...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 42 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Zgłoś nowe materiały
Krypta >> Kompendium

Tytuł: Wolf RPG Editor - Polecenia Zdarzeń: Wstęp
Opracował: Rubin
Email: rubinrpg@wp.pl

Pomoc: Lin
Email: lin@rpg.int.pl


POLECENIA ZDARZEŃ: WSTĘP




Polecenia zdarzeń to są gotowe komendy dla zdarzeń przygotowane w programie. Wprowadzanie poleceń do zdarzeń można porównać do programowania; użytkownik wprowadza kod, by uzyskać pewnego rodzaju efekt. Różnica jest taka, że tych linijek kodów się nie wprowadza z pamięci za pomocą klawiatury, tylko przy pomocy okna (polecenia zdarzenia) należy wskazać opcje, jakie mają zostać wyświetlone.

Bardzo łatwa i wygodna metoda tworzenia. Poleceń jest bardzo dużo, a tak naprawdę, to wystarczy poznać tylko kilka z nich, w celu stworzenia grywalnej gry!

Poniżej spis dostępnych poleceń, podzielonych na strony, oraz krótki opis. Naciśnij na nazwę polecenia, aby przejść do szczegółowego opisu.

Wiadomość: Wyświetlenie tekstu podczas gry.
Pokaż wybór: Wyświetlenie opcji wyboru w oknie wiadomości w czasie gry.
Zmień zmienną: Zarządzanie systemową wartością zmiennych
Zarządzanie BD: Zarządzanie Bazą Danych: użytkownika, systemową, zmiennych
Ustaw wyraz: Wczytuje specjalne wartości określonej zmiennej do obliczeń.
Ustaw zmienną: Zarządzanie wartością zmiennej, ustalenie wartości bądź zmiana.
Warunek liczby: Spełnione kryteria liczbowe uruchomią jedną z wskazanych ścieżek poleceń.
Warunek wyraz: Spełnione kryteria słowne uruchomią jedną z wskazanych ścieżek poleceń.
Obsługa klawiszy: Spełnione kryteria wciśnięcia klawisza uruchomią jedną z wskazanych ścieżek poleceń.
Obraz: Wyświetlenie obrazka na ekranie.
Efekty: Wyświetl efekty animacji w trakcie gry na zdarzeniu, obrazku, mapie
Ustaw dźwięk: Natychmiastowe odegranie wybranej muzyki (BGM,BGS,SE)
Zapisz/Wczytaj: Zapisz, lub wczytaj zapamiętane wcześniej dane z pliku
Grafika drużyny: Zmień grafikę postaci gracza, lub członka drużyny
Tileset: Zmień tymczasowo właściwości chipów albo dokonaj edycji samej mapy.
Teleport: Zmiana aktualnego położenia bohatera na mapie. Ustalenie przejście między mapami.
Zarządzanie: Szereg dodatkowych zdarzeń (ruch zdarzenia, pętla, przejście do ekranu tytułowego
Typowe Zdarzenia: Wywołanie typowych zdarzeń z bazy danych, bądź zdarzeń z aktualnej mapy.


Jak wywołać okno polecenia zdarzeń [?]
1. Ustawiamy warstwę zdarzeń na mapie
2. Klikamy LPM w dowolne miejsce na mapie


3. Następnie w Oknie poleceń zdarzeń kliknąć w pasek LPP


4. Zostanie wywołane okno do wprowadzenia poleceń zdarzeń.


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024