...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 10 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGVX || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker VX

Kody


Wstęp

Zdarzeniówka, przedstawiająca zdarzeni,e dzięki któremu po podaniu poprawnego klucza zostaniemy obdarowani prezentem. Co do wykonania zdarzeniówki, wiersz zdarzeń jest bardzo prosty i zrozumiały. Postawienie konsoli (wprowadzenia numeru) i ustawienie identycznej zmiennej do warunków zmiennej i wprowadzenia numeru, a następnie ustanowienie odpowiedniej ilości liczb służącej jako KOD, po której wpisaniu podczas trwania gry dostajemy prezent.

Wykonanie

Tworzymy w odpowiednim dla nas miejscu (obojętnie gdzie) na mapie nowe zdarzenie. W którym będzie zamieszczona jedna funkcja (odtworzenia typowego zdarzenia) z warunkiem startu (równeległego zdanienia). Wzór zdarzenia wygląda tak:

ZDARZENIE EV001 <-- (nazwa zdarzenia, możemy je w dowolny sposób nazwać)
STRONA 1 (Warunek startu: równoległe zdarzenie)
<>Typowe zdarzenie: Kody (nazwa dowolna)
<>

Ale kiedy odtworzymy wybór typowego zdarzenia i będziemy chcieli wybrać "kody" nie będziemy go mieli ponieważ nie zostało ono jeszcze stworzone zatem. Przechodzimy do "Narzędzi" następnie odszukujemy w bazie danych (Typowe Zdarzenia) po czym je wybieramy.

Klikamy na numer zdarzenia 001 i w nazwie zdarzenia wpisujemy np. kody a w funkcji wybieramy: Czekaj. Następnie przechodzimy do zdarzeń i tworzymy Warunek zdarzenia pod przyciskiem. Oznacza to, że kiedy naciśniemy odpowiedni przycisk, to uruchomi się polecenie zamieszczone pod warunkiem.

I odznaczamy opcje (Inne zdarzenie, jeżeli warunek się nie spełni) Powinno to wyglądać tak:

<>Warunek:Przycisk L [zakładając że wybraliśmy ten] został naciśnięty
<>
: Koniec warunku
<>

Następnie tworzymy kluczowe zdarzenie dzięki, któremu nasze kody będą funkcjonować, czyli: Wstaw numer (pierwsza strona w dziale Wiadomości). Po wybraniu opcji "wstawienia numeru" wybieramy zmienną (możemy ją nazwać lub nie i wpisujemy wartość odpowiadająca za ilość wprowadzonych cyfr do kodu. Czyli jeżeli wpiszemy (8 to musimy wpisać 8 znakowy kod, jeżeli 4 to wpisujemy 4 znakowy kod). Załóżmy iż przy zdarzeniu "Wstaw numer" naszą zmienną nazwaliśmy "Wprowadzenie kodu" i wybraliśmy 8 znakowy kod, do wprowadzenie w zdarzeniu "Wstaw numer". Razem z warunkiem, który stworzyliśmy powinno to wyglądać tak:

<>Warunek:Przycisk L został naciśnięty
<>Przetwarzanie:[0001:Wprowadzenie kodu], 8 znakowej wartości
<>
: Koniec warunku
<>

Następnie tworzymy odpowiedniki kodów w postaci warunków i zdarzenia w nich dzięki którym po wpisaniu kodu dostaniemy nagrodę. Należy pamiętać iż wszystkie warunki z kodami w których będziemy dostawać nagrodę należy tworzyć w warunku przy naciśnięciu przycisku.

Tworzymy 5 warunków (kodów) po których wpisaniu dostaniemy nagrodę. Czyli tworzymy warunek, następnie zaznaczamy opcje "Zmienna" i wybieramy w liście zmiennych, naszą zemienną która stworzyliśmy wcześniej, czyli: Wprowadzenie kodu. Następnie przechodzimy do "Jest" i wybieramy tutaj "Równa". Przy wyborze Liczbie i Zmiennej, zaznaczamy ZMIENNEJ i w pustym polu wpisujemy (8 znakowy kod). 8 znakowy dlatego iż wcześniej w opcji "Wstaw numer" wybraliśmy numer równy 8.

Jeżeli w opcji "Wstaw numer" wybrali byśmy cyfrę 3, to nasze kod w warunku musi mieć 3 znaki, a jeżeli 8 to 8 znaków musi mieć.

