekaj
< >Odegraj SE: "Thunder5", 60, 100
< >Czekaj: 30 klatek
< >Odegraj SE: "Thunder9", 100, 150
< >
: Koniec warunku
< >Czekaj: 80 klatek
< > Zmienna:[0021:Burza] = Losowa liczba ( 1..5 )
< >Warunek:Zmienna [0021:Burza] == 2
< >Błysk ekranu:(255,255,255,255), @10, Czekaj
< >Odegraj SE: "Thunder5", 60, 100
< >Czekaj: 30 klatek
< >Odegraj SE: "Thunder9", 100, 150
< >
: Koniec warunku
< >Czekaj: 120 klatek
< > Zmienna:[0021:Burza] = Losowa liczba ( 1..5 )
< >Warunek:Zmienna [0021:Burza] == 4
< >Błysk ekranu:(255,255,255,255), @10, Czekaj
< >Odegraj SE: "Thunder5", 60, 100
< >Czekaj: 30 klatek
< >Odegraj SE: "Thunder9", 100, 150
< >
: Koniec warunku
< >Czekaj: 140 klatek
< > Zmienna:[0021:Burza] = Losowa liczba ( 1..5 )
< >Warunek:Zmienna [0021:Burza] == 1
< >Błysk ekranu:(255,255,255,255), @10, Czekaj
< >Odegraj SE: "Thunder5", 60, 100
< >Czekaj: 30 klatek
< >Odegraj SE: "Thunder9", 100, 150
< >
: Koniec warunku
< >Czekaj: 160 klatek
< > Zmienna:[0021:Burza] = Losowa liczba ( 1..5 )
< >Warunek:Zmienna [0021:Burza] == 5
< >Błysk ekranu:(255,255,255,255), @10, Czekaj
< >Odegraj SE: "Thunder5", 60, 100
< >Czekaj: 30 klatek
< >Odegraj SE: "Thunder9", 100, 150
< >
: Koniec warunku
< >Czekaj: 180 klatek
< >


> To zdarzenie decyduje o efekcie pogody burza czyli: błyski i dźwięk, bez tych zdarzen między pogodą: deszczem a burzą nie było by żadnego znaczenia, więc te zdarzenia są bardzo przydatne do zdarzeniówki: Pogoda, pora dnia i zegarek...

> Jest to jedno z prostrzych zdarzeń do stworzenia więc nie powinno wam stworzyć to żadnych problemów.

2. Kiedy przystosujemy się do wszystkich tych wskazówek w nasej grze powinno już być: Pora dnia i pogoda! Są to podstawowe zdarzenia dźięki którym w naszej grze będzie Pogoda i jej zmiana jak i pory dnia :)... Niestety mam przykrą wiadomość gdyż do opisu nie dołącze opcji Godzina... dlaczego??? W nim jest ponad: 400 lub 500 zdarzeń i zanim bym skończył to pisać to by się zeszło kilka lat... Zatem dla wielbicieli RPG Makera! zapraszam do pobrania gry demo ,, Pogoda, pora dnia i zegarek" i tam znajdźiecie wszystkie opcje które znajdują się tutaj w opisie plus +Godzina+... Uwaga jeżeli pobierzecie grę demo i będziecie chcieli miec opcje: Godzina, to dla waszego dobra skopiujcie całe zdarzenie do swojego projektu i nie próbujcie tego robic własnoręcznie gdyż jest tego za dużo!!!

Przeczytajcie dokładnie wszystko co jest napisane w tym dziale i dostosowujcie się do wszystkich zamieszczonych wskazówek... Jeżeli nie będziecie wszystkiego czytać i przebiegać zgodnie ze wskazówkami zdarzeniówka nie będzie poprawnie funkcjonować w waszym projekcie!!!

Jeżeli wszystko będziw wyglądało w naszym projekcie tak jak zostało opisane wszystko będzie sprawowało swoje funkcje prawidłowo.

Zakończenie

No i to wszystko, bardzo dużo prostych zdarzeń i mamy w naszej grze pogodę, pore dnia i godzinę. Wszytkie te opcje powiązane są ze sobą więc musicie (bez wyjątku) wszytko zrobić po kolei w swoim projekcie. Jest tego dużo, ale naprawdę warto. Poniżej możecie pobrać grę demo.

UWAGA: W opisie nie ma opcji ,,godzina" z uzasadnionych powodów. Jeżeli chcesz mieć także tą opcje w swojej grze musisz pobrać grę demo i skopiować poszczególne zdarzenia.


Autor: Rubin
email: rubin8@o2.pl
Pobierz:
  • Pogoda, pora dnia i godzina dla RPGVX


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024