Recenzja gry
Project Fire
- Distant Alliance
(PInroz)
data wydania: październik 2016
maker: VX
gatunek: przygodowa/rpg
wersja język: angielska
DOWNLOAD
W prenumeracie CD-Action nr 10/2017 (273) znalazłem dwie gry stworzone w RPG Makerze. Dziś prezentuję jedną z nich o tytule Project "Fire". Jak się prezentuje darmowa gierka, którą można dostać na steamie? Wszystko w tej recenzji.
Alex, jeden z głównych bohaterów gry, stoi przed sądem najwyższym, będzie sądzony za przestępstwa, które popełnił. Wygląda na to, że znalazł się w beznadziejnej sytuacji. Może nie koniecznie. Za pomocą paru magicznych sztuczek udaje mu się uciec.
Spotyka swoją przyjaciółkę Maye (drugą główną
bohaterkę gry) i wspólnie uciekają przed królewską strażą. Jak się potem okaże, jest to początek większej afery. Twórca przyłożył dużą wagę do fabuły, przez co można w trakcie grania zahaczyć o kilka naprawdę dobrych wątków. A jest to spory plus, mimo iż gra jest raczej liniowa.
Mechanika gry jest naprawdę ciekawa. Najpierw opowiem o systemie walki. Został tu zaimplementowany system walki widoczny z boku z pełnymi animacjami ruchów postaci. Oraz system, w którym trzema przeczekać aż pasek się naładuje, dopiero wtedy można ruszyć się daną postacią. Nie ukrywam, że jest to mój ulubiony system turowy, jaki można użyć w RPG Makerze, więc śmiało mogę powiedzieć, że podczas walk bawiłem się naprawdę dobrze. No może oprócz sytuacji, gdzie chciałem szybko przejść z jednej lokacji do drugiej, gdzie trzeba było uważać po po parunastu krokach uruchamiała się walka. Kolejnym systemem, o którym warto opowiedzieć, jest system otwierania zamków. Jest bardzo nowatorski i przyznam się, że nigdy w życiu nie widziałem tak dobrze zrobionego systemu otwierania zamków.
W grze są również cutscenki, które są niczym innym jak pokazem slajdów, a czasem nawet animacji danej sytuacji. Dodam też, że są to ręcznie rysowane obrazki, które prezentują się naprawdę genialnie. Warto też wspomnieć o menu postaci, które prezentuje się naprawdę ładnie. Grafika w grze jest mieszanką standardowych i autorskich grafik. Prezentuje się to naprawdę ładnie, lecz miejscami poszczególne lokacje świecą pustkami. Natomiast muzyka jest naprawdę genialna i klimatyczna, przez co można wczuć się w klimat opowiadanej historii.
Warto też wspomnieć o dość istotnym błędzie. Jak docieramy do miasteczka, spotykamy tam park i fontannę. Jak zamierzamy wejść do parku, to pod wpływem zdarzenia zaczynamy słyszeć odgłosy tryskającej wody. Niby nic nadzwyczajnego, lecz po wejściu do parku, gra niemiłosiernie laguje, przez co psuje całkowicie rozgrywkę. Jest to kłopotliwe, bo w samym parku jest kilku NPC, z którymi możemy porozmawiać, a ten kłopot nam to utrudnia. Jest to spowodowane właśnie zdarzeniem, który uruchamia odgłos fontanny, jak tylko wejdziemy do parku, a jak z niego wyjdziemy to lagi ustępują. Na szczęście jest pewien błąd graficzny, dzięki któremu można pominąć upierdliwe zdarzenie i wkroczyć do parku bez żadnych problemów.
Mechanika gry jest naprawdę ciekawa. Najpierw opowiem o systemie walki. Został tu zaimplementowany system walki widoczny z boku z pełnymi animacjami ruchów postaci. Oraz system, w którym trzema przeczekać aż pasek się naładuje, dopiero wtedy można ruszyć się daną postacią. Nie ukrywam, że jest to mój ulubiony system turowy, jaki można użyć w RPG Makerze, więc śmiało mogę powiedzieć, że podczas walk bawiłem się naprawdę dobrze. No może oprócz sytuacji, gdzie chciałem szybko przejść z jednej lokacji do drugiej, gdzie trzeba było uważać po po parunastu krokach uruchamiała się walka. Kolejnym systemem, o którym warto opowiedzieć, jest system otwierania zamków. Jest bardzo nowatorski i przyznam się, że nigdy w życiu nie widziałem tak dobrze zrobionego systemu otwierania zamków.
W grze są również cutscenki, które są niczym innym jak pokazem slajdów, a czasem nawet animacji danej sytuacji. Dodam też, że są to ręcznie rysowane obrazki, które prezentują się naprawdę genialnie. Warto też wspomnieć o menu postaci, które prezentuje się naprawdę ładnie. Grafika w grze jest mieszanką standardowych i autorskich grafik. Prezentuje się to naprawdę ładnie, lecz miejscami poszczególne lokacje świecą pustkami. Natomiast muzyka jest naprawdę genialna i klimatyczna, przez co można wczuć się w klimat opowiadanej historii.
Warto też wspomnieć o dość istotnym błędzie. Jak docieramy do miasteczka, spotykamy tam park i fontannę. Jak zamierzamy wejść do parku, to pod wpływem zdarzenia zaczynamy słyszeć odgłosy tryskającej wody. Niby nic nadzwyczajnego, lecz po wejściu do parku, gra niemiłosiernie laguje, przez co psuje całkowicie rozgrywkę. Jest to kłopotliwe, bo w samym parku jest kilku NPC, z którymi możemy porozmawiać, a ten kłopot nam to utrudnia. Jest to spowodowane właśnie zdarzeniem, który uruchamia odgłos fontanny, jak tylko wejdziemy do parku, a jak z niego wyjdziemy to lagi ustępują. Na szczęście jest pewien błąd graficzny, dzięki któremu można pominąć upierdliwe zdarzenie i wkroczyć do parku bez żadnych problemów.
Project ''Fire'' to doskonała przygoda na parę godzin grania. Polecam tę gierkę każdemu miłośnikowi jRPGów oraz gier, w których największy nacisk kładzie się na fabułę.
PLUSY:
+Fabuła
+Muzyka
+System walki
+Cutscenki
+Nowatorski system otwierania zamków
MINUSY:
-Puste lokacje
-Zdarzenie uruchamiające odgłos fontanny, który powoduje lagi
FABUŁA: 6/6
GRAFIKA: 5/6
KLIMAT: 5/6
MUZYKA: 6/6
MECHANIKA: 6/6
PLUSY:
+Fabuła
+Muzyka
+System walki
+Cutscenki
+Nowatorski system otwierania zamków
MINUSY:
-Puste lokacje
-Zdarzenie uruchamiające odgłos fontanny, który powoduje lagi
FABUŁA: 6/6
GRAFIKA: 5/6
KLIMAT: 5/6
MUZYKA: 6/6
MECHANIKA: 6/6