Archiwum 2014: Listopad
27 listopada 2014 - 20:55 (Reptile)
Ave,
Dzisiaj to w zasadzie mam dla was jedynie informacje (takie organizacyjne). Jeszcze kilka dni, i zapuka do nas grudzień, a wraz z nim kolejna edycja GOLDEN FORKÓW.
Jest to (jak materiały pozwalają) co roczna impreza promująca polskie projekty wykonane właśnie w RPG MAKERZE. Ah, po co ja to piszę, przecież Kleo
o tym wspomniała newsa wcześniej. Dział z imprezami jak widać, nieco się poprawił, a w nim znajdziecie informacje (wstępne) odnośnie GF2014.
Jasna sprawa, najwięcej informacji znajdziecie na forum GospodaRMA, serdecznie zapraszamy. Może ktoś przed końcem roku zechce się swoim projektem pochwalić?
Skoro mowa o imprezach, niebawem i na Twierdzy z okazji GF odbędzie się drobny konkurs (już 1-szego grudnia), o czym będziecie mogli niebawem poczytać.
Jeszcze brawa dla Dragona Kamillo, który wyłapał i uzupełnił tabelkę z datami konkursowymi w dziale imprezy.
Teraz przyjdzie pora na obrazki... Ale o tym innym razem.
Dla redakcji, przypomnienie:
w sobotę (29) o godzinie 20:00 odbędzie się nasze Zebranie Redakcyjne (tak jak ustalaliśmy ostatnio),
zatem zaplanujcie sobie czas, abyśmy mogli poruszyć kolejne tematy.
Jya na
24 listopada 2014 - 23:23 (Kleo)
Witam.
To znów ja (to się robi trochę nudne, nie?), choć tym razem z nieco innym materiałem niż zwykle. Dziś dla odmiany chciałabym
zaproponować Wam dłuższą lekturę i to na dość trudny (przynajmniej dla mnie) temat programowania w języku Ruby. Jakiś czas temu
na Twierdzy pojawiła się pierwsza część
poradnika do RGSS, autorstwa jednego z naszych redaktorów,
Pajpera. Dziś dorzucam do tego
przygotowaną wspólnymi siłami (no dobra, głównie siłami Pajpera - treść - i Reptile'a - forma) część drugą, poruszającą nieco bardziej
zaawansowane zagadnienia. A co ja mam z tym wspólnego? Otóż przeczytałam całość, czyli setkę stron z dobrym okładem, poprawiłam literówki
(pewnie nie wszystkie, ale starałam się) i wrzuciłam kurs na stronę. A teraz do kompletu dokładam newsa. Czyli w sumie można powiedzieć,
że inni się narobili, a ja spijam śmietankę. ;) Ale do rzeczy - kurs znajdziecie w dziale RPGXP, jest pięknie obrobiony, z kolorkami, ikonami,
tabelkami, ramkami i wszystkim, czego potrzeba. W formacie PDF, dla wygody i oszczędności spakowanym 7-Zipem (jakby ktoś 7-Zipa nie miał, to
znajdzie go w dziale Download -> Programy). Zapraszam więc do pobierania i bogacenia swojej wiedzy programistycznej.
Drugi - co nie znaczy, że mniej ważny - temat, jaki chciałabym poruszyć w dzisiejszym newsie to
Golden Forki, czyli konkurs na
najlepszą RM-grę roku 2014. Zgłoszenia do tegoż wystartowały wczoraj, a zakończą się 26. grudnia. Czyli macie jeszcze nieco ponad miesiąc,
aby przygotować/doszlifować swoje projekty i pochwalić się nimi scenowej publiczności. Gorąco zachęcam do udziału, a więcej szczegółów na temat
sposobu zgłaszania się, wymogów, kategorii itp. znajdziecie na
forum.
No dobrze, chyba tyle na dziś wystarczy, bo jak się zaraz nie zatrzymam, to pokonam Reptile'a w rywalizacji na najdłuższy news listopada. :)
Do zobaczenia.
22 listopada 2014 - 20:16 (Kleo)
Witam.
Ha, widzę, że ktoś tu zdążył się dziś wepchnąć przede mną. Miałam wrzucić newsa wczoraj, ale że miałam napad lenistwa, to tego nie zrobiłam i dzięki temu Krisuroku zdołał mnie wyprzedzić. No trudno, będę musiała z tym żyć. Tymczasem śpieszę dorzucić do twierdzowej puli RM-owych dóbr coś od siebie. A cóż to może być? Niespodzianka, zrobiłam grę! W dodatku autobiograficzną! No dobra, skłamałam, nie zrobiłam. Dziś ode mnie to, co zwykle, czyli kolejna recenzja kolejnej gry. W dodatku jubileuszowa (czy jak to nazwać?), bo jest to okrąglutka jak dobrze usmażony pączek, dwusetna produkcja zamieszczona w szacownych murach Twierdzy.
A zaszczytu tego dostąpi... (werble poproszę!)
Lunatera: Lies of the Moon, autorstwa grupy Project-Ayus. Gra w ubiegłorocznych Golden Forkach zdobyła drugie miejsce w kategorii pełnych wersji RM VX/VX Ace, a czym przyciągnęła głosujących, możecie sprawdzić, czytając recenzję (znów jakaś przydługa i nudnawa mi wyszła, ostatnio najwyraźniej przedkładam w pisaniu ilość ponad jakość ;)), albo - jeszcze lepiej - pobierając grę i przyglądając się jej osobiście. Życzę zatem miłej lektury i jeszcze milszego grania.
