Recenzja gry

 
 
 
Lockball - Sagitar
(ravenone)

data wydania: lipiec 2012
maker: VX
gatunek: symulator piłkarski
wersja językowa: angielska



DOWNLOAD

87 minuta meczu, na tablicy wciąż wynik 1:1. Wyprowadzamy kontrę z lewej strony boiska, długi przerzut na prawą stronę, szybki rajd z piłką i ścięcie do środka, strzał lewą nogą i GOOOOOOL!!! Polska w finałach Mistrzostw Świata!
Ok, przestaję marzyć, ale gra piłkarska w rpg makerze to ewenement, a że to moja ulubiona dyscyplina sportu, dałem się ponieść emocjom. Jak wygląda LockBall w praktyce? Zobaczmy.

Rozgrywka

Gramy na niewielkim boisku 1vs1. Piłka klei się nam do nogi i porusza do przodu zgodnie z ruchem naszego grajka, blokujemy przeciwnika, ruszamy na jego bramkę i oddajemy strzał. Gra się do 5 zdobytych goli. Zasady proste jak konstrukcja cepa, ale radochy co niemiara. Początki naszej zabawy to pojedynki z powolnymi przeciwnikami, ale każdy następny mecz podnosi poziom trudności. Niektóre pojedynki wygramy po 5:0, ale zdarzą się i takie, gdzie wynik będzie otwarty do ostatnich sekund spotkania. To jest właśnie piękno futbolu:)

Umiejętności

Jak to w życiu bywa, również i nasz grajek rozwija swoje umiejętności. Staje się bardziej zwinny, poprawia swoje walory defensywne jak i ofensywne. Możemy np.: wybijać piłkę z linii bramkowej nawet, gdy nie ma nas w pobliżu. Spacją oddajemy strzały, z początku są one słabe i lecą ledwie dwa pola do przodu. Rozwój tej cechy nie pozwala nam może sadzić bomb w stylu Roberto Carlosa, ale i tak jest nieźle. Szkoda tylko, że nie mamy w ogóle wpływu na to, co nasz piłkarz rozwija. Po kolejnych meczach pojawiają się tylko informacje o podniesieniu poziomu danej cechy.

Tryby rozgrywki

Swoich sił możemy spróbować w turnieju, gdzie pokonujemy kolejnych przeciwników lub w trybie pojedynczego meczu. W obu przypadkach odblokujemy nowych przeciwników. I tutaj wtrące swoje przemyślenia - nowe postacie to jakiś Mietek czy Siemek, czemu nie można było zrobić z nich graczy w stroju Barcelony czy Borussii? Taki prosty zabieg wprowadziłby dodatkową atmosferę do meczu.
Oprawa gry to niestandrardowe grafiki dopełnione VX-owymi postaciami. Do tego oszczędna, lecz pozytywna ścieżka dźwiękowa i radosny projekt gotowy. Zabrakło mi tylko nieco boiskowych dźwięków czy wrzasku kibiców po zdobytym golu.

Zakończenie:

Za podsumowanie gry niech posłuży opis jednego z rozgrywanych przeze mnie spotkań: na tablicy świetlnej 0:2, nie potrafię wyjść ze swojej połowy, przeciwnik mnie tłamsi i czeka na kolejne bramki. Myślę o tym, żeby poddać mecz. Strzał rywala, cudem wybijam piłkę z linii bramkowej i ruszam z błyskawiczną kontrą. Przeciwnik zostaje daleko w tyle, a ja strzelam do pustej bramki. Po chwili dokładam kolejne trafienie, a kilka minut później spotkanie kończy się wynikiem 5:3. Jest! Awansowałem do kolejnej rundy!


PLUSY:
- piłka w RM!
- radość z gry
- tryby rozgrywki
- radosna oprawa


MINUSY:
- brak wpływu na rozwój piłkarza
- przydały by się jakieś realne drużyny/piłkarze
- starcza na 30-40 minut zabawy




GRAFIKA: 4/6
KLIMAT: 4/6
MUZYKA: 4/6
MECHANIKA: 4/6

ŁĄCZNA OCENA: 4