Recenzja gry

 
 
 
Dragon Adventure - Sabikku
(ravenone)

data wydania: 2010
maker: XP
gatunek: zręcznościowa/RPG




DOWNLOAD

Gra Sabikku to jeden z projektów przygotowanych na Zamthir Society Contest i, co dziwne, jedyny rpg. W pojedynku między dwiema grami logicznymi, przygodówką i zręcznościówką wypadł całkiem nieźle.

Fabuła:

"Pewnego dnia Dous zostaje wezwany przez wodza wioski. Dowiaduje się, że obrońca świata Rastrus został pokonany przez złego smoka Demoniusa. Jako najlepszy myśliwy z okolic wysłany zostaje w kierunku Smoczej Góry, by przekonać Rastrusa do dalszej walki i uratowania świata. Tylko od gracza zależy, jak sobie poradzi." Brzmi jak klasyczna przygoda w świecie fantasy. Intro z walki dwóch smoków i początkowe sceny mają charakter patetyczny, ale grając w Dragon Adventure nie da się oprzeć wrażeniu, że autor nieco zadrwił z konwencji rpg. Niemniej jest to prosta i składnie ułożona fabuła.

Mechanika:

Jako, że nasz bohater jest najlepszym myśliwym w wiosce, pokonuje wrogów z typowej dla swojego fachu broni. Strzelanie z łuku zostało tu zrobione całkiem nieźle i sprawia sporo frajdy. Równie ciekawie wygląda wzrost poziomu trudności rozgrywki. Przy następnych poziomach dostajemy kolejne punkty życia oraz szybciej wypuszczamy strzały. Żeby nie było za łatwo, wrogowie również rosną w siłę. O ile pierwszych przeciwników pokonaliśmy trzema strzałami, to na trolle i im podobne przyjdzie nam zmarnować blisko dziesięć. Reasumując - gra trzyma wysoki poziom trudności i nieraz do niektórych etapów trzeba podchodzić po kilka razy, zwłaszcza, że zapis stanu gry jest ograniczony do znajdujących się na mapie magicznych kryształów.

Oprawa audiowizualna:

Grafiki w grze opierają się o dobrze nam znane zasoby Inquisitora. Lokacje są zbudowane poprawnie, ale wyglądają dość pusto. Wydaje się, że jest to celowy zabieg, żeby zbędne obiekty nie blokowały nam linii strzału podczas gry. Z drugiej strony - dodanie kilku ozdobników mogłoby nieco upiększyć oprawę wizualną. Autora można jednak usprawiedliwić ograniczonym czasem na stworzenie gry. Dużym plusem jest animacja głównej postaci - podczas ataku możemy cieszyć nasze oko Dousem strzelającym z łuku.
Ścieżka dźwiękowa z pewnością nie wybija się ponad poziom gry. To raptem kilka prostych utworów midi z rtp, które umilają nam czas podczas rozgrywki. Całość wypada pozytywnie.

Zakończenie:

Dragon Adventure to z jednej strony klasyczny rpg (rozwój postaci, fabuła), a z drugiej emocjonująca zręcznościówka o wysokim poziomie trudności. Cały projekt został wykonany bardzo solidnie, chociaż gdyby autor miał na niego więcej czasu, z pewnością gra mogłaby być lepsza. Kto wie, może Sabikku skusi się na kontynuację i przysiądzie do niej na dłużej niż tydzień?


PLUSY:
- ciekawa walka
- rozwój postaci i poziomu trudności

MINUSY:
- ograniczony dostęp do zapisu stanu gry
- długość gry
- puste lokacje

FABUŁA: 4/6
GRAFIKA: 4/6
KLIMAT: 4/6
MUZYKA: 4/6
MECHANIKA: 5/6

ŁĄCZNA OCENA: 4