Do zobaczenia.
22 listopada 2014 - 17:48 (Krisuroku)
Elosz,
Atakuję newsem.... newsem który miał się ukazać na stronie dobre kilka dni temu. No ale wiadomo, że zawsze musi pójść coś nie tak :/
Dziś ląduje ode mnie pack grafik twarzy w formie picture z gry BlazBlue Calamity Trigger. Graficzki nie najgorzej wyglądają. Dałem otoczkę do sylwetek postaci każdego pictures'a, dzięki czemu
, przy użyciu wtapiania krawędzi w obrazku możemu uzyskać dość przyjemny efekt.
Co to jest wtapianie krawędzi w obrazku?? Otóż jest to pewien zabieg, dzięki czemu obrazek pojawiający się na ekranie nie będzie miał tak poszarpanych krawędzi.
Mam w planach napisać tutorial jak tego dokonać i jak dobrze pójdzie dodam go na stronkę przy następnym newsie.
Do następnego!!!
20 listopada 2014 - 22:30 (Reptile)
Ave,
Powili mija miesiąc kiedy udało nam się zorganizować jakieś zebranie redakcyjne. Szczerze, przebieg jak i treść była bardzo udana, jednak nie mam pojęcia czy się jakiś efektów doczekamy (jedno z postanowień, każdy coś przygotuje w miesiącu) - w zasadzie mają jeszcze trochę czasu, i byłoby fajnie jakby jakieś newsy się pojawiły.
Informacja dla redakcji: kolejne zebranie redakcyjne postaramy się zrobić niebawem, prawdopodobnie to będzie: piątek (28), sobota (29), niedziela (30) - jak możecie, dajcie znać kiedy by wam to odpowiadało, ewentualnie, jeżeli nie te dni, to możemy sobie spokojnie to przełożyć na kiedy indziej (6 grudnia? (((-^) )
A, żeby nie było za pusto, to wrzucimy kolejny pak battlersetów przedstawiające skrzydlatych przeciwników od Cyanyurikage. Znajdziecie je oczywiście w RPGXP > Battlers (oczywiście w RPGVX i RPGVXAce też). No, a kolejny news pewnie w weekend od Dragona Kamillo.
Jya na
6 listopada 2014 - 23:38 (Reptile)
Ave,
Nieco późna godzina, ale na dobre wieści zawsze dobra pora.
Po części rozwiązany problem ą dla RPG MAKER VX Ace
Dość znany problem, na który większość polskich użytkowników się skarży, niezależnie od wersji ''językowej'' programu, nie sposób było pozbyć się problemu ą, a na superowe wsparcie firmy ENTERBRAIN raczej nie można liczyć, aczkolwiek polscy makerowcy nie mogą liczyć, bo zostaliśmy po prostu olani. Wstrętny problem, jak i wiadomość, ale udało mi się znaleźć pewną solucję. Do działu DOWNLOAD >> PROGRAMY wrzucam nową zdobycz o nazwie AUTOHOTKEY.
AUTOHOTKEY jest to program do tworzenia makr, oraz skrótów klawiszowych, co jest bardzo przydatną sprawą. Skoro w RPGVXAce, ALT-A nie tworzy Ą, no to postanowiłem napisać skrypt na polskie literki. Odpalając owy malutki skrypcik, będziemy w stanie używać polskich znaków za pomocą klawisza WINDOWS-polska literka (czyli: WINDOWS-A = Ą). Program AHK, nie ingeruje w plik EXE (RPGVXACE), tylko w klawiaturę systemową. Czyli po uruchomieniu skryptu, WINDOWS-A da nam literę Ą gdzie chcemy, w notatniku, RPG Makerze, przeglądarce internetowej itp.
Minus taki, trzeba skrypt odpalać (albo zrobić by odpalał się razem z systemem - oczywiście uwzględnione wszystko w instrukcji: czytaj mnie) no i przystosować się do tworzenia nowych skrótów. W skrypcie uwzględniłem wszystkie polskie litery, za wyjątkiem Ł, ponieważ WINDOWS-L jest zarezerwowane na wylogowanie użytkownika przez system, no ale to już inna bajka. Ł zawsze będzie można pisać normalnie za pomocą ALT-L.
Tak wiem, nie jest to superowe rozwiązanie, gdyż jest niewygodne, ale zawsze lepsze niż CTRL-C CTRL-V literki Ą, albo ALT+165. Programik wydaje mi się przydatny, zatem niech wam dobrze służy!
Sprawy porządkowe
Zebranie redakcyjne można uznać za pozytywne, udało nam się omówić i ustalić aż 5 tematów, co więcej prawdopodobnie i w tym miesiącu takowe zebranko sobie zorganizujemy (co do daty to jeszcze nie wiadomo, ale z pewnością news się o tym pojawi). Z innych rzeczy organizacyjnych na dzisiaj - cóż, stare newsy do archiwum.
A niech to, znowu się rozpisałem. . . Postaram się następnym razem nieco ograniczyć.
Jya na