...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 12 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Wybór postaci


No dobra zacznę jak profesjonaliści:
Co nowego w wersji 2.0?
- Cały wybór zajmuję 1 zmienną a nie 5 przełączników
- Ładniejszy
- Lepsza gra demo

No dobrze. Pierwsze co musicie zrobić to odpowiedni titleset ( bądź characterset ) ze strzałkami i napisem OK a opcjonalnie jeszcze autotitle z kwadratem ( Patrz demo ) oraz characterset znacznika
No dobrze. Teraz zabieramy się za wybór. Tworzmy bohatera z grafiką wskaźnika. Na mapie tworzymy zdarzenie równoległe Polecenia:

<>Włącz/Wyłącz główne menu: Zakaz
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz
: :<>Tryb zjawy ON
<>
Rysujemy teraz 2 szczałki.
Teraz tworzymy zdarzenie a w warunku ustalamy że zmienna wybór postaci jest na 0. Dobrze ustalamy zdarzeniu grafikę naszej postaci numer 1 i zaznaczamy Animacja ruchu. Dobrze teraz tworzymy 4 strony odpowiednio zmieniając wartości zmiennych (oczywiście wszędzie dajecie Animację ruchu ). Teraz na strzałce tworzymy zdarzenie. Oto polecenia:

<>Warunek: Zmienna [0001: Wybór] < 3
# teraz wybieracie jedno albo drugie \/
<>Odegraj SE Wyboru
<>Skrypt: $game_system.se_play($data_system.cursor_se)
# teraz wybieracie jedno albo drugie /\
<>Zmienna: [0001: Wybór] += 1
<>
: Inne zdarzenie
# teraz wybieracie jedno albo drugie \/
<>Obegraj SE Cancel
<>Skrypt" $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
# teraz wybieracie jedno albo drugie /\
: Koniec
<>


Teraz kopiujecie to zdarzenie i wklejacie na strzałce w góre zmieniając tylko Zmienną na -. Polecenia:

<>Warunek: Zmienna [0001: Wybór] < 3
# teraz wybieracie jedno albo drugie \/
<>Odegraj SE Wyboru
<>Skrypt: $game_system.se_play($data_system.cursor_se)
# teraz wybieracie jedno albo drugie /\
<>Zmienna: [0001: Wybór] -= 1
<>
: Inne zdarzenie
# teraz wybieracie jedno albo drugie \/
<>Obegraj SE Cancel
<>Skrypt" $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
# teraz wybieracie jedno albo drugie /\
: Koniec
<>

No dobra teraz po środku wstawiacie wasz napis OK. Tworzycie na nim zdarzenie. Polecenia:

<>Warunek: Zmienna [0001: Wybór] == 0
<>Pokaż wybór: Tak, Nie
: [Tak] Opcja
# teraz wybieracie jedno albo drugie \/
<>Odegraj SE Wyboru
<>Skrypt: $game_system.se_play($data_system.cursor_se)
# teraz wybieracie jedno albo drugie /\
<>Odcień ekranu [-255, -255, -255,0], @20
<>Czekaj: 30
<>Zmiana drużyny: usuń [wskaźnik]
<>Zmiana drużyny: dodaj [Postać1], W podstawowym zbiorze
<>Teleport [Wasza mapka ], [x,y], Prawo
<>
: [Nie] Opcja # teraz wybieracie jedno albo drugie \/
<>Obegraj SE Cancel
<>Skrypt" $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
# teraz wybieracie jedno albo drugie /\
: Koniec
<>
: Koniec

Teraz kopiujecie to wszytko 4 razy zmieniając wartość zmiennej:

<>Warunek: Zmienna [0001: Wybór] == 1
<>Pokaż wybór: Tak, Nie
: [Tak] Opcja
# teraz wybieracie jedno albo drugie \/
<>Odegraj SE Wyboru
<>Skrypt: $game_system.se_play($data_system.cursor_se)
# teraz wybieracie jedno albo drugie /\
<>Odcień ekranu [-255, -255, -255,0], @20
<>Czekaj: 30
<>Zmiana drużyny: usuń [wskaźnik]
<>Zmiana drużyny: dodaj [Postać2], W podstawowym zbiorze
<>Teleport [Wasza mapka ], [x,y], Prawo
<>
: [Nie] Opcja # teraz wybieracie jedno albo drugie \/
<>Obegraj SE Cancel
<>Skrypt" $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
# teraz wybieracie jedno albo drugie /\
: Koniec
<>
: Koniec


<>Warunek: Zmienna [0001: Wybór] == 2
<>Pokaż wybór: Tak, Nie
: [Tak] Opcja
# teraz wybieracie jedno albo drugie \/
<>Odegraj SE Wyboru
<>Skrypt: $game_system.se_play($data_system.cursor_se)
# teraz wybieracie jedno albo drugie /\
<>Odcień ekranu [-255, -255, -255,0], @20
<>Czekaj: 30
<>Zmiana drużyny: usuń [wskaźnik]
<>Zmiana drużyny: dodaj [Postać3], W podstawowym zbiorze
<>Teleport [Wasza mapka ], [x,y], Prawo
<>
: [Nie] Opcja # teraz wybieracie jedno albo drugie \/
<>Obegraj SE Cancel
<>Skrypt" $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
# teraz wybieracie jedno albo drugie /\
: Koniec
<>
: Koniec


<>Warunek: Zmienna [0001: Wybór] == 3
<>Pokaż wybór: Tak, Nie
: [Tak] Opcja
# teraz wybieracie jedno albo drugie \/
<>Odegraj SE Wyboru
<>Skrypt: $game_system.se_play($data_system.cursor_se)
# teraz wybieracie jedno albo drugie /\
<>Odcień ekranu [-255, -255, -255,0], @20
<>Czekaj: 30
<>Zmiana drużyny: usuń [wskaźnik]
<>Zmiana drużyny: dodaj [Postać4], W podstawowym zbiorze
<>Teleport [Wasza mapka ], [x,y], Prawo
<>
: [Nie] Opcja # teraz wybieracie jedno albo drugie \/
<>Obegraj SE Cancel
<>Skrypt" $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
# teraz wybieracie jedno albo drugie /\
: Koniec
<>
: Koniec

No dobrze teraz na mapce na którą naszego nowego herosa przeteleportowaliście dajecie równoległe zdarzenie.
Polecenia:

<>Włącz/Wyłącz główne menu: Zezwol
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz
:                                  :<>Tryb zjawy ON

Jeżeli nie zrozumieliście to ściągnijcie gre demo.
Aha! Ta porada przedstawia jak zrobić wybór 4 postaci, jeżeli macie ich np. 3 to w strzałkach dajecie < 2 a w OK poprostu o jeden mniej ten warunek.




Autor: Kushi
email: kushi@o2.pl
Pobierz:
  • Wybór postaci by Kushi


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024