Recenzja gry

 
 
 
Czerwony Kapturek - Sabikku
(ravenone)

data wydania: 2010
maker: XP
gatunek: logiczna




DOWNLOAD

Konkursy wyzwalają w użytkownikach więcej chęci i weny twórczej. W przeciągu 2-3 tygodni powstają krótkie gry, które mają cieszyć oko i być grywalne. Gdy większość projektów daje nam zwykle 30 minut zabawy, gry Sabikku są znacznie dłuższe. Nie inaczej jest z Czerwonym Kapturkiem, grą, która wygrała konkurs na Ultimie.

Pomysł i mechanika:

Tytułowy Kapturek przemierza las, żeby dostać się do domku babci. Przechodzimy kolejne poziomy zapełniając wszystkie pola ścieżki. Nie możemy przejść dwa razy po tym samym miejscu. Pomysł i mechanika są świetne. Pierwsze poziomy przechodzimy bez problemu, a nad następnymi zaczynamy się mocno głowić. Czego brakuje? Dodatków. Co prawda, pojawiają się klucze, które trzeba zdobyć, aby przejść dalej, ale dochodzą one nieco za późno. Bo po kilku pierwszych poziomach gra może się znudzić. Kolejne części lasu nie różnią się od siebie, a wspomniane dodatki pojawiają się na dalszych poziomach i jest ich za mało, żeby rozgrywka była mniej monotonna. Po długiej wędrówce wreszcie uda nam się trafić do domku babci, a tam... kto zna bajkę ten nie będzie zaskoczony obrotem wydarzeń. Plus dla autora za wierne odtworzenie baśni.

Oprawa audiowizualna:

Oprawa audiowizualna w grze wypada przyzwoicie. Plus dla autora, że użył niestandardowych grafik. Fakt, są dość proste, ale dodają grze specyficznego klimatu. Wygląd lasu i spokojna muzyczka sprawiają, że gra ma charakter iście sielankowy.

Zakończenie:

Podsumowując: Czerwony Kapturek to dobra gra logiczna. Gra się przyjemnie, a poziom trudności rośnie wraz z kolejnymi etapami. Brakuje tylko większej liczby dodatków, a ocena była by wyższa.


PLUSY:
-poziom trudności wzrasta wraz z kolejnymi etapami
-spokojna muzyka i wygląd lasu
-wciąga

MINUSY:
-monotonna
-mało urozmaiceń

OPRAWA AUDIOWIZUALNA: 4/6
MECHANIKA: 4/6
POMYSŁ: 4/6

ŁĄCZNA OCENA: 4