...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Zgłoś nowe materiały
Krypta >> Kompendium

Tytuł: [RPGME/XP/VXAce/MV] Odtwarzanie muzyki po walce
Eksperymentował: Reptile
Opracował: almostnoruby
Email: reptile@o2.pl, almostnoruby@live.com

Cel eksperymentu:
Wyznaczenie, czy muzyka odtwarza się dalej po ustawieniu takiej samej na mapie i podczas walki, czy się jednak resetuje, a jak się resetuje to czy są jakieś sposoby na obejście tego problemu. Obiektem testów będzie RPG2003 (ME), RPGXP, RPGVXAce i RPGMV.
- almostnoruby



Słowem wstępu
Dragon Kamillo (podczas luźnej pogadanki z Sozanem) zwrócił kiedyś na czacie uwagę na jedną drobnostkę. W grach jRPG robiony w Makerze często są losowe walki, jak to na gatunek przystało, jednak przed tą walką muzyka ucina się i zaczyna się od nowa, najczęściej jakiś jingiel walki, który po dwudziestu ucieczkach (i dwudziestu razach odtworzenia muzyki na mapie od początku) zaczyna najzwyczajniej w świecie irytować. Jednak ten problem występuje równie, gdy muzyka na mapie i podczas walki jest taka sama... przez co irytacja rośnie podwójnie. Ale właśnie... czy wszędzie?

Jak będziemy to sprawdzać?
Podczas eksperymentu będą wywoływane walki - czy to przez klasyczne random encountery, czy przez polecenie zdarzenia, z każdym możliwym formatem dźwiękowym, jaki dany Maker obsługuje, żeby sprawdzić wszystkie możliwe kombinacje, dla których możliwe jest - albo i nie - odtworzenie tego bez żadnych przerw, przy ustawieniu takiej samej muzyki na mapie i "bitewnej", oraz czy jest w stanie odtworzyć ją od momentu, w którym została zostawiona przed walką, po walce.

Wyniki eksperymentu
RPG Maker 2003 (ME)
Muzyka się odtwarza od początku na początku walki i po niej, niezależnie od formatu muzyki (MP3/MIDI/WAV), czy sposobu wywołania jej. Gdy utwór jest ustawiony taki sam na mapie, jak i podczas walki, po prostu leci dalej bez żadnych przeszkód.
RPG Maker XP
Pomimo większej ilości formatów do wyboru, wynik jest taki sam jak w RPGME. Z tą różnicą, że gdy taki sam plik muzyczny jest wybrany do walki i leci na mapie, to i tak jest odtwarzany od początku.
RPG Maker VX Ace
Muzyka jest ładnie odtwarzana od momentu, w którym została zostawiona/ ładnie się łączy pomiędzy walką i mapą, jednak musi być ona w formacie *.ogg, inaczej efekt jest taki sam, jak w RPGXP.
RPG Maker MV
Tutaj wszystko bez zarzutu; muzyka się odtwarza tak, jak odtwarza się *.ogg w RPGVXAce, bo w sumie MV potrafi odtwarzać tylko OGG (a przynajmniej, jest wymagany obok M4A).

Czy da się to jakoś obejść?
O ile w RPGXP w górę są edytory Ruby, to można w ten sposób rozwiązać tylko pierwszą część problemu - można ustawić, żeby odtwarzało ten sam utwór w trakcie walki bez dziwnych przerw. Jednakże, problemu z odtwarzaniem muzyki od danego fragmentu rozwiązać się nie da jakimś prostym sposobem.

Wnioski
Naturalne, wydawało by się ustawienie tej samej muzyki na mapie i podczas walki w celu jej dalszej kontynuacji nie odnosi wszędzie zamierzonego efektu, natomiast wzniowienie muzyki po walce jest dostępne tylko dla plików *.ogg w najnowszych odsłonach programu.