...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGVX || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker VX

System Złodzieja


Wstęp

Zdarzeniówka System Złodzieja posiada w sobie kilka różnych funkcji, jakie możesz zastosować w swoim projekcie. Zdarzenia nie mają ze sobą połączenia, więc jeśli jedna funkcja przypadnie Ci do gustu, a druga nie, nie będziesz zmuszony importować wszystkich zdarzeń, lecz tylko te które Cię interesują.

PONIŻEJ LISTA DODATKÓW JAKIE ZOSTAŁY ZAMIESZCZONE W ZDARZENIÓWCE

[1.] UKRYWANIE:
Funkcja pozwala na wykorzystanie przestrzeni w jakiej znajduje się bohater i niektóre elementy mogą zostać wykorzystane do ukrycia.

[2.] OTWIERANIE ZAMKÓW:
Funkcja która przedstawia jak można otworzyć zamknięty Kufer lub Drzwi za pomocą przedmiotu Wytrych. Nie posiadając klucza.

[3.] KRADZIEŻ:
Zdarzenie które pozwala okradać inne osoby. Masz szansę dzięki temu zdobyć dodatkowe pieniądze, lub przedmioty których potrzebujesz.

[4.] SKRADANIE:
Funkcja wykorzystana podczas włamania się do przeróżnych pomieszczeń. Wyświetla specjalny licznik, za pomocą którego mierzy twój poziom hałasu. Wiadomo, jeżeli przekroczysz pewne granice, to zostaniesz złapany.

[5.] OGLUSZENIE:
Efekt przez który bohaterowi zostaje pomieszane poruszanie się po mapie.

[6.] POLE WIDZENIA:
Graczowi zostaje ograniczone przez pole widzenia, przez co trudniej jest mu wydostać się z pomieszczenia. Zdarzenie posiada 3 poziomy widoku, małe pole, średnie i duże.

[7.] ZASIĘG WZROKU:
Zdarzenie pozwalające określić Zasięg Wzroku Zdarzenia, które poruszają się po Mapie. Gdy Bohater znajdzie się w zasięgu pola widzenia zdarzenia, może wywołać inne funkcje.

[8.] LATARKA:
Przedmiot który po użyciu oświetla ciemne pomieszczenia w jakich znajduje się bohater, poprawiając zasięg wzroku

[9.] CIENIE:
Efekt Pogody, który wprowadza poruszające się cienie chmurek po mapie.

[10.] ZABÓJSTWO:
Nowy System walki między Bohaterem a Zdarzeniem. System walki polega na rozegraniu Trzech Tur, w których w określonym czasie Bohater lub Zdarzenie mają szanse zadać obrażenia. Dodatkowo do zdarzenia został wprowadzony system naliczania punktów które usprawnia ustalenie zwycięzcy potyczki. Zdarzenie wykorzystuje w sobie dużo elementów Graficznych jak i mechanizmów odpowiadających za działanie zdarzenia.

WYKONANIE
Zalecane jest pobrać grę demonstracyjną. W pliku RAR można znaleźć instrukcje krok po kroku co i jak wykonać, jak importować czy jak samodzielnie stworzyć zdarzenia aby wprowadzić poszczególne dodatki do swojej gry. Umieszczenie instrukcji do poszczególnych zagadnień na stronie mogłoby wywołać niechęć.

ZAKOŃCZENIE
Myślę że wykorzystałem wszystkie możliwe funkcje jakie są powiązane z tematyką Złodzieja. Mam nadzieję że niektóre z zaprezentowanych funkcji przydadzą Ci się i zaczerpniesz mojego pomysłu. Funkcje jakie tutaj pokazałem starałem się wykonać jak najbardziej estetycznie i starać się oszczędzać używanie kodu, aby to w miarę było przejrzyste.

Najważniejsze że pomimo dużej ilości zdarzeń, nie są one ze sobą powiązane. W Projekcie została stworzona Mapa Testowa, tak abyś mógł przyjrzeć się każdej funkcji z osobna. W większości Zdarzenia zostały przeniesione do Typowych Zdarzeń, aby ich aktywacja w projekcie, była przejrzysta i nie zagracała kodu w zdarzeniach.

Gdyby były Pytania proszę pisać na adres mailowy, lub (bardziej rekomenduję), kontakt na discordzie Twierdzy. Zastrzegam umieszczania Zdarzeniówki Złodziej na innych forach poza Twierdzą.


Autor: Rubin
email: rubin8@o2.pl
Pobierz:
  • System złodzieja (Rubin)


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024