Zapowiedź gry

 
 
 
Wymiar X - TagTeam

data wydania: 2013(?)
maker: XP
gatunek: jRPG

FABUŁA:

Wymiar X to fabularna (heh) kontynuacja pierwszej części serii – Fundamentu Zła, w której przedstawione zostały losy – zagubionej między wymiarami – grupki poszukiwaczy przygód. Głównym bohaterem części jest porywczy i lekkoduszny pseudo barbarzyńca, imieniem Olaf, który ze względu na swoją bezpośredniość i wrodzony brak kultury szybko zraża do siebie otoczenie. Oddziela się od swoich towarzyszy, aby na własną rękę odnaleźć drogę do domu. Jednak i tym razem jego problematyczne zachowanie krzyżuje mu plany powrotu; staje się pośrednią przyczyną zagrożenia ze strony wrogów wymiaru, którzy za wszelką cenę starają się położyć rękę na tamtejszych insygniach władzy. Łut szczęścia chciał, że – pomimo swoich wad – Olaf staje na czele nowej drużyny, zmuszony do pomocy mieszkańcom wymiaru w zamian za szansę jego opuszczenia.

MECHANIKA:

W grze wykorzystano taktyczny system walki, z modyfikacjami niespotykanymi dotąd w żadnej grze w RM.
Walka dzieli się na dwie następujące po sobie tury: Turę gracza i Turę wroga. Gracz zawsze rozpoczyna. Rozgrywka polega na przemieszczaniu członków drużyny po mapie (w odpowiednich odległościach) i podejmowanie akcji (w zasięgu przyporządkowanym określonym umiejętnościom i broniom). Na początku walki bohaterowie ukryci są w tzw. Portalu drużyny. Dzięki niemu gracz wybiera bohaterów, których kolejno wyprowadza na pole bitwy (może jedną, może wszystkie). Gracz ma sporą swobodę działania, ograniczona jest ona jednak liczbą dostępnych w danej bitwie postaci. Wybór akcji bohatera może nastąpić w dowolnym momencie tury gracza. Tura ta kończy się, gdy akcje wykonają wszystkie postaci dostępne w bitwie albo po wyborze właściwej komendy.

System walki wzbogacony jest o dodatkowe elementy, m.in.
1. skrzynki i przeszkody, które gracz może usuwać z drogi, uzyskując nierzadko dodatkowe przedmioty,
2. pola specjalne, czyli miejsca na mapie o różnorakim działaniu, np. zwiększające siłę lub zabierające żywotność,
3. łączone ataki, wykonywane przez stojących obok siebie bohaterów,
4. zapożyczenie umiejętności od sąsiadującego członka drużyny (pod warunkiem uprzedniego połączenia pary), itd.

Dostępna będzie tylko jedna lokacja, po której gracz będzie się swobodnie poruszał. Znajdować się na niej będą m.in. sklepy, kowal czy „karciarze”. W innych lokacjach, do których gracz przechodzić będzie za pomocą portalu, odgrywać się będą jedynie scenki i rozgrywać bitwy.
Nie zabraknie takich dodatków jak ulepszanie broni (za pomocą komponentów), wykup i rozwój umiejętności, depozyt oraz dwie mini gry – karcianka i quizy.

Prace nieustannie trwają. W tej chwili nie jesteśmy w stanie podać planowanej długości gry. Choć fabuła jest dokładnie spisana, z podziałem na epizody, nie powstały jeszcze wszystkie scenki. Sumiennie pracujemy, aby ujrzała światło dzienne jeszcze w tym roku…
Zachęcamy do zapoznania się z zapowiedzią na forach (Ultima Forum, Gospoda), zwłaszcza z opisami bohaterów, których powyżej zabrakło.