...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 41 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Dzień, noc i pogoda


Skrypt na dzień, noc i pogode nie jest wcale taki trudny potrzebujemy 4 typowe zdarzenia 1 zmienną i 4 przełączniki.

Zacznijmy robić Noc i Dzień

Robimy typowe, równoległe zdarzenie Noc startujace na przełącznik NOC:
<>Odcień ekranu: (-68,-68,-68,0), @200
<>Czekaj: 200
<>Odcień ekranu: (-136,-136,-136,0), @ 200
<>Czekaj: 200
<>Czekaj: 200
<>Czekaj: 200
<>Czekaj: 200
<>Czekaj: 200
<>Przełącznik: [0001: Dzień] = ON
<>Przełącznik: [0002: Noc] = OFF


Dzięki temu zacznie się ściemniać i uruchomimy program powodujący rozjaśnianie

Robimy typowe, równoległe zdarzenie Dzień startujące na przełącznik DZIEŃ:
<>odcień ekranu: (-68,-68,-68,0), @200
<>Czekaj: 200
<>Odcień ekranu: (0,0,0,0), @200
<>Czekaj: 200
<>Czekaj: 200
<>Czekaj: 200
<>Czekaj: 200
<>Czekaj: 200
<>Czekaj: 200
<>Czekaj: 200
<>Przełącznik: [0001: Dzień] = OFF
<>Przełącznik: [0002: Noc] = ON


Teraz wystarczy ustawić przełącznik dzień lub noc na ON aby powtarzało się to w nieskończoność.

Zajmijmy się teraz pogodą

Robimy typowe, równoległe zdarzenie startujące na przełącznik LOSOWANIE:
<>Zmienna: [0001: Pogoda] = Losowo (0..6)
<>Przełącznik: [0003: Losowanie] = OFF
<>Przełącznik: [0004: Pogoda] = ON


Robimy typowe, równoległe zdarzenie startujące na przełącznik POGODA:
<>Warunek: Zmienna[0001: Pogoda] == 0
<>Efekt pogodowy: Brak, :0
<>
: Koniec
<>Warunek: Zmienna[0001: Pogoda] == 1
<>Efekt pogodowy: Deszcz, 3, :200
<>
: Koniec
<>Warunek: Zmienna[0001: Pogoda] == 2
<>Efekt pogodowy: Deszcz, 7, :200
<>
: Koniec
<>Warunek: Zmienna[0001: Pogoda] == 3
<>Efekt pogodowy: Burza, 3, :200
<>
: Koniec
<>Warunek: Zmienna[0001: Pogoda] == 4
<>Efekt pogodowy: Burza, 7, :200
<>
: Koniec
<>Warunek: Zmienna[0001: Pogoda] == 5
<>Efekt pogodowy: Śnieg, 3, :200
<>
: Koniec'
<>Warunek: Zmienna[0001: Pogoda] == 6
<>Efekt pogodowy: Śnieg, 7, :200
<>
: Koniec
<>Czekaj: 200
<>Czekaj: 200
<>Czekaj: 200
<>Czekaj: 200
<>Czekaj: 200
<>Czekaj: 200
<>Przełącznik: [0003: Losowanie] = ON
<>Przełącznik: [0004: Pogoda] = Off


Teraz trzeba ustawić Przełącznik Losowanie na ON aby w nieskończoność program losował i zmieniał pogode.

Ok. Oto koniec skryptu mam nadzieję że docenicie moją prace.


Autor: Patrio
Email: patrio777@wp.pl
Pobierz:
  • Dzień, noc i pogoda


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024