...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Zgłoś nowe materiały
Krypta >> Kompendium

Tytuł: Baza danych: Bohaterowie
Opracował: Reptile
Email: reptile@o2.pl

Słowo wstępne od autora
Baza danych jest miejscem, w które jest wyposażone każde porządne narzędzie. Jest to swego rodzaju miejsce, gdzie można znaleźć spis ustawień do naszego projektu. Jeżeli chcemy coś użyć, to najpierw to należy stworzyć w bazie danych.
~Reptile


Baza danych: Bohaterowie, posiada wszelkiego rodzaju ustawienia odnoszące się do postaci, którymi gracz będzie mógł zagrać. Przez lata wygląd bazy danych podlegał licznym modyfikacjom, nowe ustawienia były stopniowo dodawane, a niektóre zabierane. Jednak istnieją ustawienia, które nie sposób się pozbyć.

Do takich ustawień można zaliczyć podstawowe pola takie jak:

Nazwa - nazwa bohatera, przecież bohater musi posiadać jakąś nazwę. Od wersji 2000 istnieje polecenie, które pozwala wprowadzić graczowi imię bohatera.

Wygląd postaci - tutaj ustawienia wszelkiego rodzaju grafiki postaci, przedstawienie jak postać wygląda na mapie, jak wygląda twarz bohatera, albo jak wygląda postać podczas walki. Charset, faceset, battlecharset, battlers itp., w zależności od wersji programu grafik do ustawienia może być więcej lub mniej.

Początkowe wyposażenie - w momencie, gdy postać przyłączy się do drużyny, to może posiadać swój własny ekwipunek. Własną broń, zbroję, albo akcesoria.  W zależności od wersji programu, wyposażenie może zostać zablokowane, lub postać może mieć jakieś specjalne opcje typu 2 bronie, a nie broń i tarcza.

Statystyki - ustawienie poziomu początkowego postaci w momencie gdy dołączy do drużyny. W tej sekcji też istnieje wiele opcji do określenia. MaxHP, MaxMP, Atak, Obrona, Magia, Szybkość. Statystyki te są zależne od wersji programu, nie mniej są do siebie podobne. Dla przykładu MaxHP odpowiada za energię postaci. W statystykach należy ustawić wartość dla każdego poziomu postaci (spokojnie, ustawienie wartości można wykonać przy pomocy błyskawicznych ustawień).

Umiejętności - określenie jakie umiejętności, techniki, czy ataki specjalne posiada postać. W zależności od wersji programu, umiejętności można przydzielić bezpośrednio postaci (np przy poziomie 5, postać nauczy się czaru: ogień), lub przydzielenie umiejętności jak i statystyk odbywa się poprzez przydzieleniu postaci jakiejś klasy (np. Mag).


Powyższe ustawienia można zaliczyć do tych całkowicie podstawowych. W czasie gry, gdy postać osiąga nowy poziom, to program właśnie odwołuje się do ustawień zawartych w zakładce bohaterowie bazy danych.





Kłopotliwe pytania:
1. Czy gracz ma możliwość zmiany tych ustawień?
I tak i nie, zależy od tego na co (jako twórca) pozwolisz. Dla przykładu:
    Jeżeli dasz możliwość zmiany imienia, no to gracz będzie w stanie zmienić imię postaci. 

    Jeżeli postać ma ustawienie, żeby nie zmieniać ekwipunku, to gracz nie będzie w stanie tego ekwipunku zmienić (normalnie z poziomu menu głównego).

    Jeżeli bohater nie ma wprowadzonych umiejętności, no to nie ważne jaki poziom otrzyma - nowej umiejętności się nie nauczy.
Chyba koncepcja jest dość prosta, w szczególności przy umiejętnościach. Jeżeli stworzysz przedmiot za pomocą którego można się nauczyć umiejętności, no to bohater posiada możliwość nauczenia się tej umiejętności podczas gry. Jeżeli ową możliwość dasz, no to gracz może z niej skorzystać, w przeciwnym wypadku - nie ma szans.

2. Czy wygląd postaci podczas gry można zmieniać?
Tak, służą do tego polecenia zmień grafikę postaci.

3. Czy gracz ma wpływ na statystyki (chodzi o manipulacje statystykami)?
Nie. Dla przykładu: jeżeli bohater na poziomie 5 ma mieć MaxHP 50, to będzie miał 50 HP i tego nie da rady zmienić. Jedyna opcja to użycie poleceń zdarzeń, które to zmodyfikują albo jakiś przedmiotów. Ale znowu -ty, jako twórca musisz na to pozwolić. Jeżeli nie dasz tego typu zdarzeń czy przedmiotów, to gracz sam od samości nie zmodyfikuje sobie statystyk (z poziomu gry).


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024