Wszystko zależy od liczby którą wybraliśmy przy opcji "Wstaw numer". Następnie wpisujemy 8 znakowy kod składający się z cyfr. np. 50642787. Następnie ODZNACZAMY (Inne zdarzenie, jeżeli warunek się nie spełni) i klikamy ok. Powinno to wyglądać tak:

<>Warunek:Przycisk L został naciśnięty
<>Przetwarzanie:[0001:Wprowadzenie kodu], 8 znakowej wartości
<>Warunek:Zmienna [0001:Wprowadzenie kodu] == 50642787
<>
: Koniec warunku
<>
: Koniec warunku
<>

Następnie pod warunkiem z kodem, dajemy nagrodę jaka dostanie po jego wpisaniu. Np. Uleczenie drużyny, dodatkowe punkty exp itp. Damy przykładowo do naszego warunku Zmiana HP całej drużyny o dodatkowe HP + 50. A następnie powinniśmy dąć jakiś dźwięk odpowiadający za poinformowanie nas o wpisaniu poprawnie kodu, lub wiadomość z treścią "Kod Aktywny", pamiętajmy żeby po informacji kod aktywny dodać dwa znaki w wiadomości aby, zatrzymać wiadomość na krótki czas i zamknięcie automatycznie okna. Po treści kod aktywny dodajemy te znaki \!\^. Powinno to wyglądać tak:

<>Warunek:Przycisk L został naciśnięty
<>Przetwarzanie:[0001:Wprowadzenie kodu], 8 znakowej wartości
<>Warunek:Zmienna [0001:Wprowadzenie kodu] == 50642787
<>Wiadomość:-,-,Zwykły, Dolna część
: :KOD AKTYWNY\!\^
<>Zmiana HP: Cała drużyna, + 50
<>
: Koniec warunku
<>
: Koniec warunku
<>

Tak wygląda nasze cale zdarzenie z kodem, teraz dodam kolejne 4 kody, aby pokazać jak będzie to wyglądać z wieloma kodami. Nagrody w kodach możecie dać odpowiadające wam, my daliśmy te: Zmiana HP + 50, Zmiana doświadczenia + 50, Zmiana MP + 50, Zmiana pieniędzy + 100, Zmiana umiejętności Oślepienie.

Powinno to wyglądać tak (razem łącznie 5 warunków)

<>Warunek:Przycisk L został naciśnięty
<>Przetwarzanie:[0001:Wprowadzenie kodu], 8 znakowej wartości
<>Warunek:Zmienna [0001:Wprowadzenie kodu] == 50642787
<>Wiadomość:-,-,Zwykły, Dolna część
: :KOD AKTYWNY\!\^
<>Zmiana HP: Cała drużyna, + 50
<>
: Koniec warunku
<>Warunek:Zmienna [0001:Wprowadzenie kodu] == 51295436
<>Wiadomość:-,-,Zwykły, Dolna część
: :KOD AKTYWNY\!\^
<>Zmień doświadczenie: Cała drużyna, + 50
<>
: Koniec warunku
<>Warunek:Zmienna [0001:Wprowadzenie kodu] == 69847080
<>Wiadomość:-,-,Zwykły, Dolna część
: :KOD AKTYWNY\!\^
<>Zmiana MP: Cała drużyna, + 50
<>
: Koniec warunku
<>Warunek:Zmienna [0001:Wprowadzenie kodu] == 31957284
<>Wiadomość:-,-,Zwykły, Dolna część
: :KOD AKTYWNY\!\^
<>Zmień pieniędzy:+ 100
<>
: Koniec warunku
<>Warunek:Zmienna [0001:Wprowadzenie kodu] == 80451942
<>Wiadomość:-,-,Zwykły, Dolna część
: :KOD AKTYWNY\!\^
<>Zmień umiejętności: [Nazwa bohatera], + [Oślepienie]
<>
: Koniec warunku
<>
: Koniec warunku
<>

i Tak powinno wyglądać nasze całe typowe zdarzenie, dzięki któremu użycie kodów podczas gry doda uroku i dobrej zabawy w grze.

Zakończenie
Po zastosowaniu się do wskazówek i poprawnemu zastosowaniu zdarzeń, nasza gra uzyska trochę na wartości moralnej wśród osób zajmujące się makerem, a co najważniejsze dostarczy więcej zabawy. Mamy nadzieje że opis się przyda i wykonanie zdarzeń do kodów nikomu nie sprawi trudności.


Autor: Rubin & Diego
email: rubin8@o2.pl, d_i_e_g_o6@o2.pl
Pobierz:
  • Kody dla RPGVX (by Rubin & Diego)


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024