...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 4 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Saga Demonów: Inny Wymiar

Autor: AkiNebula_e

RPG Maker: ME
Wersja: Demo
Gatunek: JRPG
Język: Polski
Rozmiar: 122 MB
Ocena: 7/10

Informacje dodatkowe:
-nie wymaga programu
-+16 lat

DOWNLOAD


Wielu z was, scenowiczów, planowało coś napisać, narysować, stworzyć swoje epickie dzieło, coś, co przedstawi światu naszą wizję, coś, co pozwoli wam się spełnić. Dlaczego piszę tutaj o tym? Ponieważ taką osobą jest właśnie nasz Aki, chciał stworzyć powieść, która pozwoli mu wyzwolić się z okowów niewoli. Jednak, jak to często bywa, brakuje umiejętności. Autor postanowił nie poddawać się, przecież grunt to kreatywność. Koniec końców spisał swoje pomysły, wszystkie wymysły, stworzył postacie, które mają swoje życiowe problemy, uczucia, a także znaczenie i cel w świecie. Tak oto powstało demo, które wam poniżej przedstawię. Zapinamy pasy, bo czas na jazdę bez trzymanki.

Jednym z tych elementów gry, które budują klimat, są grafiki, które są tu mieszane, skomponowane jednak odpowiednio, tak, aby nie rzucało to się za mocno w oczy. Możemy tu nawet zaobserwować zmiany graficzne, takie jak pogoda, które też mają znaczenie dla fabuły. Początkowo gra pokazuje nam krainę kwitnącą zielenią, spokojną, porastającą kwieciem i drzewami, później jednak widzimy jej odwrotność, suchą pustynię z czerwonym piaskiem, gdzie burza pisakowa jest na porządku dziennym, a woda to jedynie wspomnienie. Muszę koniecznie o czymś wspomnieć, bo to naprawdę warte uwagi. Aki zrobił grafikę swojej postaci, jak i grafikę elfki Miu, a prościej mówiąc ich sylwetki, całkowicie sam. Podobnie jest z facesetami. Stara się przelać w ten projekt wszystko, co potrafi - obejrzyjcie grafiki sami i stwierdźcie, czy wkłada w to swoje serce?

Jak to zawsze powtarza Rahim, najważniejsza część gry budująca napięcie, odzwierciedlająca emocje i powagę sytuacji to muzyka. Aki dobrał ją dość dobrze, jeśli trzeba, w chwilach, które wymagają odpowiednich uczuć muzyka stara się to odzwierciedlić. Wszystko razem jest zgrane i jak najbardziej smaczne i gustowne.

Na zbudowaniu fabuły i odpowiednim ku temu komponentom zależało Akiemu najbardziej. Przyznam, że fabuła wygląda książkowo, ale tak właśnie ma być, historia opowiedziana nam wprost jak z książki. Autor projektu wprowadza nas powoli w wydarzenia gry, prawa rządzące światem, jak i emocje, jakie tu panują. Dostajemy do ręki projekt, w którym świat żyje, a wszystko, co możemy w nim dostrzec, buduje klimat. Każdy element tutaj jakby żyje - jeśli zagracie i poświęcicie kilka minut na grę, a nie tylko brnięcie do przodu, dostrzeżecie, co mam na myśli. Bohaterowie gry, główni, jak i poboczni, zwykłe osoby, każdy ma tu swoją historię, swoje życie, nie są bezsensownie ustawionymi ludzikami. Nie każdy tu pała miłością do bohatera, większość ma go za cwaniaczka i łobuza, bo często zdarza mu się rzec coś głupiego, wręcz kompromitującego go. Jednak najbliżsi wiedzą, jak z nim jest. Z chwili na chwilę gra daje nam coraz więcej radości, fabuła nie jest tu jednolita, za co ląduje duży plus dla Akiego. Potrafi nam pokazać historię chłopaczka z szkoły i jego problemy, a później z nagła rzucić nas w wir wydarzeń głównego wątku, a my nie zauważamy nawet, kiedy to się stanie.

Mechanika - tutaj mamy znowu o czym pogadać. Aki postanowił stworzyć własne menu, czcionkę, zmodyfikować walki, aby to nie było byle co. A wierzcie mi, walki są naprawdę ciężkie i większość nie dawała rady. Jednak spokojnie, dla prawdziwego fana gier RPG nie ma przeszkód i Rahim sprostał wyzwaniu. Menu zmieniamy za pomocą klawiszy numerycznych, a walki to po prostu zmodyfikowany podstawowy system. Dodatkowo w grze mamy do wyboru kilka specjalnych umiejętności, np. posługiwanie się przedmiotami z otoczenia jako bronią (lol, każda prowizorka w razie zagrożenia życia się przyda). Do tego możemy zdobyć dodatkowe doświadczenie za pomoc osobom trzecim w zadaniach pobocznych.

Summa summarum elementy grafiki, muzyki, mechaniki i fabuły zlepiają się w taki prezencik, który po rozpakowaniu zalewa nas starannym wykonaniem i zaangażowaniem w projekt. I mimo, że to tylko demko, to waży dość sporo jak na grę spod tego makera. Jestem zdania, że ocenę, którą dostał autor gry, ma jak najbardziej zasłużoną. Powodzenia, Aki, i mam nadzieję, że ukończysz pełniaka - inaczej zawiedziesz wszystkich zainteresowanych projektem.

Cała produkcja, zlepia się w bardzo staranny projekt.

Podstawowy system walki z RM2003 wzbogacony o świetną ilość animacji!
Bo jesteś łysy?
Świetna propozycja, użyj agenta albo domestosa.


Tekst: Rahim
email: rahim_rpg@o2.pl