Recenzja gry

 
 
 
Świątynia Światła - Nightcrawler
(ravenone)

data wydania: 2010
maker: XP
gatunek: logiczna



DOWNLOAD

Zamthir Society Contest przyniósł nam pięć ciekawych projektów. Jednym z nich jest Świątynia Światła, autorstwa Nightcrawlera.

Pomysł i mechanika:

Wcielamy się w rolę poszukiwacza przygód, który po latach odnalazł zaginioną świątynię. Grę zaczynamy w środku owej budowli. Z każdym kolejnym etapem na ścianie pojawiją się tajemnicze napisy, a pod podłogą świecą się następne płytki, które informują nas o miejscu zaczęcia wyższego poziomu. Etapy składają się z jednej, niewielkiej komnaty (widzimy ją na całym ekranie). Naszym zadaniem jest poprzestawianie kloców z określonymi kolorami na odpowiadające im miejsce na podłodze. Pomysł nie jest nowatorski, ale za to sprawdzony przez wielu twórców komercyjnych. Również tutaj ten mechanizm sprawdza się przyzwoicie. Na następnych etapach dochodzą punkty blokujące nam teren. Dopiero ustawienie na swoim miejscu klocka z określonym kolorem powoduje zniszczenie wspomnianej przeszkody. Gra ma zaledwie 6 poziomów, więc zanim zdążymy się rozkręcić zabawa już się kończy. Trochę szkoda, bo można było wrzucić parę dodatkowych funkcji czy zrobić dla odmiany kilka poziomów z większymi komnatami.

Oprawa audiowizualna:

Graficznie nasz bohater przypomina mi trochę wczesnego Indianę Jonesa;). Dla mnie to skojarzenie na plus, bo kojarzyło się z dobrymi filmami przygodowymi. W odróżnieniu jednak od filmowych świątyń pełnych pułapek, ta w grze ma inny charakter. Jak sam tytuł projektu wskazuje - jest pełna rozmaitych świateł. Autor użył niestandardowych grafik przez co zyskał na klimacie i specyfice rozgrywki. O muzyce nie można napisać praktycznie nic, bo poza kilkoma dźwiękami z zasobów rtp, plików audio po prostu brak. To rzadkość w grach rmowych, dlatego dziwi trochę brak muzycznego tła, który wzmocniłbym charakter rozgrywki.

Zakończenie:

Świątynia Światła wypada jak większość gier robionych w krótkim przedziale czasowym i ograniczonych deadlinem: krótki czas gry rozgrywki i zaledwie kilka poziomów do przejścia. Projekt jest dobrze wykonany, jednak ginie w gąszczu większych produkcji czy konkursowych perełek.


PLUSY:
-schludne wykonanie
-dobrze zrobiona mechanika

MINUSY:
-podobne poziomy
-za krótka
-brak podkładu muzycznego


OPRAWA WIZUALNA: 4/6
MECHANIKA: 4/6
POMYSŁ: 3/6

ŁĄCZNA OCENA: 3+