Recenzja gry

 
 
 
Meteoryt - Soul
(ravenone)

data wydania: grudzień 2013
maker: VX
gatunek: rpg



Soul zaserwował nam klasyczny rpg z bocznym systemem walki, a jego Meteoryt zajął piąte miejsce na Golden Forkach 2013.

Fabuła:

W pobliżu miasta spada meteoryt. Zmartwiony król wysyła ekspedycję złożoną z elitarnych poszukiwaczy, żeby zbadać to zjawisko. Na miejscu oprócz wysłanników z miasta pojawiają się także monstra, która mocno krzyżują plany poszukiwaczom. Ciekawy początek, mocne uderzenie i ... potem w zasadzie niewiele się dzieje. Dialogi są toporne, a niektóre zdarzenia nie trzymają się kupy (np.: utrata zdolności jednego z wojaków). Do tego dochodzą również błędy językowe. Na szczęście tekstu do czytania za wiele nie będzie, bo przez większość czasu będzie przemierzać jaskinie i przede wszystkim walczyć.

Mechanika:

Potwory luźno chodzą po mapie, to zazwyczaj od nas zależy czy chcemy z nimi walczyć czy nie. Przeważnie lepiej jest wybijać całe plugastwo, bo doświadczenie i zbierane trofea są bezcenne, a mikstur jest jak na lekarstwo. Dlatego też nieraz musiałem ekspić ile wlezie, albo wczytywać grę z powodu śmierci jednego z towarzyszy, bo eliksiry wskrzeszające to rarytas, który niemal się nie trafia...
Same pojedynki wyglądają dość ciekawie. Postacie się animują, a kolejne skille zdobywane przez naszych herosów są coraz potężniejsze. Zmysł taktyczny jest konieczny do wygrywania walk. Przeciwnicy są wymagający i bezlitośnie zabierają nam punkty życia. Podsumowując - walki są wymagające, miejscami za trudne, ale wciągają.
Soul do gry dołączył prosty system craftingu. Możemy tworzyć mikstury i bronie dzięki zdobywanym wcześniej trofeom z przeciwników czy znajdywanym w jaskiniach składnikom (ruda żelaza, pusta fiolka). Mała rzecz, a cieszy.

Oprawa audiowizualna:

Bardzo dobrze prezentuje się wygląd lokacji. Ciemne i ponure jaskinie rozjaśniane gdzieniegdzie przez świecące pochodnie czy kryształy tworzą ponury klimat miejsca, gdzie spadł meteoryt. Spójne face'ty oraz wspomniane animacje podczas walki to kolejna mocna strona projektu Soula. Jedyna rzecz, która mi w tym elemencie nie pasowała to - animacja machania mieczem podczas ataku plazmaka;).
Dużo gorzej jest, jeśli idzie o stronę dźwiękową. Początkowe nuty z menu głównego, intra i jaskini wpasowują się w nastrój graficzny projektu, żeby po chwili wszystko zniszczyć podstawowymi melodyjkami towarzyszącymi walkom... Albo zdarza się również sytuacja odwrócona - ciężkie, gitarowe brzmienia podczas potyczki z bossem zakłócone są przez dźwięki rtp. Autor powinien zdecydować się, czy chce zrobić klimat cukierkowy czy mroczny. Tymczasem fatalne połączenie sprawia, że gra przestaje być spójna i traci mocna na klimacie rozgrywki.

Zakończenie:

Meteoryt to prosty rpg w dobrej oprawie graficznej i z wciągającymi walkami. Wysoki poziom trudności, mętna fabuła i niespójna ścieżka dźwiękowa kładą jednak cień na produkcji Soula czyniąc ją przeciętną pozycją, do sprawdzenia głównie dla cierpliwych graczy.


PLUSY:
- wciągające walki
- wygląd lokacji

- MINUSY:
- dobór ścieżki dźwiękowej
- fabuła bez polotu
- poziom trudności


FABUŁA: 3/6
GRAFIKA: 4/6
KLIMAT: 3/6
MUZYKA: 2/6
MECHANIKA: 4/6

ŁĄCZNA OCENA: 3