...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 7 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Łowienie rybek


Najpiew tworzymy 4 charactersy:
Spławika ( najlepier skopiować taki z wajchą i zmazać dół )
Gostka z wędką
takich prożków które się pojawiają na wodzie jak ryba chlupie
i dwójnoga ( to formalność, jak nie chcecie to nie trzeba )


Teraz tworzymy 2 ikony
wędki
rybki


Teraz tworzymy przedmioty
wędki
rybki ( moze dodawać HP, co chcecie )


Robimy na wodzie event z 3 stronami
1 strona
jest równoległa, chodzi po ścieżce; x4 szybciej; z Wyższą częstotliwością:
Krok:
w dół
w lewo
w prawo
w górę
w prawo
w lewo
< powtarzaj>
< ignoruj ruch niemożliwy>


2 strona
Działa na przełącznik wędka
I.. Scieżka; normalnie; wyzsza
Twarzą:
w dol
w lewo
w prawo
w lewo


3 strona
dziala na zmienna: ilosc rybek
wieksza lub rowna 5 ( # tu ustawiacie ile rybek będzie dało się złowić )
i tu bez animacji
# to u góry jeżeli chcecie żeby rybki się wyczerpywały


Teraz robimy eventa z grafiką dwójnogu...

1 strona

<>Warunek wędka posiada
<>Pokaż wybór Rzuć wętkę, nic nie rób
: Rzuć wętkę
<> Ruszaj zdarzeniem: gracz: zmiana grafiki ( na gostka z wędką )
<> Przełącznik Wędka = ON
<> Zmienna: łowienie = losowo (1...3)
<>Warunek zmienna łowienie =2
<> Czekaj 40
<> Wiad: Złowiłeś rybkę
<> Dodaj przedmiot: Rybka 1
<> Ruszaj zdarzeniem: gracz: zmiana grafiki ( na gostka bez wędki )
<> Przełącznik Wędka = Off
<> Zmienna ilość rybek = +1
# to u góry jeżeli chcecie żeby rybki się wyczerpywały
: Inne zdarzenie
<> Czekaj 40
<> Nie udało się.. TRY Again :p
<> Ruszaj zdarzeniem: gracz: zmiana grafiki ( na gostka bez wędki )
<> Przełącznik Wędka = Off
Koniec
: Nic nie rób
<>
Koniec
: Inne darzenie
<> Wiad: Najpierw trzeba mieć wędkę!


2 strona # to jeżeli chcecie żeby rybki się wyczerpywały
działa na zmienna ilosc rybek = 5 ( ile chcecie )

<>Wiad: Tutaj już nic nie złowisz!

Chyba nie muszę tłumaczyc że najpierw trzeba bochaterowi sprawić wędkę, można se ją kupic w sklepie :P. Co do rybek to można np. uzupełniać HP albo zarabiac :)

See Ya!


Autor: Grzeb (Kushi)
email: grzeb@o2.pl (kushi@o2.pl)
Pobierz:
  • Łowienie rybek


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024