...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 39 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

10 bój


Ta porada dotyczy 10boju. Polega on na tym że na danym obszarze są rozgrywki w którym trzeba pokonać 10 stworów. Przez 5 rund to są słabsze potwory a potem te mocniejsze. Ja tu truje bez potrzeby zamiast napisać jak to trzeba zrobić.

Otóż zrobić jakąś mapkę na której odbędą się zawody. Potem zrobić gdzieś na rogu mapki zdarzenie z autostartem. I robicie:

<>Wiadomość: Witam w 10boju! Polega to na tym żeby zabić 10 potworów. Za każdego stwora dostajemy 1punkt. Każdy punkt to 10 zł. Tyle ile uzbierasz punktów tyle dostaniesz kasy. (możecie napisać własną wersję). Jak przejdziesz 5 rund zostaniesz podleczony.
<>Przełącznik: [0001: (nazwa przełącznika)] = ON

Dobrze to jest takie rozpoczęcie, teraz robimy 10 potworów w różnych miejscach tylko rozmieszczamy je tak, żeby niemożnabyłoby ich ominąć. W potworze robimy:

<>Wywołaj walkę: (ten potwór który został ustawiony jako zdarzenie)
: Gdy zwycięstwo
<>Zmienna: [0001: 10bój] +=1
<>Usuń zdarzenie


: Gdy porażka
<>Przęłącznik: [0003: totalny wstyd(jeżeli to jest pierwszy potwór)] = ON / A gdy inne to [0002: przegrana] = ON

: Koniec
<>


Dobra, z potworami niepowinniście mieć problemów, teraz możecie się zastanoawiać a co to za przełącznik 0002? Już wam powiem jak to zrobić. Ustawiamy nową stronę (tak jak to się zawsze robi z przełącznikami) na zdarzeniu na rogu. Na tej nowej stronie robimy:

<>Warunek: Zmienna [0001: 10bój] == 1
<>Wiadomość: Szkoda że zginąłeś, twój wynik to 1 punkt, otrzymujesz 10zł
<>Zmiana pieniędzy: + 10
<>Wiadomość: Prosimy przychodzić na zawody częściej.

: Inne zdarzenie
<>Warunek: Zmienna [0001: 10bój] == 2
<>Wiadomość: Szkoda że zginąłeś, twój wynik to 2 punkty, otrzymujesz 20zł
<>Zmiana pieniędzy: + 20
<>Wiadomość: Prosimy przychodzić na zawody częściej.

: Inne zdarzenie
<>Warunek: Zmienna [0001: 10bój] == 3
<>Wiadomość: Szkoda że zginąłeś, twój wynik to 3 punkty, otrzymujesz 30zł
<>Zmiana pieniędzy: + 30
<>Wiadomość: Prosimy przychodzić na zawody częściej.

: Inne zdarzenie
<>Warunek: Zmienna [0001: 10bój] == 4
<>Wiadomość: Szkoda że zginąłeś, twój wynik to 4 punkty, otrzymujesz 40zł
<>Zmiana pieniędzy: + 40
<>Wiadomość: Prosimy przychodzić na zawody częściej.

: Inne zdarzenie
<>Warunek: Zmienna [0001: 10bój] == 5
<>Wiadomość: Szkoda że zginąłeś, twój wynik to 5 punktów, otrzymujesz 50zł
<>Zmiana pieniędzy: + 50
<>Wiadomość: Prosimy przychodzić na zawody częściej.

: Inne zdarzenie
<>Warunek: Zmienna [0001: 10bój] == 6
<>Wiadomość: Szkoda że zginąłeś, twój wynik to 6 punktów, otrzymujesz 60zł
<>Zmiana pieniędzy: + 60
<>Wiadomość: Prosimy przychodzić na zawody częściej.

: Inne zdarzenie
<>Warunek: Zmienna [0001: 10bój] == 7
<>Wiadomość: Szkoda że zginąłeś, twój wynik to 7 punktów, otrzymujesz 70zł
<>Zmiana pieniędzy: + 70
<>Wiadomość: Prosimy przychodzić na zawody częściej.

: Inne zdarzenie
<>Warunek: Zmienna [0001: 10bój] == 8
<>Wiadomość: Szkoda że zginąłeś, twój wynik to 8 punktów, otrzymujesz 80zł
<>Zmiana pieniędzy: + 80
<>Wiadomość: Prosimy przychodzić na zawody częściej.

: Inne zdarzenie
<>Warunek: Zmienna [0001: 10bój] == 9
<>Wiadomość: Szkoda że zginąłeś, twój wynik to 9 punktów, otrzymujesz 90zł
<>Zmiana pieniędzy: + 90
<>Wiadomość: Prosimy przychodzić na zawody częściej.


Pewnie zastanawiacie się dlaczego jest aż tyle Innych zdarzeń, to proste, ponieważ stawialiśmy warunki. Ale to nie wszystko, jeszcze zrobimy jedną stronę w zdarzeniu tym co robiliście to u góry. Tam ustawiamy zamiast przełącznika zmienną 0001: 10bój jest większa lub równa 10. I tam robimy coś takiego:

<>Wiadomość: (wymyślacie wiadomość że oto nasz zwycięzca) wygrywa 1000zł
<>Zmiana pieniędzy: + 1000


No i to tyle z tego, jak macie jakieś pytania to piszcie.



Autor: P@tioz
email: patioz@o2.pl
Pobierz:
  • 10 bój


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024