Zapowiedź gry

 
 
 
Kruk 2 - INRE

data wydania: ???
maker: VX
gatunek: przygodowa/RPG

FABUŁA:

Przeniesiemy się o 10 lat naprzód, od poprzedniej wyprawy Kruka. Odkryjemy Ziemię Ras Pradawnych – Quervik – kontynent, który przez ostatnie kilkadziesiąt lat, za wszelką cenę, chcą zdominować ludzie… Najpierw uległy krasnoludy – od teraz dzielą się surowcami z ludźmi i udzielają wsparcia zbrojnego w bitwach, a do kopalń sprowadzani są wytrzymali, orkowi niewolnicy. Orkowie przenieśli swe osady na daleką północ – tam, gdzie panują ciężkie warunki, ludzie nie są w stanie im zagrozić. Elfy ukryły się w lasach – do ostatniej kropli krwi, walczyć będą o swoją wolność.
Nasz bohater nie przybył jednak tutaj, aby angażować się w konflikty…
„Enialis jest poszukiwany.” „Enialis jest przeklęty.” „Enialis musi umrzeć.” Takie okazały się być konsekwencje zakończenia wyprawy (podniesienia Hełmu Zapomnianego Barbarzyńcy) zorganizowanej przez księcia Lothwarrd. Ucieczka i ciągłe ukrywanie się, nic nie pomogą. Przed śmiercią nie można tak po prostu uciec. Okazuje się, że klątwa może zniknąć wtedy, gdy przeklęty artefakt zostanie zniszczony w Pradawnej Kuźni Imsha. W tym celu, Kruk uda się do Mroźnych Krain – na daleką północ Quervik… Bohater, niestety, nie jest w najlepszej formie. Czy wróci jego odwaga i pewność siebie? Czy wystarczy mu sił i zdolności, aby podnieść się i wygrać walkę o własne życie?
O tym wszystkim przekonacie się w grze „KRUK 2”.

MECHANIKA:

Gra zostanie podzielona na 3, osobno wydane akty. Po ukończeniu gry będzie można skopiować zapis do kolejnego aktu i kontynuować ze zdobytym wcześniej ekwipunkiem, umiejętnościami i statystykami. Taki podział ułatwi mi tworzenie i pozwoli na wprowadzenie większej różnorodności miedzy każdym z trzech aktów.
Gra oparta będzie o wiele patentów z pierwszej części. Jednakże niektóre z nich będą wyraźnie zmodyfikowane. Walka będzie rozgrywać się w czasie rzeczywistym, choć sam system będzie różnił się od tego z pierwszego Kruka. Tutaj dostępne będą 3 rodzaje ataku (słaby, średni, mocny). Im atak silniejszy, tym wolniej zregeneruje się wytrzymałość, a możliwość wyprowadzenia kolejnego ciosu będzie bardziej opóźniona. Do klawiszy-skrótów znów przyporządkujemy mikstury i czary. Nowością będą tzw. Akcje, czyli specjalne ataki bohatera.
Ponownie, co poziom będziemy ulepszać statystyki, ale punktów do rozdania będzie mniej. Natraficie na zagadki oraz mini gry (także kilka nowych). Bohater będzie skakał… Ciągle zastanawiam się nad tym czy będzie używał haka (na ten moment go nie ma). Warto też wspomnieć, że będzie możliwość zmiany ekwipunku naszego Kruka.
Sterować będziemy przede wszystkim Enialisem. Zdarzą się jednak momenty, w których dołączą towarzysze, lub takie gdzie wcielimy się tylko i wyłącznie w inną postać. Postacie poboczne nie będą posiadały czarów, akcji, czy też zmiany ekwipunku.
Ponadto: zwiedzimy większy świat, wykonamy zadania poboczne i odnajdziemy wiele sekretów.

GRAFIKA I ŚCIEŻKA AUDIO:

Cóż… Również w tej kwestii będzie można dostrzec całkiem sporo zmian, w porównaniu z poprzedniczką. Już na screenach widać inny tileset, charsety, windowskin, HUD. Poza tym, nowe menu i strona tytułowa w zupełnie innym stylu. Postanowiłem „odważniej pobawić się” barwami, fogami i różnymi efektami świetlnymi. Myślę, że jak na razie wygląda to dość ładnie.
Jeśli chodzi o ścieżkę dźwiękową… Muzyka to główne, budujące świetny klimat MIDI, z takich gier jak choćby Final Fantasy, Golden Sun, czy Chrono Cross. Pozostałe dźwięki będą dość podobne do tych z pierwszej części.
Kruk 2, dzięki temu będzie ważył mniej. Na ten moment audio zajmuje niewiele ponad 2 mb, a grafika ok. 13 mb.

POSTĘP:

Ciągle jestem na początku tworzenia pierwszego aktu. Chwilowo jest to jakieś 30 minut grania. W najbliższym czasie chcę podesłać grę do testerów. Jedno jest pewne: Nie będę się spieszyć i wydawać niczego na siłę. Chcę, aby gra była dopracowana i aby dawała Wam przyjemność z grania. :)